שתף קטע נבחר

בלי תור בדואר: אפליקציה תביא לכם את החבילה

במקום לרדוף אחרי החבילות - הן ירדפו אחריכן, כך מבטיחים יוצרי אפליקציה בשם "מיגו". מצלמים את ההודעה הוורודה או הסמס מהדואר, ממלאים שעת הגעה ומיקום. ו"מביא" יאסוף ויביא לכם את החבילה לאן שתרצו: הביתה, לעבודה, לגן הילדים או לבית הקפה. המחיר לא נמוך: 19 שקל ו-5 שקלים לחבילה נוספת וכרגע, השירות מוגבל לערים במרכז ובשרון

החבילה שלכם הגיעה, אבל אין לכם זמן לאסוף אותה כי אתם עובדים, לומדים ועסוקים עם הילדים. בסוף תמצאו זמן לעמוד בתור בדואר - או לקפוץ לנקודת איסוף בסופר, אחרת הפתק הוורוד לנצח יהיה תלוי על המקרר שלכם, תזכורת עצובה לחבילה הנחשקת שלא אספתם, כי יש לכם רק 14 יום. למה בעצם שהחבילה לא תגיע אליכם?

 

 

במאה ה-19, בלונדון הוויקטוריאנית, דברי דואר חולקו לבתים 12 פעמים ביום. במאה ה-21, במדינת ישראל, צרכנים מזמינים בגדים, או סמארטפון, או ציוד חזרה ללימודים באתרי אינטרנט בחו"ל ובארץ וממתינים להודעה על קבלת החבילה. ואז מה? צריך ללכת, או לנסוע, למצוא חניה, לבזבז זמן שאין לנו וכוח שאנחנו מעדיפים לשמור למשימות אחרות.

 

החבילה  אמנם יכולה להגיע עד הבית, עם שליח, כחלק משירות שמספקות חברת דואר ישראל וחברות השילוח - אבל מה אם אתם לא בבית בשעות העבודה של השליחים?

כיף להזמין, פחות כיף ללכת לאסוף (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
כיף להזמין, פחות כיף ללכת לאסוף(צילום: shutterstock)
 

 

נביא לך לאן שאתה רוצה: לעבודה, לגן, לתור בסופר

חיסכון בזמן באמצעות משלוח עד אלייך, לא משנה איפה אתה, זה הקונספט שעומד בבסיס שירותים רבים שנולדו בעת האחרונה בשל העובדה שהזמן הפנוי שלנו מוגבל עד בלתי קיים. זה גם מה שמבקשים לעשות שלושת היזמים הצעירים שיצרו אפליקציה בשם מיגו (Mego).

 

הם נפגשו כסטודנטים בתוכנית סם זל ליזמות במרכז הבינתחומי שם נולד הרעיון. "מיגו זה בעצם המביא האישי שלך. במקום להמשיך לרדוף אחרי החבילות - החבילות מתחילות לרדוף אחרייך. זה הקונספט בגדול", אמר ל-ynet רועי ינאי, מנכ"ל ומייסד, שמסיים את לימודיו בחוג למדעי המחשב, השבוע. "אנחנו 3 מייסדים אני המנכ"ל, עומר עיני הטכנולוג ובן אייכל שאחראי על כל האופרציה.

 

"אתה בבית קפה? אתה רוצה שנביא לך את החבילה עכשיו? נביא לך לבית קפה.לגן של הילדים. לאן שאתה רוצה. הלכת רגע לסופר - המביא שלנו, אנחנו קוראים להם מביאים ולא שליחים, יביא את זה אלייך לתור. התחלנו עם פיילוט ועד כה אנשים מתים על זה. זה משהו שהם רוצים וצריכים. יום אחד הזמינו אותנו לחלל עבודה של wework בת"א, למחרת קיבלנו לשם עוד הזמנה. אחד ממליץ לשני".

 

השירות החל לפעול לפני כשנה תחת השם "TAVI" (תביא) לא באמצעות אפליקציה אלא דרך דרך פרסומות פייסבוק ומפה לאוזן. לפני 3 חודשים הם העלו לראשונה אפליקציה לגוגל פליי ולאפסטור והשם של השירות שונה ל"מיגו". עלות השירות 19 שקל ו-5 שקלים לחבילה נוספת. אמנם משנה חיים, אבל קצת יקר. בסכום הזה יכולתם לקנות עוד בגד לילד בנקסט.

