שתף קטע נבחר

טרנד מתמשך: עוד בתי עסק הוזילו את הקפה

אחרי שבתי קפה בי-ם ובחיפה יצאו בתפריטים ב-5 שקלים ובקניון ברחובות הציעו מבצעים ברוח קופיקס, האפקט מתפשט בת"א לעוד בתי קפה ומאפיות שהבינו שצרכנים מתקשים לקנות במחירים מופקעים. "הורדנו את המחיר כדי שהלקוחות לא ירגישו שעובדים עליהם". אפילו בסניף אילן'ס הורידו מחירים

כחודש עבר מאז פתיחת הסניף הראשון של קופיקס ושינוי התודעה שחוללה ממשיך להתפשט. אפילו ברשת אילן'ס, שמתגאה בקפה הפרימיום האיכותי שלה, לא עמדו בסחרור שיצרה הרשת החדשה והורידו את מחירה של כוס קפוצ'ינו בינונית "לקחת" מ-14 שקל ל-10 שקלים ויצאו בדיל קפה ומאפה ב-15 שקל. הירידה הזאת במחיר לא אירעה חלילה בכלל סניפי הרשת, אלא בסניף שהושפע מהדף הפיצוץ שיצרה קופיקס: זה שממוקם באבן גבירול בת"א, מרחק יריקה מהסניף הראשון של קופיקס. במקביל, נראה שעוד ועוד בתי עסק מוכנים לקפוץ לבריכת חמשת השקלים.

 

  

אילן'ס. נאלצו להוריד מחירים בגלל סמיכות הסניף לקופיקס ()
אילן'ס. נאלצו להוריד מחירים בגלל סמיכות הסניף לקופיקס

 

קונדיטוריה קרנץ: קפה ב-5 שקלים כי לצרכן מגיע יותר

בקונדיטוריה קרנץ, שפועלת כבר 20 שנה ברחוב בן יהודה 81 בת"א, תלו אתמול (ד') שלטים: "קפה ב-5 שקלים". הקונדיטוריה, שמוכרת מאפים מתוצרתה ולחמים וכריכים של לחם תושיה החליטה להוריד את מחיר כל סוגי הקפה "לקחת" שהיא מוכרת. הבעלים אמר ל-ynet שבשנתיים הקרובות הוא מתכוון לפתוח 6 סניפים בעיר – בכולם ימכור קפה ב-5 שקלים.

קונדיטוריה קרנץ. "נפתח 6 סניפים תוך שנתיים. מחיר הקפה יישאר כך שנה" (צילום: מוטי קימחי) (צילום: מוטי קימחי)
קונדיטוריה קרנץ. "נפתח 6 סניפים תוך שנתיים. מחיר הקפה יישאר כך שנה"(צילום: מוטי קימחי)

 

אופיר פינחסוב, הבעלים (יחד עם אחותו מורן) אמר ל-ynet: "אנחנו חושבים שקופיקס עשו מהפכה ואחרי שבדקנו את העניין היטב, אנחנו מצטרפים למהפכה. ראינו כמה באזז זה יוצר וכמה עבודה זה מכניס לסניפים שלהם. במקום לחשוב על קרטל כמו שעשו לפי החשד ברשתות האחרות, אנחנו כן חושבים שלצרכן מגיע יותר ואני מתחייב למחיר לשנה,לא כמו בקניון רחובות שעשו מבצע מוגבל לשבועיים".

קונדיטוריה קרנץ (צילום: מוטי קימחי) (צילום: מוטי קימחי)
קונדיטוריה קרנץ(צילום: מוטי קימחי)

  

"כריך שלנו ב-15 שקל עולה ברולדין 35"

בקופיקס מוכרים תפריט שלם ב-5 שקלים. בקרנץ, בינתיים, רק קפה, אם כי יש במקום, כמו בכל מאפייה, גם מאפים במחיר נמוך. "אנחנו לא מתכוונים להתחרות בקופיקס. אנחנו קונדיטוריה", מסביר פינחסוב. "אנחנו מוכרים את כל סוגי הקפה ב-5 שקלים וזה קפה איכותי של לנדוור, לא הלכתי וחיפשתי קפה זול יותר ומגוון המוצרים שלנו הרבה יותר גדול. יש לנו מיני מאפים בגודל בינוני ב-7-8 שקלים וגם ב-2 שקלים, כך שאצלנו אפשר לקנות קפה ומאפה ב-7 שקלים".

