כמו קופיקס רק יקר יותר: תת רשת חדשה לקפה ג'ו
קופיקס כבר לא בשיאה, אבל הקונספט של קפה ו"משהו קטן" לקחת צובר תאוצה: קפה ג'ו הקימה תת רשת של מזנונים בשם ג'ו אנד גו. המחירים גבוהים ממחירי קופיקס (למשל: 8 שקלים לקולה, 28 שקלים דיל לכריך ושתייה), אך לעיתים נמוכים ממחירי רשת האם. יש גם מארזי טייק אוויי מעוצבים
תת רשת חדשה לקפה ג'ו: הרשת השיקה מותג של מזנוני קפה בשם ג'ו אנד גו (Joe and Go). הסניף הראשון נפתח בתל אביב, על פני שטח של 37 מ"ר בדיזנגוף סנטר. סניפים נוספים, בגודל של עד 50 מ"ר, ייפתחו באזורי הייטק ומשרדים כמו הרצליה פיתוח, רמת החייל, מתחם הבורסה בר"ג ופ"ת.
בסניפים, שיופעלו במודל זכיינות (בעלות הקמה של 500 אלף שקל) יוצעו כריכים, משקאות, מארזי עוגיות וטוסטים שיוכנו במקום ובמהירות, באמצעות מכונה איטלקית. מאפים יימכרו בשיטת מאפיה: כך למשל, אין מכירה של קרואסון בודד, אלא של 3 קרואסונים קטנים ב-10 שקלים.
יותר יקר מקופיקס, לעיתים יותר זול מקפה ג'ו "הרגיל"
הקונספט מזכיר את קופיקס, רק שהמחירים גבוהים יותר. נראה שלאור מצבה הלא מזהיר של קופיקס, השפעתה בתחום המחירים הולכת ונמחקת, בטח לנוכח העובדה שגם היא העלתה מחירים של חלק ניכר ממוצריה.
בקופיקס המחירים נעים בין 5 ל-15 שקלים, ואילו בקפה ג'ו טווח המחירים הוא 55-8 שקלים. התמחור דומה לזה של רשת גדולה אחרת שמפעילה מזנונים: קפה עלית (elite coffee), והקונספט דומה למזנונים שמפעילות רשתות Go שפועלות בבתי חולים ובנמלי תעופה, אם כי ג'ו אנד גו מציעה גם דילים שיוגשו ללקוחות במארזי טייק אוויי מעוצבים.
לדוגמא, בקבוק קולה עולה בתת הרשת 8 שקלים, בדיוק כמו בקופיקס. אבל קפה הפוך לקחת מתומחר בג'ו ב-8 שקלים ובקופיקס ב-5 שקלים. קפה גדול מתומחר בקופיקס ב-8 שקלים ובג'ו ב-12 שקלים. קפה קר עולה בקופיקס 5 או 8 שקלים, ובג'ו 12 שקלים. בג'ו מדגישים שהקפה, אותו הם טוחנים במפעל בישראל, הוא מוצר הדגל של הרשת. "אנחנו לא מכוונים למוצרים זולים. הבידול שלנו הוא הקפה שלנו, שהוא האיכותי ביותר", אמר ל-ynet מנכ"ל הרשת, עמי שם טוב.
בקופיקס אפשר לקנות פוקצ'ות ב-6 שקלים ובג'ו טו גו ב-15 שקלים. מאפים נמכרים בקופיקס ב-5 שקלים, ואילו בג'ו טו גו מציעים 'מיני בואיקוס' ב-9 שקלים ו-3 רוגלעך ב-10 שקלים. מיץ סחוט במקום נמכר בקופיקס ב-6 שקלים (330 מ"ל) וב-10 שקלים (ל-500 מ"ל); בג'ו טו גו: מיצים סחוטים (במקום: גזר ותפוז, השאר לא במקום) נמכרים ב-12 שקלים לכוס קטנה.
עם זאת, המחירים של חלק מהמוצרים - בין היתר מחירי הקפה והטוסטים - מעט נמוכים יותר ממחירי בתי הקפה של קפה ג'ו, שכן אלה מחירי טייק אוויי.
עוד מחירים לדוגמא בג'ו:
יוגורט עיזים עם פירות או עם סילאן אגוזים: 19 שקלים
סמוזי: 23-20 שקלים
תה קר: 10 שקלים
פרוסת עוגה: 11 שקלים
סביח כוסמין טבעוני קטן: 19 שקלים
כריכים: 17-23 שקלים
אמריקנו קר: 11 שקלים
אספרסו: 6 שקלים
אספרסו כפול: 8 שקלים
סלט גדול, לחמנייה מיני ומיץ טבעי: 45 שקלים (סלט קטן: 30 שקלים)
טוסט צהריים גדול, מקלות ירקות ומיץ טבעי: 55 שקלים
דיל מיני כריך ושתייה: 28 שקלים
סלט יווני 750 מ"ל: 29 שקלים
סלט סלמון בעישון חם 750 מ"ל: 32 שקלים
סלט עדשים וירקות: 19 שקלים
מארזי עוגיות 29-34.5 שקלים
עוגה שלמה 39 שקלים.
"לעבוד על מוצרי הליבה ולהרוויח כסף"
בניגוד לקופיקס, אין פה בזאר של מוצרי צריכה מזדמנים שאינם מזון. בדומה למקדונלדס, ההזמנות ברשת ייעשו דרך מסוף הזמנות ממוחשב עם מסך מגע. "חשבנו שיש מקום לרשת כזאת", מסביר שם טוב, "כי במקומות גדולים אתה לא יודע לקחת טייק אוויי. הם לא בנויים לזה, יש שם בר שירותי. פה זה בר מכירתי".
קפה ג'ו כבר הפעילה קונספט דומה ב-2007, שכשל. היא מפעילה 40 בתי קפה וכ-200 נקודות מכירה ברשת מנטה שבתחנות הדלק של חברת דלק, שאף החלה בשיתוף פעולה עם רשת הגלידריות וניליה. בשנים האחרונות סגרה עשרות סניפים "ונמשיך לסגור סניפים שלא עובדים, לא חשוב לנו שיהיה שלט של קפה ג'ו בכל מקום", אומר שם טוב.
לטענתו הגו את הקונספט החדש "אחרי שנפל לנו האסימון שיש מקום לסניפים קטנים. יש לנו סניף קטן שעושה X כסף. יש לנו סניף גדול ומרשים שעושה X3. הסניף של ה-X יוצר רווחיות של 30 אלף שקלים בחודש. הסניף של ה-X3 משאיר בקופה 5,000 שקלים בחודש, במקרה הטוב. אז החלטנו לעשות את זה קטן, סקסי, למכור מלא, לשנות את התמהיל, לעבוד על מוצרי הליבה ולהרוויח כסף. ליצור מקום שעלויות השכירות בו נורמליות עם 3-2 עובדים".
למה לא להפוך את כל הרשת לכזאת?
"כי יש לוקשיינים שהתנאים המסחריים שלהם מאפשרים את הקיום של בית הקפה במתכונת הנוכחית. וזה מה שהקהל מסביב רוצה. לא נכפה את השינוי, אלא נייצר את השינוי למקומות שלא מתאימים להפעלת בתי קפה. אנחנו בוחרים בפינצטה את המקומות האלה".