האיפור של אסנס בישראל: 11 שקל בממוצע
לילית קוסמטיקה החלה לייבא לארץ את מוצרי מותג האיפור הגרמני אסנס (essence) לנערות. בימים הקרובים יוצבו סטנדים של המותג ב-50 מסניפי סופר-פארם. המחירים הקבועים, ללא מבצעים, מתחרים במחירי סקארה, WOW וביוטי יקר: החל מ-5 שקלים לליפגלוס ועד מייק אפ מוס ב-22 שקלים
מגרמניה בזיל הזול: מותג האיפור לצעירות אסנס, יושק החודש בכ-50 סניפי סופר פארם ובהמשך יימכר ב-100 סניפים, ובכ-25 חנויות פרטיות. מחיר ממוצע למוצר: 11 שקל. המחיר הנמוך ביותר: 5 שקלים והגבוה: 22 שקל.
- מאק החלה למכור אונליין. לרוב יקר יותר בארץ
- בשמים, איפור ושוקולד. לקנות בדיוטי?
- קסטרו תפתח בארץ רשת קוסמטיקה צרפתית
המותג הושק בגרמניה ב-2002 ונמכר ב-78 מדינות. יש לו 22 אלף נקודות מכירה בעולם; 290 מוצרים חדשים בשנה ו-220 מיליון יחידות שנמכרו ב-2014. מחזור המכירות: 207 מיליון אירו ב-2014. הבעלים: חברת קוזונובה, שבבעלות כריסטינה אוסטר דאום וחוויאר גונזלס, בני זוג יוצאי חברת קוטי, שמחזיקים גם במותג catrice.
ללילית, שמשווקת בין היתר אין מוצרים לצעירות וסופר-פארם זו לא רשת שמושכת נערות, אלא בעיקר משפחות. לכן יש פה פנייה לקהל חדש באמצעות מותג שמכוון לקהל יעד חדש והעיקר: מחירים נמוכים. באון מפתיע ולא שגרתי, המחירים של המותג הזה דומים פחות או יותר למחירים שמצאנו באתרי מכירות בחו"ל.
"המחירים מגיעים מהחברה בחו"ל. אין מבצעים"
"אין מבצעים, אין דיילות, האיכות של המוצרים גבוהה והם לא מיוצרים בסין כמו מוצרי המתחרים, סקארה, WOW וביוטי קר", אמר ל-ynet סמנכ"ל סחר של קבוצת לילית קוסמטיקה. "נמכור 240 מוצרים בסטנד, חלקם יתחלפו מדי שבוע. מדינות הייצור הן צרפת, פולין, בלגיה, ליכטנשטיין, ספרד. המוצרים מיוצרים ב-70 מפעלים שונים.
ניצה בילט, מבעלי ומנכ"ל לילית קוסמטיקה אמרה: "המחירים זהים למחירי אירופה. המחירים מגיעים מהחברה בחו"ל ומוטבעים על הסטנד בשקלים, אי אפשר לשנות אותם".
איך שומרים על מחיר נמוך?
"אין פרסום, רק יח"צ ואנחנו עובדים על רווחיות מאוד נמוכה - גלגול מהיר של מוצרים. אתמול בערב השקנו את המותג בלב המפרץ ויש כבר התנפלות. בקניון רמת אביב מכרנו בבוקר 100 יחידות".
גם 2015 תהיה שנה קשה לקוסמטיקה
חברת לילית קוסמטיקה מייבאת ומשווקת בישראל בשמים כגוצ'י, פאקו רבן, דולצ'ה וגבאנה ופראדה; מוצרי טיפוח של מותגים כלנקסטר ולה פררי ומוצרי איפור של שיסיידו ופופה , בין היתר.
שוק הקוסמטיקה מגלגל בישראל, לפי ההערכות 2.1 מיליארד שקל. "32% מזה, זה איפור ומתוך זה, הקטגוריה העממית מהווה 78% מהמכירות. מדובר במותגים כמו: רבלון, ג'ייד ולייף. המותגים היקרים כמו שאנל נשחקים והאמצע והזול מתחזק", טוען בילט.
כמה המותג יגלגל בשנה להערכתכם?
"אנחנו מתכוונים למכור ב-8 מיליון שקל, 13 מיליון שקל במחיר לצרכן באזור ההיגיינה הנשית ות עם הרבה טראפיק, ליד הקופות. נגיע ל-3% משוק האיפור העממי תוך שנה ול-10% תוך 5 שנים".
לא מעט בנות קונות איפור באינטרנט. סטרוברי נט, אלי אקספרס, eBay. תהיו שם?
"מוכרים מעט מוצרים שלנו באתרים כמו bella ושור טבצ'ניק, אבל לא נמכור באינטרנט כי אנחנו לא קמעונאים. אם סופר-פארם יחלו למכור דרך האינטרנט - נהיה שם".
איך היתה 2014 לאיפור?
ניצה בילט: "זו היתה שנה קשה, כמו לכל המשק. היתה מלחמה, היתה ירידה במכירות ואנחנו מצטמצמים איפה שאפשר. אנחנו צופים שגם 2015 תהיה לא פשוטה".
מחירים:
- ליפסטיק 12 שקל
- ליפגלוס: 5 שקלים
- ליפגלוס לונג לאסטינג: 14 שקל
- מסקרה: 12, 13, 15 שקל
- צללית בודדת: 9 שקלים
- שישיית צלליות: 21 שקל
- 15 מגבונים להסרת איפור: 5 שקלים
- ברונזר: 21 שקל
- מברשת : 16, 18 שקל
- פודרה שקופה: 18 שקל
- מייק-אפ: 21 שקל
- מייק אפ מוס: 22 שקל
- BB קרם: 25 שקל
- עיפרון עיניים: 6 שקלים
- עיפרון עיניים מתחדד: 9 שקלים
- עיפרון + מסרק לגבות: 9 שקלים.
- מלבין ציפורניים: 11 שקל
- עט לתיקון לק: 16 שקל
- שמן לציפורניים: 12 שקל
- כיסוי לק שקוף מתייבש במהירות/ במראה ג'ל 10
- לק לפרנץ' מניקור: 9 שקלים
- מבקשת לפרנץ' מניקור: 9 שקלים
- קרם ידיים: 12 שקל
- פודרה כדוריות: 16 שקל
- לק: 9 שקל
מה נמכר בחו"ל ולא ראינו בארץ? ריסים מלאכותיים, עט קעקוע זמני לגוף, סט קעקועים זמניים, ספריי נצנצים, מטלית שסופחת שמנוניות מהפנים ומדבקות לציפורניים.