דובק: נוזיל כמה ממותגי הסיגריות
בניגוד לפיליפ מוריס שהעלתה מחירים, דובק הודיעה שתוזיל החל ממחר חפיסות סיגריות ב-3-1 שקלים לצרכן. יוזלו בין היתר: נובלס, מוסטנג והיי וויי. המותגים הכי זולים יהיו NYC ורויאל - 20 שקל לחפיסה. הסיגריות הנמכרות ביותר של החברה, TIME, לא יוזלו. דובק: "למרות שנפסיד כסף, אנחנו רוצים לתת לצרכנים נגישות למוצר"
בעקבות הודעת פיליפ מוריס שתייקר ב-22 בדצמבר כמה ממותגי הסיגריות שלה ב-74 אג' לחפיסה לקמעונאים - ייקור של כשקל לצרכנים, חברת דובק הפתיעה והודיעה היום (ד') כי תוזיל החל ממחר כמה ממותגיה ב-3-1 שקלים לחפיסה, מחיר לצרכן.
חפיסת סיגריות רויאל שעולה 22 שקל תימכר ב-20 שקל. חפיסת נובלס תימכר ב-24 שקל במקום ב-25 שקל, מוסטנג תוזל בשקל וחצי ותימכר ב-21 שקל, Highway תימכר ב-21 שקל במקום 22.5 שקל -NYC תוזל בשלושה שקלים ובמקום מחירה כיום שעומד על 23 שקל תעלה חפיסה 20 שקל.
בעקבות העלאת המס על סיגריות, כל המשווקות הגדולות, פיליפ מוריס (מרלבורו, L&M, פרלמנט, בין היתר) גלוברנדס (שמפיצים את המוצגים של JTI ו-BAT - ווינסטון, רטמנס, קאמל, LD, ווג, לאקי סטרייק, More, פאל מל, קנט, בין היתר) ודובק - ירדו במכירות ב-16%-20%.
גורם בשוק אמר ל-ynet: "בדובק רוצים לתת מלחמה לנקסט, מותג של פיליפ מוריס, שמאוד התחזק בעקבות עליית המס. הרי נובלס כבר לא זולה. בעקבות ההוזלה הזאת של דובק, הם יהיו הכי זולים בשוק במותגים מסוימים".
"נפסיד כסף על המותגים שהוזלנו"
בין המותגים שלא הוזלו: גולף, אירופה ו-TIME, המותג הנמכר ביותר של החברה, שעולה 25 שקל לחפיסה. "זו תערובת מאוד יקרה ואין לנו אפשרות לספוג את ההפסד בה", אמר ל-ynet מנכ"ל דובק רוי גהל.
"על המותגים שהוזלנו אנחנו נפסיד כסף, אבל אנחנו רוצים שהצרכן יקבל סיגריות במחיר נגיש. אני מוכן לספוג את ההפסד, יש פה צרכנים שתמכו בנו במרוצת השנים, שהיו נאמנים לדובק ולכן אנחנו מחויבים לתת להם נגישות למוצר. אנחנו רוצים להיות מחוברים לעם בישראל, ולא רק לדו"חות הכספיים".
אם הטבק לגלגול יתייקר זה יפגע בצרכנים
גהל התייחס לעלייה האפשרית במס על סיגריות שצפויה ב-1 בינואר. "חומרי הגלם בעולם עולים, המס אמור לעלות ב-2014 כתוצאה מעליית המדד ובכל זאת אנחנו מורידים מחירים. למה? כי בניגוד לפיליפ מוריס שמסתכלים על דו"ח רווח והפסד, אנחנו כחברה ישראלית, יש לנו מחויבות לחברה בישראל.
"אני בתור מנכ"ל פוגש את הצרכנים ברחוב. אני לא חברה שיש לה הנהלה שיושבת בשוויץ ומנותקים מהשוק. שעבורם - השוק הישראלי אלה מספרים של אקסל. אנחנו מקווים שהצרכנים ימשיכו לתמוך בנו".
אתם שולטים בשוק הטבק לגלגול עם המותג באלי. יתכן שב-1 בינואר הטבק יתייקר ב-100% בעקבות העלאת מס?
"אני יודע שיש לחץ על האוצר להעלות את המס על מחירי הטבק לגלגול. זו החלטה של רשות המסים בסופו של היום. כיום, המס על טבק לגלגול נותן אפשרות לעשן סיגריות במחיר של 20-18 שקל במקום סיגריות שחפיסה עולה 22 שקל, אז העלאת המס טבק לגלגול יפגע יותר בשכבות הנמוכות בכך שהכריחו אותן לשלם יותר אולעשן דברים מזויפים או כל מיני דברים שלא ראויים לצרכיה, אבל זה שיקול של רשות המסים. אנחנו שחקנים מובילים בשוק הזה ותפגע גם בנו וגם בקהל המעשנים".
העלאת המס לפני חצי שנה - פגעה לכם ברווחיות?
"זה פגע בנובלס, פגע ב-TIME, פגע בכל המותגים שלנו. מנגד, היתה התחזקות של הטבק לגלגול. זה מראה שלאנשים יש בעיה כספית והם לא מסוגלים לשלם מחירים גבוהים עבור הסיגריות. אם ייקרו את הטבק לגלגול זה יכביד על האוכלוסיה היותר נמוכה".