שתף קטע נבחר

תחרות בקולה: שוופס עם 50% פחות סוכר

יפאורה החלה לשווק משקה קולה בשם "שוופס 22 קולה". החברה רוצה נתח משוק הקולה שמצטמק, בין היתר בגלל חשש מסוכר וממתיקים מלאכותיים. המחיר: לא יהיה נמוך יותר ממותגי קולה ודיאט קולה אחרים. ואיך הטעם?

חברת יפאורה תבורי השיקה השבוע את "שוופס 22 קולה" (Schweppes 22 Cola), משקה קולה הכולל סטיביה, עם חצי מכמות הסוכר מאשר בקולה רגילה, בהשקעה של 12 מיליון שקל. גם וילי פוד השיקה לאחרונה משקה דומה: קולה גרין וקוקה קולה הכריזה שתפחית את כמות הסוכר בספרייט ב-50%, מהלך שכבר נעשה בעולם.

 

 

המוצר ישווק בבקבוקים משפחתיים 1.5 ליטר (אך לא בשישיות), בבקבוקים אישיים חצי ליטר (מפלסטיק) ובבקבוקי זכוכית אישיים 250 מ"ל, אך לא בפחית. הערכת מחיר לצרכן: 6-6.5 שקל לבקבוק של 1.5 ליטר, שנמכר לרשתות בכ-4 שקלים. החברה תמכור את המוצר לרשתות במחיר דומה למחירי מוצרים אחרים בשוק, כך שאין פה בשורת מחיר. 

 

 

המשקה בבקבוק זכוכית 250 מ"ל ()
המשקה בבקבוק זכוכית 250 מ"ל

 

רכיבים

המוצר החדש מכיל 22 קלוריות, 5.6 גרם פחמימות (לעומת 11-10 גרם בקולה "רגילה"), 1 מ"ג נתרן ו-1 מ"ג קפאין ל-100 מ"ל. בבקבוק של 250 מ"ל יש 55 קלוריות, 14 גרם פחמימות, 2.5 מ"ג נתרן ו-2.5 מ"ג קפאין. בקבוק של 500 מ"ל מכיל 110 קלוריות, 28 גרם פחמימות, 5 מ"ג נתרן ו-5 מ"ג קפאין. לא מדובר במוצר בריאות, אך המטרההיא לשווק מוצר שלכאורה לא מזיק לבריאות, כמו מוצרים עתירי סוכר או ממתיקים מלאכותיים.

 

הרכיב הראשון במוצר אחרי מים, הוא סוכר ואז: פרוקטוז (סוכר), פחמן דו חמצני, צבע מאכל קרמל, חומצת מאכל E-338, חומרי ריח טבעיים, ממתיק מצמח הסטיביה (סטיביאול, גליקואידים 0.006) וקפאין טבעי.

 

למרות ירידה במכירות, קולה זה עדיין המשקה האהוב בישראל

"מדובר במהלך מרכזי, אסטרטגי ובהשקה של קטגוריה חדשה", טוענת טל מלכה סלהוב, מנהלת שיווק יפאורה. "אנחנו עובדים כבר מספר שנים בפיתוח המאפשר הפחתת סוכר ללא פגיעה בטעם. במגוון המוצרים שלנו כבר הופחת סוכר ברמה של 10% ויותר. לא היתה פה פגיעה בטעם, בזכותהמתקה טבעית של סטיביה. ללא שימוש כלל בממתיקים מלאכותיים וללא חומרים משמרים".

 

החודש פרסמנו כי צריכת המשקאות הקלים של הצרכן הישראלי ירדה מאוד. הסיבות לכך, הן בעיית מחירים בסופר, וכן חשש מצריכת סוכר או ממתיקים מלאכותיים. גם בארה"ב צריכת המשקאות התוססים בארה"ב בליטרים בשנה נמצאת במגמת ירידה. למרות כל זאת, קולה היא הקטגוריה הגדולה ביותר בשוק המשקאות עם 26% מהשוק (לפי נילסן ליטרים מרס 2014).

 

שוק הקולה בישראל מוכר למעלה מ-205 מיליון ליטר בשנה ומגלגל מעל 850 מליון שקל. RC קולה, של יפאורה הוא המותג השני בגודלו בקטגוריה עם נתח שוק של כ-10%, אך גם הוא כמו המתחרים שלו, נמצא בירידה במכירות. "שוק הקולה נחלק ל-33% מוצרי דיאט ו-67% מוצרים רגילים והקטגוריה של שוופס היא קטגוריית ביניים: מוצר אמצע, לכן בחרנו להשיק אותו תחת שוופס ולא תחת RC", מסבירה סלהוב.

 

ומה אומרים הטועמים? חלקם טוענים שמדובר בטעם סביר ונרכש ולא רע בכלל. אחרים טענו שבמוצר יש פחות מדי גזים והיו כאלה שהרגישו את טעם הלוואי של הסטיביה במשקה ולא חיבבו אותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: קית גלסמן
שוופס 22 קולה
צילום: קית גלסמן
מומלצים