 

היזמים: 3 סטודנטים ()
היזמים: 3 סטודנטים

 

כיתבו מיגו לצד השם שלכם, כדי שה"מביא" יוכל לאסוף עבורכם את החבילה

איך זה עובד? בעת הזמנת המוצרים, יש להוסיף לשמכם גם את השם Mego, עבור ייפוי כח. כשמקבלים הודעה על קבלת החבילה מהדואר, מצלמים את ההודעה הוורודה, או עושים צילום מסך לסמס שקיבלתם מהדואר. מעלים את התמונה לאפליקציה, מזינים שם, כתובת ושעת הגעה. בחירת השעה ניתנת בטווח, שנע בין שעה לשעתיים.

 

קבלת החבילה (שמיגו גם מבטחת), תהיה בכל שעות היממה, בתלוי באיסוף החבילה מסניף הדואר. כלומר, אם ראיתם את ההודעה מהדואר בערב, אחרי שעות הסגירה של הסניף, תצטרכו לחכות למחר כדי שה"מביא" יוכל בכלל לאסוף אותה מהסניף. בעת האיסוף, הוא מציג בדואר חותמת של חברת מיגו. האפליקציה מאפשרת לראות איפה החבילה נמצאת בכל רגע נתון.

 

צילום: אבי חי אורי דוידוביץ'

צילום: אבי חי אורי דוידוביץ'

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שירות המשלוחים זה עולם הפוך: החברות מחליטות על היום והשעה

"אתה מקבל פוש עדכון: משכנו את החבילה מהדואר. יצאנו אלייך, נהיה אצלך תוך שעה", מסביר ינאי. "בנוסף מודיעים לך חצי שעה לפני הגעת החבילה שהיא בדרך".

 

אם עברתי מקום בזמן הזה, אני יכולה לומר לו להגיע למקום אחר? אם תוכניותי השתנו, אני יכולה לומר לו לבוא בפעם אחרת?

 

"בטח. אפשר לתאם ולדבר עם המביא. אנחנו גובים את הכסף רק עם מסירת החבילה. בגרסה הבאה תשולב גם מפה מבוססת מיקום".

 

איך חשבת על הרעיון?

 

"התחלנו להתגבש בתוכנית זל, תוך כדי לימודים. מגיעים ב-8:30 ומסיימים ב-22:00-21:30. ניסיתי לחסוך זמן והזמנתי משהו באינטרנט וגיליתי שזה ממש לא חסך לי זמן - כי אני צריך למצוא זמן ללכת לדואר. אתה בלחץ לאסוף את החבילה בזמן.

 

"חשנו שיש צורך וגילינו שעולם המשלוחים הוא בעצם הפוך. מי שמחליט על המיקום והזמן אלה חברות הלוגיסטיקה והשולח שבוחר את חברת הלוגיסטיקה ואילו אני שמקבל את החבילה, זה שהזמין אותה, לא בשליטה לא על המיקום לא על הזמן. גם חברות שילוח יקרות יותר מהדואר, שמביאות לך חבילות הביתה, הן אלה שמחליטות על היום והשעה.

 

"הקמנו אתר ועשינו פרסומות בפייסבוק בהרצליה, והיה טירוף. תוך 40 דקות קיבלנו הזמנה. זרמו הזמנות נוספות ואמרנו יש פה משהו. בשלב זה, חברנו לאורי לוין אחד ממייסדי ווייז והוא היה המנטור שלנו בתוכנית וביחד איתו גיבשנו את הקונספט.

 

"אחרי שהתוכנית הסתיימה, אמרנו יאללה. אנחנו רוצים להמשיך את זה יש פה משהו מאוד גדול. עד 2018 הדואר הולך לחלק 100 מיליון חבילות בארץ".

 

הדואר מתכוון להשיק שירות חבילה עד הבית ב-19 שקל.

 

"הם מנסים ומתקדמים אבל מספר החבילות עולה בהרבה על ההתקדמות של הדואר. כמו כן, כל האופציות האלה עדיין דורשות ממך לתאם עם השליח לפי הזמנים שלו".

 

מאיפה החבילות שאתם מביאים למזמינים?

 

"נקסט מאוד חזק, אסוס".

 

7 ערים בלבד, אבל כל חודש - גדלים בעיר

אם אתם תושבי כפ"ס אבל טסתם לאילת ואתם רוצים שיביאו לכם את החבילה לשם - זה לא אפשרי כרגע במאצעות מיגו. ההבאה היא אך ורק לאותו אזור בו נמצא סניף הדואר. כרגע מיגו פועלים בכמה ערים בודדות בלבד: ת"א, ר"ג, גבעתיים, רעננה, כפ"ס, רמת השרון, הרצליה. "כל חודש אנחנו גדלים בעוד עיר. אנחנו לא חברת לוגיסטיקה אנחנו חברת מביאים. אני לא צריך מחסן כל מה שאני צריך כדי לפתוח עוד עיר, זה מביאים", הוא מסביר.

 

"אנחנו בודקים את השטח", הוא אומר. "למשל, אם אתה רוצה להזמין חבילה לבת-ים, אז האופציה הזאת פתוחה עבורך. אתה מזמין ואז אנחנו אומרים לך באפליקציה מצטערים אנחנו עדיין לא מביאים לבת-ים, אבל תשאיר לנו פרטים כדי שכשנגיע לבת-ים, ניצור איתך קשר. וכך יש לנו נתונים באלו ערים יש ביקוש. בת-ים הפתיעה אותנו כי בחודש האחרון היו הרבה משם הרבה הזמנות".

 

מיהם השליחים?

 

"כל אחד יכול להיות מביא. המטרה היא: תעבוד בשעות שנוחות לך. אז חלקם סטודנטים ולפעמים שעות הערב הן השעות שנוחות להם, בדיוק כמו ללקוחות שעובדים רוב היום.

 

"יש לנו 5 מביאים שהם במשרה ויש עוד קבלן שסוגר לנו פינות. הרעיון הוא שאלה יהיו אנשים שעובדים מתי שהם רוצים, אנחנו עדיין בונים את זה. אני צריך לסדר את זה כדי שזה יעבוד ביחד: אם אתה רוצה לעבוד, אתה תקבל הזמנות ואם אתה רוצה להזמין אז יהיה מי שמביא לך".

 

אחרי ישראל: לונדון וברלין

השלב הבא אם יצליחו לרשת את ישראל במביאים, זה לונדון. "85% מהמשלוחים בבריטניה נעשית בין תשע ל-17:00 ו-50% מהאנשים לא נמצאים בבית", טוען ינאי. "הבריטים הם מספר 1 בקניות אונלין לכן ערכנו בדיקה תוך כדי הלימודים. יצרנו קמפיין פרסום בבריטניה. ברגע שניסו להזמין, אמרנו להם 'מצטערים אנחנו לא עובדים באזור שלכם', אבל היתה לנו אחלה של ולידציה על הדרישה. זה באמת עבד מעולה. אנשים לחצו, אנשים נרשמו ויש לנו את הכתובות שלהם, שכשברגע שנרצה להיכנס לבריטניה נפנה אליהם".

 

מה צריך לעשות לשם כך?

 

"לגייס עוד כסף. מסם זל ומאורי לוין גייסנו מאות אלפי דולרים. נצטרך לגייס באזור כמה מיליוני דולרים בודדים כדי לצאת לחו"ל".

 

מה לגבי גרמניה?

 

"קלעת. עשינו בדיקה דומה וגם דיברנו עם אנשים שעזבו לברלין. יש לי חבר מאוד קרוב שאמר לי תקשיב, תבוא. הוא תפס פעם את שליח ה-DHL שלו לשיחה והשליח אמר לו 'משלמים לי פר הוכחה שהייתי בבית, זה לא משנה אם אני מוסר את החבילה או שם פתק, אני מקבל את הכסף שלי. אז הם אפילו לא דופקים בדלת, הם רק מוכיחים שהיו שם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים