מי תהיה מכונית השנה באירופה?
רשימת המועמדות לתואר מכונית השנה באירופה, מתפרסמת שוב. אתם מוזמנים לעיין ברשימה המלאה, ולנסות להמר על הזוכה הגדולה שתוצג בחודש מרץ 2015
תחרות מכונית השנה באירופה שוב יוצאת לדרך. הגוף המארגן את תחרות מכונית השנה, המורכב ממספר כלי תקשורת בכירים באירופה, מפרסם את רשימת המועמדות המלאה לתואר "מכונית השנה 2015" - תואר שחשיבותו תדמיתית בעיקר. בשנה שעברה זכתה פיז'ו 308 החדשה, תוך שהיא גוברת על שתי מועמדות עם סיכויי זכיה גדולים - ב.מ.וו i3 וטסלה S החשמליות. השנה, משתתפות שוב מכוניות בנזין מסורתיות לצד דגמי כלאיים מתקדמים, מכוניות קופה יוקרתיות ויקרות מול דגמי מיני עממיים. בקיצור, רשימה ארוכה ומגוונת.
הזוכה ב-2014 - פיז'ו 308:
תחרות מכונית השנה, כל הפרטים
צוות השופטים של מכונית השנה, אשר גדל מאז התחרות הראשונה ב-1964 (בה זכתה אגב רובר 2000, תוך שהיא גוברת על מרצדס 600), מונה כיום 58 עיתונאי רכב מ-22 מדינות אירופאיות. יש להזכיר כי מספר העיתונאים המגיעים מכל מדינה, מתאים לגודלה היחסי מבחינת מכירות וייצור בשוק הרכב האירופאי. כך למשל מיוצגות צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה כל אחת על-ידי שישה עיתונאים. מדינות אחרות מיוצגות על-ידי עיתונאי אחד או שניים.
כדי להבהיר כי לרייטינג אין משמעות בכל הנוגע לבחירת העיתונאים (לפחות באופן רשמי), מצהיר הארגון כי הבחירה בעיתונאים המשפיעים מתבצעת לפי הישגיהם ויכולתם העיתונאית המוכחת. הוועדה המארגנת כוללת אגב נציגים מכלי התקשורת המארגנים את התחרות, בתוספת שלושה חברים שנבחרים מחדש מדי שנה.
בבחירת מכונית השנה נלקחים בחשבון הקריטריונים הבאים: עיצוב, נוחות, בטיחות, חסכון, ניהוג, ביצועים, שימושיות, ידידותיות לסביבה, שביעות רצון נהג ומחיר קניה. בארגון מציינים כי מקוריות ויצירתיות טכנולוגית, כמו גם תמורה למחיר, מהווים קריטריונים חשובים במיוחד.
מכונית חדשה יכולה להשתלב ברשימה ממנה תבחר האחת, רק אם היא עומדת בקריטריונים שונים. בין היתר אם היא חדשה לגמרי ולא מהווה מתיחת פנים קוסמטית בלבד. היא גם חייבת להימכר בלפחות חמש מדינות אירופאיות במהלך הבחירה, וצפי המכירות שלה חייב להיות גבוה מ-5,000 יחידות בשנה.
לאחר בחירה ראשונית תצומצם הרשימה לשבע פינליסטיות בלבד, ולאחר מכן נדרש כל עיתונאי לחלק 25 נקודות לפחות לחמש מכוניות מהשבע האחרונות, כשהוא אינו מעניק יותר מ-10 נקודות לאף אחת מהן. כמו-כן נדרש כל עיתונאי להסביר את בחירתו גם טקסטואלית.
ומי המועמדות השנה?
- אודי TT
- אופל קורסה
- אינפיניטי Q50
- ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
- ב.מ.וו סדרה 2 קופה
- ב.מ.וו i8
- ב.מ.וו X4
- ג'יפ רנגייד
- טויוטה אייגו
- יונדאי i20 (עדיין לא הוצגה)
- לקסוס NX
- לקסוס RC
- מרצדס C-קלאס
- מרצדס GLA
- מרצדס S-קלאס קופה
- ניסאן פולסאר
- ניסאן קאשקאי
- ניסאן X-טרייל (גרסה קשוחה לקאשקאי)
- סובארו אימפרזה WRX STi
- סוזוקי סלריו
- סיטרואן C1
- סיטרואן C4 קקטוס
- סמארט פורטו
- סמארט פורפור
- סקודה פאביה (עדיין לא הוצגה)
- פולקסווגן פאסאט
- פורד אקו-ספורט
- פורד מונדיאו
- פורשה מאקאן
- פיאט 500X (עדיין לא הוצגה)
- פיז'ו 108
- קיה סול
- רנו טווינגו