גוגל ניצחה את CES, ולא בטוח שזה חיובי
ענקית הטכנולוגיה בלטה מעל כולם בתערוכה בלאס וגאס עם ביתן ענק ומרשים ובזכות ההטמעה של הסייעת הקולית שלה במוצרים רבים של חברות אחרות. גוגל במכונית, גוגל בטלוויזיה, גוגל במטבח - ולעזאזל הפרטיות שלכם
את הווליום האמיתי של CES, תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, כמעט בלתי אפשרי לתאר במילים: במשך קצת פחות משבוע, בועת הפלסטיק המתויירת שהיא לאס וגאס, הופכת לכדור בדולח שדרכו אפשר לקבל הצצה אל העתיד. אולמות תצוגה, מרכזי כנסים עצומים, חדרי ישיבות, מסעדות ואפילו סוויטות ומועדוני לילה - הופכים לנקודות מפגש רותחות ומייצרים תחושה אחת בולטת במיוחד: הצעירים קוראים לזה FOMO, או בעברית - חרדת החמצה.
כל הכתבות מתערוכת CES:
5 דברים ממש מופרכים שראינו ב-CES
בדקנו את הסמארטפון המתקפל הראשון בעולם
סמסונג ו-LG מציגות: טלוויזיות מהעתיד
לא רק שואבי אבק: הרובוטים החדשים של סמסונג
התערוכה היא כבר מוסד ותיק, והיא ספגה לא מעט ביקורות במהלך שנות קיומה: על היותה מועדון גברי סגור וסקסיסטי, על המערך הכלכלי שמניע אותה והכי גרוע - על שבשני העשורים האחרונים היא נטולת חדשנות אמיתית. ובכל זאת CES מצליחה לשמור על מעמדה כתערוכה החשובה בעולם - ומספיק ביקור אחד בה כדי להבין למה. היא מציגה באופן המקיף ביותר עד כמה טכנולוגיה משולבת בחיים שלנו - להישאר מחוברים באמצעותה כבר מהרחם, ולהסתמך עליה יותר ויותר לקראת סוף החיים.
לנסות ולהגדיר טרנדים ב-CES יכולה להיות משימה מורכבת - פשוט מפני שיש כל כך הרבה כאלה: בתערוכה השנה אפשר היה לסמן את מה שנקרא בייבי טק, שכולל גם צעצועי התפתחות ואפילו לימוד קוד לקטנטנים. תעשיית הטכנולוגיה כולה מבוססת על הון אנושי, ותמיד יש בו מחסור. המצב הזה תורם לקידום התפיסה שיש לעודד ילדים כבר מגיל אפס לשחק ולהתנסות בקוד, כדי למלא את השורות. ההבנה הזו מצמיחה עוד ועוד סטארט-אפים שמפתחים משחקי חשיבה והתפתחות לקטנטנים ולצעירים.
ואפשר להכתיר גם את הבית ההולך ומתחכם: ראינו בתערוכה אפליקציה שסורקת את תכולת המקרר ומציעה מתכונים בהתאם, ראינו אסלה חכמה שאפשר לדבר אליה, ראינו תנורים שמסבירים איך לאפות ומכונות כביסה שמתקשרות עם המייבש. וכמובן, אי אפשר בלי ההשתלטות המוחלטת של תעשיית הרכב. בשנים האחרונות התפתחות הרכבים האוטונומיים האיצה את הנוכחות של יצרניות רכב שנכנסות יותר ויותר למשחק. הרבה מאוד מפגני כוח וחשיפות קונספטים בגזרה הזאת, שהולכת ותופסת יותר ויותר נפח מהתערוכה.
ראינו גם טכנולוגיות לספורט מקצועי וטכנולוגיות לרווחה ובריאות, טכנולוגיות לתשתיות ופתרונות למשפחות. אבל אם היינו צריכים לבחור במנצחת אחת - מי שבלטה יותר מכול החברות המציגות בתערוכה, זו הייתה ללא ספק גוגל. והאמת? לא בטוח שזה דבר כל כך חיובי.
אוקיי גוגל, הבנו
ראשית, הביתן של גוגל היה בלי ספק הגדול והמרשים ביותר בתערוכה - כן, אפילו יותר מהמונית המעופפת. גוגל ארגנה מעין מתקן שעשועים שמכניס אתכם לסיפור של הגוגל אסיסטנט. ברחבי המתחם הסתובבו סייעים וסייעות אנושיים של גוגל, חילקו דוגמיות של מוצרים - חלקם די שווים, והתורים המתארכים הבהירו שזה פחות או יותר המקום היחידי שכולם מסכימים שחייבים לבקר בתערוכה.
אבל הנוכחות המושקעת הזו היא לא הסיבה העיקרית. אם חוזרים לרשימת המגמות המדומיינות מ-CES, מגלים שבין רובוט אגרוף
לסמארטפון דור 5, בין אסלה חכמה לבין צעצוע התפתחותי - יש חוט מקשר אחד בולט - כולם מגיעים עם גוגל אסיסטנט. למעשה, ההאצה השנה בשילוב סייעות קוליות - בעיקר של גוגל ושל אמזון - משפיעה באופן כזה או אחר על כל מוצר שבוחר להטמיע אותן. בהרבה מקרים אגב, פשוט מטמיעים את שתיהן. ואם כבר היום אנחנו מתיימרים להיות מוטרדים מאיסוף מידע דיגיטלי, עכשיו גוגל אסיסטנט מתחילה לצוץ בכל פינה. כן, גם במטבח, בברז המים, במכונית, מתוך שינה, בטלוויזיות ובמכונות הכביסה. מה מפלס הדאגה שלכם עכשיו?
הנוכחות הגוברת של הסייעות הקוליות היא בלי ספק המגמה הבולטת השנה - ואם מוסיפים על האווירה, גוגל פשוט גנבה את ההצגה. למה? מפני שאנחנו לא מצפים מתאגיד כמו גוגל שכבר עשה את הכל, להצליח להמשיך להיות חדשני. ההצלחה של גוגל בתערוכה היא תוצאה של הבעת אמון של החברה ב-CES ובחשיבות שצריך לתת לתערוכה הזאת. וההשקעה בלי ספק השתלמה. גוגל ניצחה.
הכותבת הייתה אורחת חברת סמסונג בלאס וגאס