גרין קולה: וילי פוד תמכור קולה דיאט עם סטיביה
המוצר, שיתחרה בפפסי מקס, דיאט קולה וקולה זירו, בין היתר, יימכר בשופרסל בגרסה כשרה לפסח וייכנס לרשתות נוספות אחרי החג. אין בשורת מחיר: בקבוק יעלה 5.90 שקלים. הבעלים: "היעד שלנו: 6% משוק הקולה. אני לא חושב שקוקה קולה תיכנס עם משקה מומתק בסטיביה, אבל נשמח אם תיכנס". קוקה קולה משווקת מוצר דומה בצ'ילה וארגנטינה
תחרות לקוקה קולה: וילי פוד החלה לייבא מיוון משקה קולה שנקרא "גרין קולה" ומומתק בסטיביה, ממתיק טבעי שמופק מצמח. מדובר במשקה דיאטטי שמכיל 2.5 קלוריות וקפאין.
המשקה, של חברת Green Cola Company S.A מיוון שהבעלים שלה עבד 30 שנה בקוקה קולה, יתחרה במשקאות הדיאט כדוגמת פפסי מקס, דיאט קולה, RC קולה דיאט וקולה זירו וכן בקולה שאינה דיאטטית ויתומחר ב-5.90 שקלים לליטר לצרכן. גם באריזת שישייה - המחיר לבקבוק יעמוד על 5.90 שקלים, כלומר לא תהיה הנחה על עצם קניית המארז. המחיר לשישיית פחיות 330 מ"ל - 19.90 שקל לצרכן.
וילי פוד, יבואנית של מוצרי מזון כפסטה, שימורים, טונה, שמן, חמאת לורפק, גלידות, שוקולד וגבינות, נרכשה לאחרונה על-ידי חברת אמבלייז של סשה גרנובסקי.
"יתכן שנמכור גם קולה רגילה"
הבעלים של וילי פוד צביקה ויליגר, אמר במסיבת העיתונאים כי "בשלב הראשון, המשקה יימכר ברשתות השיווק ובשלב השני ניכנס גם לשוק הקר. התחלנו כבר למכור מוצרים כשרים לפסח לשופרסל ואחרי פסח ניכנס לכולן. נגיע ל-6% משוק משקאות הקולה, שוק שמגלגל למעלה מ-500 מיליון שקל בשנה. היעד שלנו הוא להגיע למכירות של כ-20 מיליון שקל בשנה".
"יתכן שנשיק גם משקה קולה רגיל עם סוכר, שאינו דיאט, אבל כדי להתחרות בקוקה קולה, בטמפו וביפאורה, צריך הרבה כסף ומיקוד לכן בחרנו במוצר שאין בארץ. בתחילה חשבנו לעשות מותג פרטי לרשתות ותוך כדי חיפוש, גילינו את המוצר החדש הזה. מביקור בתערוכת ממתקים עולמית הבנו שסטיביה הולך להיות הלהיט הגדול בעולם הזה. זה ממתיק טבעי - אחד הטובים בעולם והוא נחשב לאחד מחמשת הטרנדים המובילים במזון".
הקמעונאים ירוויחו על הקולה שלנו
לשאלה האם להערכתו קוקה קולה תשיק בארץ את משקה הסטיביה שלה, "קולה לייף", שנמכר בצ'ילה וארגנטינה בלבד, ענה כי "אני לא חושב שקוקה קולה תיכנס לשוק הזה, אבל אשמח שתיכנס ושתבנה את השוק, לא כיוונו להתחרות בקוקה קולה". קוקה קולה אף מוכרת בארץ משקה אנרגיה שמומתק בסטיביה וכן מים מינרלים בטעמים.
לטענתו, הקמעונאים ירוויחו על המוצר שלו, בניגוד ל-8% רווח גולמי שהם מרוויחים על מוצרי קוקה קולה, שלעיתים אף נמכרים במחירי הפסד. "הצרכן ירוויח מוצר איכותי יותר והקמעונאי ירוויח על המוצר", אמר.
זו לא הפעם הראשונה שווילי פוד נכנסת לתחום שענקיות שולטות בו. היא מייבאת גבינות צהובות זולות למעדנייה (בתחילה במסגרת מותג פרטי של מגה) שמתחרות בעמק ומשווקת את מותגי הגלידה iChoc וג'לטו במגה ושופרסל שמתחרות חזיתית ביוניליוור (גלידות שטראוס) ונסטלה.
"כחברה, אנחנו תמיד מעזים להיכנס לתחומים שחברות גדולות שולטות בהם", אמר. "בגלידות (מוכרים בשופרסל ומגה ובקרוב גם בשאר הרשתות. מ.ק) הפכנו תוך חודשיים לשחקן השלישי בגודלו. עולם הגבינות נשלט על ידי החברות החזקות בישראל והפכנו תוך 3 חודשים לשחקן השני בגבינות המיוחדות".
החברה היוונית: מוכר בקבוק ב-85-60 סנט
החברה היוונית הוקמה לפני שנה וחצי ומוכרת את המשקה ב-9 שווקים. בעלי החברה, פריקליס ונייריס, עבד בקוקה קולה כמנהל אזורי במדינות שונות באירופה. אחרי שפרש עבד בחברת נפט ובדצמבר 2011 קנה את החברה שביקבקה עבור קוקה קולה ביוון.
כעת הוא מוכר גרין קולה ב- 14 מיליון אירו ביוון. "תוך 5 שנים נגיע למכירות של 50 אירו ביוון", אמר במסיבת העיתונאים. "אני מוכר בקבוק ב-60-85 סנט. מחיר קרוב לקוקה קולה בגלל הרכיבים אך נמוך ב-5%".
ואיך הטעם? למוצר יש טעם לוואי שמגיע מהממתיק, שבולט יותר למי ששותה קולה רגילה או זירו. עבור מי ששותה דיאט קולה - טעם הלוואי במוצר מורגש פחות. כמה מהטועמים טענו שטעם הקולה לא עז מספיק, "כמו קולה עם מים" ואחרים טענו שהטעם סביר.