שתף קטע נבחר

 

"המדריך לסינגלס": מצעד הרווקות הריקניות

אם ציפיתם לגלות משהו חדש על חיי הרווקות ההוללות בניו יורק הגדולה, צפויה לכם אכזבה ב"המדריך לסינגלס". לכאורה מדובר בקומדיה נשית פרועה ומרעננת, אך המסרים השמרנים שלה מיושנים. והיא גם לא ממש מצחיקה

כשסרט מנסה לספר לכם ולהצהיר בקריינות על ההתחלה איך הוא הולך להיות שונה ופורץ דרך, תתחילו לחשוד. "המדריך לסינגלס" בבימוי כריסטיאן דיטר (המבוסס על ספר של ליז טוסילו) עושה בדיוק את זה. בתום מונטאז' שמראה לנו דוגמאות שונות של רווקים ורווקות: הנואשת לחתונה, הפעילה מינית על הרחבה, החתיך שעושה רק סטוצים וכו', אנחנו זוכים למונולוג מסעיר.

 

אנשים לא יודעים איך להיות לבד, אומר לנו בגדול הקול הענוג נטול הפנים. וכולם רק עסוקים כל כך בלרצות להיות בזוגיות ולדבר על החשיבות של קשרים רומנטיים, שהם שוכחים שיש תקופות חשובות ונהדרות באמצע, בהן אתם מי שאתם, לבד. זו הצהרה מכובדת וקצת יומרנית לקומדיה רומנטית. ובכל זאת, אפשר לקוות, לפחות בהתחלה שהנה נקבל כאן משהו שונה. סרט שמראה לנו כמה הדמויות שלו מבינות שהן קודם כל צריכות להיות בסדר עם עצמן, שיהיה להן טוב לבד, לפני שיחשבו בכלל על להיות בטוב ביחד עם עוד מישהו.

 

"המדריך לסינגלס" - הטריילר

"המדריך לסינגלס" - הטריילר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

אלא מה, שכמו בהרבה מקרים אחרים, האריזה המתיימרת והסצנות המצחיקות עם רבל ווילסון לא מחפים על כך שמדובר, שוב, באותו מסר ישן נושן. "המדריך לסינגלס" לוקח אתכם למסע קצת מבולגן וקצת מתיש בחייהם של כמה רווקים ובמיוחד רווקות, רק כדי להעביר מסרים שמרניים, מעייפים, סטרייטים להחריד ובעד התמסדות. על הדרך הוא גם לא מצחיק במיוחד.

 

עוד ביקורות במדור הקולנוע של ynet:

 

יש כאן דיבור על הגדרה וזהות עצמית, כאשר אחת הגיבורות, אליס (דקוטה ג'ונסון מ"50 גוונים של אפור") מגלה מה זה להיות לבד בפעם הראשונה בחייה, אחרי זוגיות מאוד ארוכה. החברה החדשה שלה רובין (ווילסון) חונכת אותה לטרוף את העיר הגדולה (ניו יורק, אלא מה), מלמדת אותה לשתות, לעשות סטוצים, לא להיקשר ובעיקר לבלות.

 

במקביל אליהן יש לנו את אחותה הגדולה של אליס, מג (לזלי מאן) שמתמודדת עם הצורך באמהות שגואה בה בלי הצורך בזוגיות. גישה רלוונטית ומרעננת? כן. אבל אל תצפו ממנה להישאר כזו לאורך זמן. מג היא אישה עצמאית, רופאה והכול, אבל הגבר הרנדומלי בו יבוא.

 

בנוסף יש לנו את לוסי (אליסון ברי) שיושבת כל יום וכל ערב על הבר של טום (אנדרס הולם) ומחפשת בני זוג פוטנציאליים. לא על הבר חלילה, אלא ברשת. נרקם קשר חברי בינה ובין טום, שבינתיים מסביר לה ולכל הרווקות בעיר שגבר שמביע עניין רק רוצה לשכב איתן, לעולם לא להתחייב, כי גברים הם @#!$% שרק ישחקו איתך ושאר קלישאות עגומות. יציגו לנו בהמשך גברים אחרים ויציבים יותר, אבל גם הם מגלמים סטריאוטיפ משמים כזה או אחר. יש בסרט רק מניאקים מקצועיים או אבירים על סוס לבן. אין יותר מדי אמצע.