 

כמה עולה כריך אצלכם?

 

"כיוון שאנחנו מוכרים לחמים של תושייה, הכריכים שלנו עשויים מלחמים אלה והם גם מאוד גדולים, אז הם עולים 16-15 שקל. רולדין מוכרים כריך כזה ב-35 שקל".

 

בכמה מכרתם קפה קודם?

 

"מכרנו קפוצ'ינו קטן ב-10 שקלים וגדול ב-12 שקל. אספרסו מכרנו ב-6 שקלים. את ההפוך הגדול נוריד מהתפריט או נמכור ב-7 שקלים. אייס קפה אין לנו".

 

כמה עולה לכם ספל הפוך?

 

"1.5 שקלים זה רק חומרי הגלם. אם אני מכניס את העובד שצמוד למכונה, הון תועפות לשכר דירה בבן יהודה והוצאות זה מגיע להחל מ-3.5-3 שקלים. אנחנו לא ממש מרוויחים על קפה ב-5 שקלים, אבל המטרה היא להגדיל את דריסת הרגל אצלי בעסק. אני מתכוון לפתוח השנה סניף באבן גבירול וסניפים במיקומים קרובים לרולדין. לא במטרה להתחברות בהם, למרות הרעש השלישי שהם חוללו, המוצרים שלהם עדיין ברמה גבוהה מאוד.

 

"אני מרגיש שמי שהוביל אותי למהלך זה לא קופיקס, אלא רמי לוי. פעם בשבוע, הוא מוכר מוצר אחד בהפסד או בלי רווח. כולם נוהרים לחנויות שלו בגלל המוצר הזה וממלאים עגלה ב-500 שקל. אז הוא הרוויח 90 במקום 100 ביג דיל, אבל הוא משחק אותה בענק".

כריכים ב-15 שקלים. "הם גדולים ועשויים מלחמים של תושייה" (צילום: מוטי קימחי) (צילום: מוטי קימחי)
כריכים ב-15 שקלים. "הם גדולים ועשויים מלחמים של תושייה"(צילום: מוטי קימחי)

 

לנצ'נר: "יכולנו למכור קופון אך החלטנו על מבצע קבוע כשירות ללקוחות"

נראה שאחרי שבתי-קפה בירושלים הזדרזו לצאת עם תפריטים שלמים ב-5 שקלים ובטכניון בחיפה - לא פחות מ-3 סניפים של רשתות גדולות (קפה קפה, קפה גרג ומנדרין) החלו למכור תפריטים או קפה ב-5 שקלים - יש התעוררות דומה גם בת"א.  

אינגליש קייק בירושלים. תפריט ב-5 שקלים (צילום: הודיה מאזוז) (צילום: הודיה מאזוז)
אינגליש קייק בירושלים. תפריט ב-5 שקלים(צילום: הודיה מאזוז)

"פשוט טעים" בירושלים (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
"פשוט טעים" בירושלים(צילום: גיל יוחנן)

מנדרין. מבצע מתמשך: קפה ב-5 שקלים ( ) ( )
מנדרין. מבצע מתמשך: קפה ב-5 שקלים( )

קפה ב-4 שקלים בבניין עיריית ת"א (צילום: אילן שחורי, חוקר תולדות ת"א) (צילום: אילן שחורי, חוקר תולדות ת
קפה ב-4 שקלים בבניין עיריית ת"א(צילום: אילן שחורי, חוקר תולדות ת"א)

 

ברשת המאפים התל-אביבית לנצ'נר, שמפעילה 3 סניפים, מוכרים קפה ב-5 שקלים וקפה + מאפה ב-10 שקלים כבר שבועיים. אירית, מנהלת השיווק, אמרה ל-ynet: "הורדנו את המחיר כדי שהלקוחות שלנו לא יחשבו שעובדים עליהם, שמוכרים להם ביוקר. החלטנו לספוג את ההורדה במחיר, למרות שברור לכולם שקופיקס זה אקט פרסומי, שלאורך זמן אי אפשר לעמוד במחיר הזה. הקפה של קופיקס בסדר גמור, הוא לא מסוריה כמו שרני רהב אמר. זה שטויות, זה מבצע כמו שעושים בסופר מבצע על בשר, רק שאנחנו לא מגבילים בכמויות".

