שתף קטע נבחר

 

ביטלנו את הביטוח כי את מבוגרת בחצי שנה

נ', תיירת שרכשה ביטוח לשנה כדת וכדין, גילתה לאחר שבועיים, ממש במקרה, כי הוא אינו תקף ולמעשה היא נמצא בארץ "זרה" ללא כל כיסוי ביטוחי. מתברר שהביטוח בוטל באופן חד צדדי בלי שסוכן הביטוח או החברה הודיעו לה. הסיבה: "לא שמנו לב שאת מבוגרת בחצי שנה מגיל הביטוח המקסימאלי"

הביטוח שרכשתם תקף? נ', תיירת שהגיעה לישראל בחודש יולי האחרון רכשה פוליסת ביטוח בריאות לתיירים של חברת הביטוח הראל, באמצעות סוכנות הביטוח "גינטר".

 

 

כידוע, חברות הביטוח הן עסק רווחי ומטרתן להשיא רווחים לבעליהן, לכן, במיוחד בביטוחי בריאות, החברה עשויה שלא לבטח את מי שסובל ממחלה קיימת או שקיים לגביו סיכון כלשהוא, שבגינם הוא עלול לממש את הפוליסה. גם אם יסכמו לבטח, חברות הביטוח ידרשו פרמיה יקרה במיוחד בגין מצב שכזה וכן יציבו תנאים נוספים למימוש הפוליסה.

 

סוכני הביטוח וחברות הביטוח נדרשים ליידע את הלקוח אודות ההסתייגויות הללו, טרם המכירה, בחלק מהמקרים גם נדרש הלקוח למלא שאלונים והצהרות (תהליך הנקרא חיתום) אודות מצבו.

 

כך גם נ' עברה "תשאול" טרם שנמכרה לה הפוליסה על ידי סוכן הביטוח. בין הייתר נשאלה שלל שאלות לוודא כי אינה סובלת ממחלה קיימת. נ' סיפקה את כל הנתונים הדרושים כולל הגיל שלה ומספר הדרכון, בפני סוכן הביטוח וחברת הביטוח.

 

לאחר ההליך הפרוצדוראלי, נמכרה לה פוליסת ביטוח בריאות לשנה. (שתוקפה עד 22.7.15). תמורת תשלום מלא.

 

לפני מספר שבועות נזקקה לטיפול רפואי ופנתה לקבלת שירות בקופת חולים. אולם אז גילתה לתדהמתה כי פוליסת הביטוח שלה (שנרכשה למשך שנה) אינה בתוקף, שבועות ספורים אחרי שרכשה אותה.

 

התברר כי למעשה היא נמצאת כבר שבועיים ללא כל כיסוי ביטוחי בארץ "זרה", וזאת מבלי שאף אחד הודיע לה. חברת הביטוח החליטה באופן חד צדדי לבטל את הפוליסה, זמן קצר אחרי שמכרה לה אותה ואף להחזיר לה את יתרת הסכום ששילמה, ישירות לאמצעי התשלום בו שילמה על הפוליסה, וזאת מבלי לומר לה דבר על כך.

 

לא רוצים להמשיך את הפוליסה

נ' פנתה מיד להראל, שם קיבלה לראשונה הסבר על פשר הביטול: "שמנו לב שגילך הוא 65 וחצי, אולם פוליסת ביטוח התיירים שאנחנו מוכרים תקפה רק עד גיל 65. לכן החלטנו לבטל אותה".

 

כאמור, כל המידע כולל גילה של המבוטחת היה חשוף וגלוי כפי שפירטה בפני הסוכן ובפני חברת הביטוח טרם המכירה. (נ' גם לא ידעה וגם אף אחד לא אמר לה, שהביטוח מוגבל עד גיל 65, מה גם שחברות ביטוח אחרות מציעות ביטוח זהה גם לגילאים מבוגרים יותר).

 

נ' דרשה מחברת הביטוח שתמשיך את הפוליסה, כפי שהתחייבה במסגרת הסכם הביטוח שנעשה ביולי, אולם החברה סרבה. היא חזרה ופנתה אל סוכנות הביטוח גינטר שמכרה לה את הפוליסה, אך זו סיפקה תירוצים והסברים שונים תוך הבטחה שהנושא יטופל, וכך משכה אותה במשך שבועות וחודשים.

 

כיצד ייתכן שפוליסה שדינה כחוזה לכל דבר ועניין, מבוטלת באופן חד צדדי ומבלי להודיע, ולאחר שהמבוטחת נתנה את כל המידע מראש, כפי שנדרש ממנה?

 

בעקבות פניית ynet, מיהרו בחברת הביטוח להשיב את הפוליסה על כנה ולהשלים את תקופת הביטוח כפי שהתחייבו מלכתחילה.

 

מתסכל, אך מסתבר שגם אם רכשתם פוליסת ביטוח כדת וכדין, כדאי לוודא מעת לעת שהיא אכן בתוקף.

 

מהראל נמסר בתגובה:  "מבדיקה שערכנו ללקוחה קיימת פוליסה בתוקף מ- 22.7.14 ועד ליום - 16.2.15. למרות העובדה כי ביטוח תיירים ניתן לרכוש עד גיל 65 - לאור בקשתה הראשונית ולפנים משורת הדין הוארכה הפוליסה של המבוטחת ב- 155 יום נוספים (להשלמת השנה)."

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
פוליסה "חד צדדית"
צילום: shutterstock
מומלצים