לקוח פרטנר חצה גבול - וחויב ב-600 שקל
זוג הזמין חבילת גלישה ב-199 שקל וטס ל-9 ימים בגרמניה. השניים החליטו לקפוץ לטיול יומי בצרפת. עת עברו את הגבול, קיבלו הודעות מפרטנר על גבייה מחוץ לחבילה. העברת הסלולרי למצב טיסה לא עזרה. פרטנר: "חסימת הנדידה הוסרה בטעות, ועל כן זיכינו את הלקוח במלוא הסכום"
הטיול לגרמניה לווה במפח נפש אחרי שאבי קיבל הודעות מפרטנר על חיובים מחוץ לחבילת הגלישה שרכש, משום שחצה את הגבול לצרפת.
גבו מכם חיובי יתר? יש לכם תלונה על חברה או שירות? כיתבו לנו >>
"כ-10 דקות אחרי שעברנו את הגבול, בשביל גיחה קצרה לצרפת, הגיעה הודעת סמס מפרטנר שאני משתמש ברשת בצרפת שלא במסגרת החבילה", סיפר אבי. "התקשרנו מיד לפרטנר והגענו רק לתקליט ולא למענה אנושי. התקליט הציע חבילות בעלות של 199 שקל ומעלה".
אבי הוסיף ואמר: "כיוון שכבר שילמנו 199 שקל על חבילת גלישה ל-9 ימים בגרמניה וכיוון שתכננו להיות רק כמה שעות בצרפת, לא לקחנו את החבילות שהוצעו בהודעה המוקלטת והעברנו את הנייד למצב טיסה ומאותו רגע - לא השתמשנו בו".
"בשנייה ששלחו לנו סמס סגרנו את הטלפון"
זו הסיבה שאבי לא ראה את הודעות הסמס שקיבל, על כך שחויב על גלישה מחוץ לחבילה. "כשיצאנו מצרפת, פתחנו את הטלפון ופתאום אנחנו רואים סמסים על חיוב בסך 200 שקל ואחרי זה על חיוב ב-400 שקל נוספים. סך הכל תוספת של 600 שקל. במקביל, ניתקו אותנו מכל חבילה פעילה.התקשרנו יותר מאוחר לנציגה של חו"ל כדי להחזיר את חבילת גרמניה ולהתלונן על הגבייה הגבוהה. היא אמרה לנו: אני יכולה להחזיר לכם את החבילה הזמנתם לגרמניה, יותר מזה אין לי מה לעשות. הבנו שגבו מאיתנו כי לא הודענו שאנחנו מבקרים גם בצרפת, אבל בשנייה ששלחו לנו סמס - סגרנו את הטלפון".
על הלקוח לקבל מידע על המחיר ללא חבילה
חברות הסלולר מחויבות לחסום, ללא תשלום, את הגישה לשירות גלישה לכל מנוי, מיד עם הגעתו לחו"ל, אלא אם כן למנוי יש הסכם עם החברה הכולל שירות גלישה במדינת היעד, או שהמנוי ביקש באופן מפורש לאפשר לו באופן קבוע גישה לשירותי גלישה בזמן שהותו בחו"ל.
כלומר, במקרה של אבי, אם אין לו חבילה המיועדת לגלישה סלולרית בצרפת – על הגלישה בצרפת להיחסם, זאת למרות שרכש הסדר לגלישה בגרמניה.
באתר המועצה לצרכנות נכתב כי "חברת הסלולר תאפשר למנוי לצרוך שירותי גלישה שלא במסגרת חבילה, רק לאחר שהלקוח אישר כי מחיר הגלישה ידוע לו. במקרה של אבי – הוא קיבל הודעות על חיוב אך לא ביקשו ממנו לאשר כי מחיר הגלישה ללא חבילה ידוע לו".
לפי חוק, גם מנוי שפתח את הנייד שלו לשירותי גלישה בחו"ל באופן קבוע, אמור לקבל הודעת סמס שכוללת מידע בדבר האפשרות לחסום את שירות הגלישה באמצעות שינוי הגדרות במכשיר או באמצעות שיחת חינם למוקד הפניות הטלפוני של החברה.
פרטנר: "זיכינו את הלקוח במלוא הסכום"
בעקבות פניית ynet, מפרטנר נמסר: "גלישה סלולרית בחו"ל מתאפשרת אך ורק אם יש ללקוח חבילה מתאימה ליעד, או באם ביקש להסיר את חסימת הנדידה הקיימת כברירת מחדל. מבדיקת המקרה עולה כי חסימת הנדידה הוסרה בטעות, ועל כן זיכינו את הלקוח במלוא הסכום".