אחרי הכלבים הגיעו הזומבים: הבמאי רועי פלורנטין מספר על צילומי "ילד טוב ירושלים"
רועי פלורנטין ביים את הסרט "ילד טוב ירושלים" אחרי שנים בטלוויזיה, וגילה שהפקת קולנוע היא עניין מסובך - בעיקר אם מנסים לחבר בין עמוס תמם להמון כלבים, נקניקים וגם כמה זומבים. למרות הכל הוא מודה: "הייתי במשבר גיל הארבעים, ולא מצאתי את עצמי. הסרט הזה הציל אותי". הערות הבמאי
אחרי קריירה ארוכה בטלוויזיה הישראלית, רועי פלורנטין היה צריך לשנות כיוון וללכת בגדול - אל המסך הגדול. אחרי שהתנסה כבמאי של הסדרות "השמיניה", "כאן גרים בכיף", "ארץ נהדרת", "החממה", "החדש של עומרי גורדון" והפקות אחרות בפריים-טיים שלכם, הוא החליט שהגיע הפריים-טיים שלו. זה קרה עם הקומדיה הרומנטית "ילד טוב ירושלים", שאת התסריט שלה כתב רן אפלברג, ובה מככבים עמוס תמם, מיטל גל-סויסה, מלי לוי גרשון וארי נשר.
"עשיתי הרבה שנים תוכניות טלוויזיה, סדרות ילדים, אבל היה לי חלום המון שנים לעשות סרט. בעצם הסרט הזה קצת הציל אותי", מספר פלורנטין למדור הערות הבמאי, "לפני שעשיתי אותו, הייתי במשבר גיל ארבעים ולא ידעתי אם אני רוצה להמשיך בתחום הזה. נורא התחשק לי להיות נהג מונית, ורופא ואופטומסטריסט, והייתי נורא מבולבל. כמו שקורה להרבה אנשים בגיל הזה. העשייה של סרט הזה שנפלה עלי בהפתעה די הוציאה אותי מהמשבר שהייתי בו, והבהירה לי שזה באמת הדבר שאני הכי רוצה לעשות - קולנוע, כי יש בו משהו נורא אישי".
עלילת הסרט מלווה את עדי (תמם), בחור שנושא איתו הבטחה מאז גיל חמש, כשאביו הלך למלחמה וביקש ממנו לשמור על המשפחה ולהיות ילד טוב, ילד טוב ירושלים. ואכן עדי הממושמע וטוב הלב אימץ את העיקרון של להיות נחמד לכולם, לעזור, להשקיע. גם כשהסובבים אותו מתייחסים אליו כמובן מאליו. השינוי מגיע פתאום באמצע החיים, אחרי שהרופאים מאבחנים גידול בראשו ומבשרים לו שנותר לו חודש. בסערת הרגשות הוא כמעט ועושה תאונת דרכים. כך הוא פוגש במקרה את נטליה, דוג-ווקרית הוללת, שלוקחת אותו תחת חסותה ומשנה את דרכיו: לחיות את הרגע, בלי להיות פראייר.
במובן מסוים זהו המהפך שעבר על פלורנטין, שבגיל 40 עבר משבר אישיות והחליט כאמור לעבור לקולנוע, שאיפשר לו לפנות ליצירה אישית יותר. אבל על הסט הוא גילה שהפקת קולנוע יכולה להיות עניין לא פשוט, אפילו מסובך. במיוחד כשזה נוגע לשחקני המשנה פיץ, קוסבי, פלוטו, מלכה - הלא הם הכלבים הכוכבים של "ילד טוב ירושלים". פלורנטין מספר שלמרות היותם חיילים ממושמעים, לא היה קל לעבוד איתם - במיוחד בסצנה שצולמה במכונית בתוך אולפן. אחרי כמה שעות של צילומים, הסריחה המכונית משמן קוקוס וקבנוס, תערובת מוזרה שנדרשה לצורך הפעלת הכלבים.
במאים נוספים
מספרים על סרטיהם ב-ynet:סילבן ביגלאייזן על "עד קצה הזריחה"
חוץ מכלבים יש ב"ילד טוב ירושלים" גם סצנת זומבים, שצולמה במהלך מצעד הזומבים המסורתי בתל אביב. מתברר שיש דבר כזה, ופלורנטין יצא עם הצוות שלו כדי לתעד את המשתתפים המחופשים. הוא אפילו הזמין אותם כדי לשחזר את המצעד ביחד עם תמם וגל-סויסה המאופרים בכבדות.
אז איך הפרויקט של "ילד טוב ירושלים" הציל את פלורנטין? מה עשה כדי לגבש את הצוות האנושי-כלבי שלו? וכיצד הרכיב את סביבת ההתרחשות של הסרט מערבוב של לוקיישנים מדרום תל אביב, בני ברק וראשון לציון? הכל בכתבת הערות הבמאי עם רועי פלורנטין על "ילד טוב ירושלים".