 

קופיקס מתחייבים שזה מחיר קבוע.

 

"ימים יגידו. אצלנו זה מבצע קבוע כרגע, לאורך זמן, אבל מי שמנהל עסק יודע שאי אפשר לעמוד במחיר הזה. גם ככה אנחנו שומרים על מחירים נמוכים יחסית. אם ברולדין לוקחים על מאפים 78 שקל, אנחנו ממשיכים לקחת 44 שקל. אנחנו בית קפה וקונדיטוריה, אנחנו מוכרים גם עוגות וגם מאפים".

 

מה אפשר לקנות אצלכם ב-5 שקלים?

 

"אנחנו מוכרים מאפים ב-4.4 שקלים ויש גם מאפים ב-2 שקלים".

 

כמה עולים הכריכים?

 

"אנחנו מוכרים לחם במחיר נמוך ב-30% מכל הרשתות האחרות. יש לנו כמה מוצרי דגל שאנחנו לא מרוויחים עליהם, כמו חלות בעבודת יד ב-12 שקל".

 

זה העלה לכם את המכירות?

 

"זה העלה את מכירות הקפה. אם יש גידול בשאר המוצרים? לא בדקנו. לא יצאנו במסע פרסום. יכולתי למכור קופון אינטרנט, אבל זה סתם גימיק, עשינו את זה כשירות ללקוחות שממילא מגיעים לחנויות".

לנצ'נר. "זה מבצע מתמשך, למרות שכולם יודעים שקופיקס זה גימיק" (צילום: מוטי קימחי) ()
לנצ'נר. "זה מבצע מתמשך, למרות שכולם יודעים שקופיקס זה גימיק" (צילום: מוטי קימחי)

 

קפה תושיה: "קופיקס שינתה את הציפיות של האנשים"

לא רחוק מהסניף של לנצ'נר בשינקין 26, פועל קפה תושיה, בשינקין 53. שם מוכרים קפה של דנסי ב-7 שקלים לאספרסו ו-9 שקלים לקפה הפוך קטן, אבל מיום הפתיחה, מספר ימים לפני קופיקס, הם מציעים דיל: קפה משובח ומאפה ב-10 שקלים. הקפה: קפוצ'ינו (קפה הפוך) רגיל או אספרסו. לקפוצ'ינו גדול יש להוסיף 2 שקלים. המאפה: רוגלעך שוקולד או קינמון או קרואסון קטן או בורקיטס. קפה + כריך עולים 20 שקל.

לחם תושיה. "המבצע שלנו התחיל לפני קופיקס" (צילום: גיל קימחי) ()
לחם תושיה. "המבצע שלנו התחיל לפני קופיקס" (צילום: גיל קימחי)

מבצע בשינקין ברוח קופיקס. גלידה אמריקאית ב-5 שקלים ()
מבצע בשינקין ברוח קופיקס. גלידה אמריקאית ב-5 שקלים

 

הבעלים, לאה מלמד מצהירה: "בטח שאנחנו מרוויחים על המבצע". בעלה אורי מלמד מספר: "אנשים מדברים על קופיקס כל הזמן, לשמחתי, עשינו את המבצע כמה ימים לפניהם ואנשים חשבו שעשינו את זה בעקבותיהם. זה לא משנה. מטרת המבצע היתה ניסיון לחדור לרחוב פה כעסק חדש, להתחרות בעסקים שלידנו".

 

אתה חושב שהרעש שיצרה קופיקס העצים את ההשפעה של המבצע שלכם?

 

"כן. קופיקס שינתה את הציפיות של אנשים. כמה זמן הגל הזה יחזיק? אני לא יודע, אבל התחושה היא שלפחות במקומות שמוכרים 'טו גוֹ', אנשים רוצים שהקפה לא יעלה יותר מדי. שיוכלו לשלם מחיר נורמלי על דיל של קפה ומאפה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: מוטי קימחי
קונדיטוריה קרנץ
צילום: מוטי קימחי
קפה לנצ'נר (צילום: מוטי קימחי)
אילן'ס נכנעו, אבל רק בסניף אחד
מומלצים