 

בכל ההמולה, ניו יורק נראית קטנה להחריד כי הדמויות המרכזיות נתקלות כל הזמן באנשים שהן מכירות. וכולן מבלות באותו פאב, כי אין מספיק מקומות לצאת אליהם. בטח. אפשר להסיק שלסרט חסר משהו - אמינות לצורך העניין. זה קורה גם מבחינת ההתרחשויות הקטנות, וגם בגדול - בבניה של הדמויות.

 

אליס אמורה לעורר המון אמפתיה. היא מבולבלת ומגלה הרבה דברים לראשונה, עוברת מעין התבגרות מאוחרת במהלך הסרט. אבל איכשהו, שום דבר שקורה לה לא גורם להזדהות איתה. היא לא משכנעת כבן אדם אמיתי. חוץ מהעובדה שהיא היתה בזוגיות ושעכשיו היא לבד, ושיש לה כמה שאיפות וחלומות שנשמעים כמו גזירים ממגזין לייף סטייל, אין לה שום קו אופי. כלום. הליך החיפוש שבו היא נמצאת לא מעניין, כי לא נתנו לה מספיק תכונות.

 

היחידה שנראית כאילו שטוב לה לבד בחבורה המייגעת היא, איך לא, רובין, האישה השמנה. אין כאן תלונה כלפי משקלה של רבל ווילסון, אלא כלפי היחס של התסריט כלפיה. בדיון פייסבוק לאחרונה הועלתה העובדה שנאמר בסרט שוב ושוב שהיא עושה המון סטוצים ונהנית מכל רגע, אבל היא הדמות היחידה פחות או יותר שלא רואים נהנית מסקס. רואים אותה לפני, ואחרי, מתעוררת לצד גבר כזה או אחר, וזהו.

 

היא כאן רק בשביל להגחיך ולהיות מגוחכת בעצמה. אה, וגם כדי למשטר את הדמויות האחרות ולהבהיר שאם את רווקה את צריכה לגזום את שיער הערווה שלך, אחרת אף אחד לא ירצה לשכב איתך. יש אמירה נגד התפיסה הזו בהמשך, אבל היא מוצגת כלא רצינית. רובין גם תלמד אתכם שנשים לא משלמות על הדרינקים שלהן, הן אמורות לפלרטט וכך לגרום לגברים לקנות להן שתייה. למה? כי זה הגיוני, וכי זה יותר טוב מזנות. היא לא אומרת את המשפט בדיוק ככה, אבל באופן די דומה.

 

 

בתוך כל המסרים המיושנים שהסרט מציג על היחסים בין המינים (והמינים כאן הם סטרייטים בלבד, כמובן), החיפוש של אליס אחרי זהות עצמית מאבד ממעט החשיבות שעוד נותרה לו. כשכבר מגיעה שיחת עומק בינה לבין רובין, דיאלוג שמנסה לעמת אותה עם האופן שבו היא מחפשת זוגיות במקום לחפש את עצמה, הוא כבר לא משנה. כבר למדנו שצריך לדבר על זה שאת לא רוצה זוגיות כשבעצם זה כל מה שאת רוצה, וללבוש מחשוף נדיב על הדרך כדי לקבל משהו לשתות. המסר המביך הועבר היטב.

 

"המדריך לסינגלס" (ארצות הברית) - במאי: כריסטיאן דיטר. שחקניות ראשיות: דקוטה ג'ונסון, רבל ווילסון, לסלי מאן, אליסון ברי, אנדרס הולם, ניקולס בראון, דיימון וויאנס ג'וניור וג'ייק לייסי. אורך הסרט: 110 דקות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רבל ווילסון ואליסון ברי ב"המדריך לסינגלס"
לאתר ההטבות
מומלצים