שתף קטע נבחר

פשרה בייצוגית: אסוס שלחה פיצוי ללקוחות הישראלים

האתר החל לפצות ישראלים ב-5 ליש"ט, עקב תביעה של לקוח שטען כי החברה שינתה את שיטת השילוח שלה בלי לעדכן את הצרכנים - ממשלוח עד הבית למשלוח לנקודות איסוף. במקביל, אסוס הגבילה את משך התקופה במסגרתה ניתן לקבל החזר כספי על השבת פריטים

קיבלתם הודעה במייל על פיצוי של 5 ליש"ט מאסוס? זה לא ספאם, זו הנחה על קנייה באתר האופנה הבריטי החביב על ישראלים, שניתנה לכ-140 אלף לקוחות בארץ במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית.

 

יש לכם תלונה? כתבו לנו >>

 

הקוד באסוס לא עבד - הצרכניות נלחצו

מה קרה לאסוס? חברת האופנה לא עמדה ביעד המכירות 

החבילות יגדלו: אסוס משיקה מותג פרטי לפריטים לבית

  

שובר ההנחה ניתן ללקוחות בנוסף לקופון IL17 שמעניק הנחה של 17% לישראלים הקונים באתר, או בנוסף לכל קוד הנחה אחר שניתן ללקוחות האתר. כלומר, למרות שהאתר לא מאפשר לממש כפל קודי הנחה, הוא כן מאפשר לממש קוד הנחה נבחר + שובר הפיצוי.

   (צילום מסך)
ההודעה שהגיעה לישראלים במייל. זה לא ספאם(צילום מסך)
 

יחד עם זאת, קחו בחשבון את רף המס שנגבה מישראלים בקנייה מעל 75 דולר: ההנחה הזאת שאסוס נותנת, מחושבת באתר כגיפט קארד, כך שהסכום הכולל של תכולת החבילה שמועבר לחברת השילוח הוא הסכום ללא ההנחה שהשובר מגלם. לכן יש להישמר שלא לחצות את רף המס לפני ההנחה, אלא אם כן רוצים לקנות פריט יקר ולשלם עליו מע"מ בישראל.

 

אין סכום מינימלי למימוש הקנייה. כמו כן, ניתן להטעין את הגיפט קארד מראש ולהשתמש בו בהמשך.

 

"שינינו את אפשרויות המשלוח אך שכחנו לעדכן אותך מראש"

בהודעה שישראלים קיבלו נכתב: "לפני שנתיים, שינינו את אפשרויות המשלוח שלנו, אך שכחנו לעדכן אותך מראש. הנה גיפט קארד של חמישה ליש"ט עבור שימוש בקנייה הבאה שלך. הוא תקף ל-24 חודשים. זו דרכנו להתנצל ולהודות לך שנשארת לקוח שלנו.

 

"כדי להשתמש בגיפט קארד, פנה לאזור 'גיפט קארדס וואוצ'רס' (Gift Cards and Vouchers) באתר, שנמצא תחת 'החשבון שלי' (My Account), הוסף קוד בן 16 ספרות ו-pin code בעל 4 ספרות. העבר את המטבע לליש"ט, כשישראל היא ארץ הגלישה שלך (ב-Settings במובייל, או בבחירת מדינה בפינה הימנית העליונה - בשימוש במחשב דסקטופ)".

חבילות אסוס בדואר ישראל (צילום: מירב קריסטל) (צילום: מירב קריסטל)
חבילות אסוס בדואר ישראל(צילום: מירב קריסטל)
 

אם לא מימשתם את השובר - קבלו הארכה של חצי שנה

את התביעה הייצוגית הגיש צרכן בישראל, שטען שלפני שנתיים אסוס שינתה את שיטת המשלוח משילוח עד הבית לשילוח לנקודות איסוף. החברה עברה אז לעבוד עם חברת e-post במקום עם דואר ישראל וכיום עובדת עם שתי החברות. הצרכן גילה להפתעתו שהמוצרים שהזמין הפסיקו להגיע הביתה ובמקום זאת הוא קיבל הודעת סמס שבה מידע על נקודת איסוף ונאלץ לאספם בעצמו. אסוס טענה מנגד שהשינוי בשילוח הטיב עם הלקוחות (שהתלוננו אז על חבילות שנעלמו) ואף היה כרוך בעלויות מצידה.

 

בית המשפט המחוזי מרכז אישר את הסכם הפשרה, לפיו כל מי שקנה בין 12 באוגוסט 2016 לבין 5 ביולי 2017 והמוצר לא נמסר לו בכתובת שהוזנה על-ידו במועד ההזמנה אלא הגיעה לנקודת איסוף, יקבל שובר הנחה.

 

שווי השובר בעת החתימה על הסכם הפשרה היה 24.24 שקל. כיום שוויו: 23.35 שקל, אך שווי השובר תלוי בזמן המימוש ומשתנה לפי שערי המטבע. במקביל אסוס חידדה את אופן המשלוח באתר שלה.

 

אסוס תשלח תזכורות ללקוחות כדי שיממשו את השובר. אם בתקופת המימוש לא ימומשו כל השוברים, ששוויים הכולל עומד על 375 אלף ליש"ט, אסוס תשלח שוב שובר של חמישה ליש"ט לכל מי שלא מימש אותו שיהיה תקף ל-6 חודשים.

 

בנוסף ולכאורה בלי קשר לפשרה: אסוס שינתה לאחרונה את תנאי מתן ההחזר הכספי ללקוחות שמחזירים פריטים לחברה. עד כה הציעה החזר כספי עד 28 יום אך בפועל גילתה גמישות והחזירה כסף גם מעבר לתקופה זו. כעת היא מציעה זיכוי לאתר למי שמחזיר פריט מעבר לתקופה של 28 יום. בנוסף הודיעה שתחסום מחזירים כפייתיים.

 

בסוף 2018 החברה פרסמה אזהרת רווח לפיה לא תסיים את השנה כמצופה. לפי הודעת החברה, המכירות בבלאק פריידיי והנטייה להרבות במבצעים היו הסיבות העיקריות לכך. מחיר המכירה הממוצע ירד ב-6% וסל הקניות הממוצע לא גדל בהתאם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים