אסטוניש בחצי מחיר בוויקטורי: "שסנו תוריד מחירים"
הרשת החלה למכור 4 סוגי תרסיסי ניקוי של המותג "אסטוניש" בייבוא מקביל תמורת 10 שקלים ליחידה - הוזלה של עד 50% לעומת הייבוא הרשמי. מדובר במחיר קבוע, אך המלאי מוגבל ויאזל עד חודש דצמבר. מנכ"ל ויקטורי: "המטרה היא סנו. ברגע שאני מוזיל מותג פרימיום - לסנו לא תהיה ברירה אלא להוריד מחירים. תרסיסים שנמכרים ב-22-15 שקל, יעלו 12 שקל - מה רע?"
ייבוא מקביל בזול, אך באופן זמני: רשת ויקטורי החלה למכור 4 תרסיסי ניקוי של המותג "אסטוניש" בייבוא מקביל, ב-9.90 שקלים ליחידה במקום 20-17 שקלים. זה מחיר קבוע, אך המלאי מוגבל: 70 אלף יחידות שככל הנראה יאזלו עד סוף חודש דצמבר.
- "פראייר מי שקונה ג'ילט פיוז'ן ב-92 שקל"
- ויקטורי הגבילה מכירת סוכר, רסק וקמח בשקל
- קרב החלב הגדול: שופרסל נגד תנובה
בין היתר, מדובר בתרסיס ניקוי למטבח, תרסיס לאמבטיה ותרסיס "רסס ונגב" לניקוי כללי. את מוצרי "אסטוניש", מותג פרטי, מייבאת באופן רשמי חברת יעקובי. הייבוא המקביל שנמכר כרגע בוויקטורי, נעשה על ידי חברת איינשטיין. למותג "אסטוניש" עוד מספר מוצרים שנמכרים בארץ, בין השאר, קרם למטבח, מסיר שומנים ומסיר כתמים. אלה לא יימכרו במחיר נמוך בוויקטורי.
"המטרה: להוריד את מחירי מובילת השוק - סנו"
"המטרה היא להוריד את מחירי סנו", מצהיר אייל רביד, מנכ"ל ובעלי הרשת. "זו המטרה בסוף היום. מוביל השוק בתחום זה סנו. ברגע שאני מוריד את המחיר של 'אסטוניש', שהוא מותג פרימיום, אז לא תהיה ברירה, להערכתי, לסנו - להוריד את המחירים שלה. כשסנו מוכרת תרסיסים ב-22-15 שקל, המטרה שלי היא שהם יעלו 12 שקל. מה רע?".
מה נתח השוק של יעקובי? קטן יחסית, לא?
"זה לא משנה. החזון לא היה יעקובי. הטריגר הוא יעקובי, החזון הוא סנו".
יש כבר תרסיסי ניקוי שנמכרים בזול, ובכל זאת נראה שסנו לא מורידה את המחיר לנוכח מותגים פרטיים של הרשתות.
"כי המותגים הפרטיים אלה לא מותגי פרימיום. זה כמו שאני מביא חטיפים של מארס וסניקרס. המטרה היא עלית, כי עלית מובילה את הקטגוריה. את מכוונת למוביל קטגוריה. זה כמו שהבאתי פסטה ברילה בייבוא מקביל. נתח השוק שלה היה 14% וכיום הוא יותר מ-50%. הבאנו ברילה בייבוא מקביל באוקטובר, וכיום היא הגיעה ל-60% נתח שוק".
איך הגיבו ביעקובי?
"היצרן בבריטניה התקשר אליי. הוא אמר לי: 'שמע, אם לא תגיד לי מי זה הדילר באירופה, אני אעצור את הסחורה בבריטניה. אמרתי לו שזו העבודה שלנו להביא פרלל (יבוא מקביל - מ.ק). הוא אמר: 'אני יצרן קטן, אתה לא יכול לפגוע בי'. אבל אני צריך להביא סחורה ולמכור בזול".
"בעקבות ויקטורי: יבואן ברילה הוריד את המחיר"
בחצי שנה האחרונה, רשת ויקטורי נוקטת בייבוא מקביל כקו מסחרי ושיווקי. הרשת כבר מוכרת בייבוא מקביל: קולגייט אדומה ב-10 שקלים (ברשתות אחרות זה מחיר מבצע); קולגייט אופטיק ווויט ב-15.90 שקלים במקום ב-33-29 שקלים ברשתות אחרות; סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן ב-45 שקלים במקום 90-70 שקלים ברשות אחרות; מאך 3 ב-29.90 שקלים; דיאודורנט ספיד סטיק ב-19.90 שקלים וספיד סטיק ג'ל ב-29.90 שקלים; פסטה ברילה ב-5 שקלים; ומארס או סניקרס ב-2.5 שקלים ומילקה ב-4 שקלים. ברשת "עובדים על להביא את לינדט בזול".
"היום רוב המדינה מוכרת פסטה ברילה ב-5 שקלים", טוען רביד. "זה מה שרציתי שיקרה. היבואן הרשמי הוריד את המחיר מ-7 שקלים ל-4 שקלים לכולם".
הוא בטח מאוד אוהב אותך.
"מת עלי".