יינות ביתן שקלה עוף ובקר עם האריזה - ותפצה
במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת זו טענה בתגובה כי "אינה מחויבת לספק אריזות בחינם". בית המשפט הוביל לפשרה: הרשת תפחית 25 גרם ממחיר עוף ובקר ארוזים
יינות ביתן שקלה את העוף והבשר עם האריזה ותחזיר 25 גרם חינם ללקוחות בכל קנייה. כך נקבע בהסכם פשרה אליו הגיעה הרשת בתביעה ייצוגית שהגישו נגדה שני צרכנים ב-2016. בית המשפט המחוזי מרכז קבע שתוספת המשקל שהרשת תספק לצרכניה, תגיע לשווי של 2.5 מיליון שקל.
- אריזת החיסכון הייתה יקרה יותר: יינות ביתן תיתן הנחה על קמיל בלו לקוחות פרטנר ב-2011-2003: יתכן שמגיע לכם שובר של 100 שקל
- בקשה לייצוגית: בחרמון גבו מע"מ ביתר
מדובר בשתי תביעות ייצוגיות שאוחדו. לפי התביעות, הרשת חייבה את לקוחותיה עבור משקל כולל של מוצרי העוף והבשר הארוזים מראש, ללא הפחתת משקל האריזה עצמה מהמשקל הכולל, או נתנה זיכוי חלקי בלבד עבור משקל האריזה. מדובר בעוף או בשר קפוא או טרי, בעלי כשרות מיוחדת שנארזו באריזות מראש.
יינות ביתן טענה בתגובה כי משקל האריזות אינו עולה על שבעה גרם וכי אין לקבל את הנחת היסוד לפיה הרשת מחויבת לספק אריזות בחינם.
הרשת מפצה אך לא מודה
במסגרת הסכם הפשרה בין הצדדים, הרשת התחייבה, מבלי להודות בטענות, להפחית מעתה והלאה את משקל האריזה ממשקל המוצרים וכן להפחית ממחיר האריזות עלות של 25 גרם כפיצוי בחינם, כך שהמוצר יתומחר עבור הצרכן כאילו משקלו 25 גרם פחות. הרשת תנהג כך עד 12 חודשים. אם לא יפוצו הצרכנים במלוא סכום הפשרה במסגרת הזמן הזה, המועד יוארך בשלושה חודשים נוספים. הפיצוי רלוונטי לכל מוצרי הבשר והעוף הארוזים שנמכרים ברשת, הקפואים והטריים.
לפי ההסכם, הרשת מכרה כ-5.8 מיליון ק"ג מוצרים בשבע השנים האחרונות ולפי כמות זו חושב גובה הפיצוי. יחד עם זאת, מדובר בפשרה שעשויה לאפשר ליינות ביתן להתחמק לכאורה מפיצוי בכך שתעלה את המחיר לק"ג, שכן הרשת היא זו שמתמחרת את המוצרים לצרכן.
את התובעים הייצוגיים ייצגו עו"ד אלון שגיא, עו"ד משה און, עו"ד יוחי גבע ועו"ד טל רבניץ והם יקבלו 225 אלף שקל בתוספת מע"מ. הצרכנים שהגישו את הבקשה לתביעה יקבלו 75 אלף שקל לפני מע"מ.
יינות ביתן הגיעה לאחרונה להסכם פשרה עם צרכנית שטענה שהרשת מכרה בקבוקי סבון קמיל בלו של ד"ר פישר ב"אריזת חיסכון" שלא היתה חסכונית. הוחלט שהרשת תיתן הנחה של 15%-10% על מוצרי המותג.