שתף קטע נבחר

 

כך חתכה הפניקס את כספי הפנסיה ב-60%

לקוח של הפניקס הפקיד לפנסיה שלו כמה אלפי שקלים, אך לאחר שבדק את הדו"ח השנתי שקיבל מהקרן, גילה כי חברת הביטוח גבתה 60% מתוכם. הפניקס: "זו טעות של המעביד, הכספים הושבו". זה הזמן לבדוק את הדו"ח השנתי שקיבלתם ממנהלי החסכונות שלכם

בימים אלה מתנהלת סערה תקשורתית בעקבות תנאי השכר המפליגים של מנכ"ל הפניקס, אייל לפידות. זה 5 שנים משמש לפידות כמנכ"ל החברה, והוא כבר גרף לכיסו עשרות מיליוני שקלים. לאחרונה ביקש המנכ"ל להבטיח כי גם בשנים הקרובות יוכל ליהנות מחבילת הטבות מפנקת בסכום כולל של כ-10 מיליון שקל בשנה.

 

 

אך בעוד לפידות נאבק למען מיליוני השקלים שייכנסו לכיסו, א', עמית בקרן הפנסיה של הפניקס, נאבק על זכויות הרבה יותר בסיסיות - הזכות לפרוש עם קצבה מינימלית שתאפשר לו יכולת קיום גם אחרי גיל 70.

 

א' עבד במשרה חלקית בחנות למוצרים אורגניים בירושלים, בין השנים 2008-2011 (החנות נסגרה בשנת 2011) והמשכורת שלו נעה מדי חודש סביב 2,000 שקל.

 

למרות חובת המעביד להפריש לפנסיה על פי חוק, מדי חודש, זה הפריש לו סכום חד פעמי עבור כל תקופת העבודה בדצמבר 2012. באמצעות סוכן הביטוח נפתחה לו קרן פנסיה בחברת הפניקס.

 

לפני מספר שבועות קיבל א' את הדו"ח השנתי מקרן הפנסיה. א', שעובד קשה לפרנסתו ושכרו מסתכם באלפים בודדים, הופתע לגלות שהסכום שהפקיד עבורו המעסיק בקרן הפנסיה נחתך בלא פחות מ-60%. התספורת שעשתה הפניקס לא כוללת, כמובן, את דמי הניהול (בשיעור מקסימלי) שנגבו בנוסף.

 

"טעות בדיווח"

לאן נעלם הכסף? א' הבחין בשורה קטנה אך חמדנית, הנושאת את הכיתוב: "עלות הכיסוי הביטוחי למקרי נכות ומוות בתקופת הדיווח בהתאם למסלול שבחר המבוטח".

 

האם עלות הכיסוי הביטוחי מגיעה לשיעור כה גדול? ממש לא. א' פנה לסוכן הביטוח שפתח את הקרן וזה פנה לפניקס, אך שם לא ממש סיפקו הסבר וגם לא מיהרו להשיב לו את הסכום שנגבה.

 

בעקבות פניית ynet הסבירו בחברת הפניקס כי חלה טעות בדיווח שהעבירה החברה באמצעות הסוכן וכי הטעות תוקנה וכך גם הושבו הכספים שנגבו ביתר. "מדובר בטעות שמקורה באי דיווח של המעסיק לחברה כי התשלום הוא עבור השנה כולה ולא עבור חודש אחד בלבד", הסבירו בפניקס. "עם קבלת המידע על הטעות, הפניקס פעלה במהירות לתיקונה. תיקון הטעות תוביל לירידת העלויות בגין הביטוח עבור המבוטח ועליית ערך הפדיון".

 

ואולם מנגד טוענים גם המעביד וגם סוכן הביטוח בשיחה עם ynet, כי העבירו את כל הפרטים הנדרשים ו"לא היתה בהם שום טעות. התשלום לחברת הביטוח נעשה גם במספר צ'קים, כך שלא היה כל ספק כי מדובר בתשלום עבור תקופת עבודה ממושכת ולא עבור חודש אחד. אין ספק כי זו היתה תקלה של הפניקס".

 

אז מעבר לשאלה מי אשם, דבר אחד ברור בהחלט - כמה חשוב לעבור על הדו"ח השנתי שאנו מקבלים ממנהלי החסכונות שלנו ולוודא שנשמרות הזכויות שלנו בחיסכון - שצפוי להיות אולי הסכום הגדול ביותר שנצבור אי פעם.  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבי מנשה
חותכים בחיסכון (אילוסטרציה)
צילום: גבי מנשה
מומלצים