שתף קטע נבחר

אושרה ייצוגית של 120 מיליון ש' נגד בזק בינלאומי

נגד החברה הוגשה תביעה ייצוגית בשם 690 אלף לקוחות, בטענה שבאוקטובר 2011 לא סיפקה ללקוחות האינטרנט שלה את מהירות הגלישה לה התחייבה בחוזה. הלקוחות חוו איטיות והחברה סירבה לתת פיצוי קולקטיבי

הייתם לקוחות אינטרנט של בזק בינלאומי בין 16 ל-27 באוקטובר 2011? בית-המשפט המחוזי מרכז אישר תביעה ייצוגית (52979-11-11) בשמכם על שהחברה לא סיפקה ללקוחות האינטרנט שלה את מהירות הגלישה לה התחייבה בחוזה, בעקבות תקלה שאירעה באוקטובר באותה שנה. סכום התביעה: 120 מיליון שקל - פיצוי ל-690 אלף מנויים. בזק בינלאומי מסרה בדיווח לבורסה כי היא לומדת את התביעה.

 

התובעים הייצוגיים דורשים, באמצעות באת כוחם עו"ד רחלי קלקנר, שהחברה תשיב ללקוחותיה את דמי המנוי של אותו חודש, בשל עוגמת נפש כתוצאה מהתקלה, שחוו גולשים רבים. התקלה התאפיינה בהאטה בגלישה, בהורדה ובהעלאת קבצים, בעיקר מאתרים לא ישראלים.

 

התקלה - החלה כבר ביום כיפור

התקלה החלה ביום השלישי של חג הסוכות והסתיימה רק אחרי החג, כך לפי התביעה, אבל ל-ynet הגיעו אז תלונות על בעיות בגלישה החל מיום כיפור ובמהלך סוכות לאתרים בארץ ובחו"ל, כשהתלונות היו על טעינת דפים בעייתית, סטרימינג איטי והורדות שנתקעות.

  

דבר האיטיות דובר בהרחבה בפורום תמיכה טכנית ב-ynet כמו גם בפורומים רבים אחרים. בין המתדיינים נפוצה השמועה שיש "תקלה בציוד התקשורת של החברה שנמשכת קרוב לחודש", כך נכתב באחד הדיונים הרבים בנושא.

 

אפילו לקוחות שמנויים לחבילת גיימרים היו בין המתלוננים. "יוטיוב לא זז, טורנטים חנוקים (מעבר למחנק הרגיל שמקורו ב traffic shaping דפוק)", נכתב בפורום ב-hwzone. "התקשרתי לשירות, מיהרו לפצות אותי בחודש אינטרנט חינם. כנראה שיש שם הנחייה גורפת לגבי המצב".

 

לקוחות שפנו ל-ynet דיווחו על שאינם מקבלים את החבילות עליהן שילמו. אנתוני כתב: "מזה כמה שבועות אני חווה איטיות מחרידה בגלישה בבזק בנלאומי ובזק בכלל. אני לקוח עם חבילה של 100 מגה ואני מוריד קבצים קטנים מאוד משרתים מוכרים בקצב הורדה של 15KB".

 

איציק, לקוח בזק בינלאומי מת"א, אמר ל-ynet: "מהירות הגלישה וההורדה בבזק בינלאמי נמוכה בצורה מזוויעה החל מיום כיפור. בתחילה חשבנו שהיא נגרמה בגלל גלישה רבה ביום כיפור, אך בסוכות המהירות לא השתפרה.

 

"יש לנו יש חבילה של 10 מגה, ואתרים כמו ynet עולים באיטיות נוראית. קצב הורדת הקבצים ירד מ-1.2 MB לשנייה למקסימום 300 קילו בייט: פחות משליש. ערכתי בדיקות עם חברים בפ"ת וחולון וכולם חשו באיטיות.

 

"בשיחה עם נציג טכני בפעם המאה שניהלתי לפני סוף השבוע, נמסר לנו באופן רשמי שיש תקלה כבר לפחות שלושה ימים ואין צפי לסיום התקלה. הנציג הסביר שהשרתים של החברה באחת המדינות נפלו לחלוטין ולכן העומס על יתר השרתים הוכפל. הנציג טען כי החברה לא תעניק זיכוי גורף אך תזכה לקוחות שיפנו אליה באופן פרטני, על תקופת התקלה. היום נאמר לנו כי המצב יבוא על תיקונו. חברה שלי שנמצאת בבית אמרה לי שהמהירות השתפרה מעט אך לא ב-100%".

 

המתלוננים ביקשו פיצוי קולקטיבי החברה סירבה

כל המתלוננים ביקשו פיצוי על שבועיים של גלישה איטית. "הגלישה אמנם התאפשרה, אך באיטיות בלתי נסבלת, זה לא השירות עליו שילמתי", אמר אחד הלקוחות ל-ynet. לקוח אחר בשם נעם כתב ל-ynet: "שילמנו כסף טוב על אינטרנט פרטי בפס רחב, ובשבוע ומשהו האחרון קיבלנו אינטרנט בפס צר. מה לגבי איזה פיצוי לכל הלקוחות ששילמו ולא קיבלו תמורה"?

 

בבזק בינלאומי מסרו ל-ynet כי החברה לא מתכוונת לפצות את הלקוחות באופן גורף. לקוחות שפנו באופן פרטני מדווחים כי פוצו בעקבות פנייתם.

 

השופט: טענות בזק בינלאומי חלשות

התובעים הייצוגיים טוענים שהחברה עסקה ב"מכירת יתר". כלומר גבתה כסף על שירותים שלא סיפקה ולכן עליה לפצות. החברה טענה שאלה עומסים בגלל החג אך המבקשים לתבוע טוענים שהדבר לא קרה אצל ספקיות אחרות.

 

בזק בינלאומי הגיבה אז כי "במהלך החג חוו חלק מגולשי האינטרנט איטיות בגלישה לאתרים בחו"ל בלבד, וזאת עקב עומסים חריגים בשימוש. עומסים אלו באו לידי ביטוי בעלייה חדה של כ-150% בכמות הגולשים בו זמנית והסתיימו עם צאת החג, כך שהשירות שב לקדמותו".

 

בביהמ"ש טענה בזק בינלאומי שההאטה לא היתה קיצונית, לא לכל הגולשים ונמשכה 11 יום "בלבד". עוד טענה כי אין פה מקום לתביעה ייצוגית. השופט פרופסור עופר גרוסקופף קבע כי המבקשים עמדו בנטל ההוכחה ל“מכירת יתר” וכי בטענות בזק "אין כוח משכנע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים