הפתעה: פורד אדג' בדרך לישראל
הקרוס-אובר המעניין של פורד, שמיוצר בארה"ב עבור השוק המקומי, יגיע כבר בינואר הקרוב לישראל. בתוכנית - כמה מאות יחידות בשנה, במחיר של כ-200 אלף שקל
דלק מוטורס, יבואנית מותגי מאזדה ופורד, תתחיל לשווק בישראל החל בינואר 2008 את פורד אדג' (Edge, קצה), קרוס-אובר בגודל בינוני של הקונצרן הענק. כך נודע היום (ב') ל-ynet. העובדה כי מדובר ברכב שמיוצר בארה"ב עבור השוק האמריקני, עם תקינה שאינה מתאימה לשוק שלנו, היא זו שמנעה עד היום את הגעתו ארצה. אלא ששער דולר נמוך במיוחד, הפך את תהליך ועלויות התקינה המקומית לכדאיים. על כבישי ישראל ינוע האדג' החל בינואר 2008, תמורת מחיר אטרקטיבי יחסית של כ-200 אלף שקל.
האדג' של פורד, אשר הוצג לראשונה בתערוכת דטרויט 2006, הוא למעשה אחיו של ה-CX-7 מבית מאזדה. שניהם מבוססים על פלטפורמת מאזדה 6 המוכרת, הגם שמידותיהם חורגות מהמשפחתית הפופולרית. בכל מקרה, שניהם מציעים פתרון שהפך סופר-פופולרי בתעשיית הרכב - רכב עם יכולת רב-תחומית, המסוגל גם לרדת לשטח לא-קשה-מדי, ולהציע מרחב פנים מספק לחמישה נוסעים לפחות. בעידן המודרני הוא נקרא כמובן קרוס-אובר.
פורד אדג'
האדג' ישווק בישראל עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר (265 כ"ס), שישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. לישראל הוא יגיע בגרסת חמישה מקומות ישיבה. מידותיו של האדג' מוציאות אותו מתחום רכב הכביש-שטח הקומפקטי (טויוטה ראב4, למשל), והוא למעשה גדול באופן ניכר אפילו מה-CX-7. עם בסיס גלגלים של 282.5 ס"מ וממד אורך של 472 ס"מ, הוא ממוצב ישירות מול ניסאן מוראנו למשל.
ההבדל הגדול ביניהם מתבטא במחיר - המוראנו עולה בארץ 420 אלף שקל, האדג' צפוי לעלות בסביבות 200 אלף בלבד. כמובן שהמוראנו, שנמכר בישראל במספרים צנועים ממילא, צפוי לסבול מעט יחסית. מכה גדולה למכירות עשויה לנחות דווקא על טויוטה עם הראב4 והונדה עם ה-CR-V. שניהם קטנים וחלשים משמעותית, ולא זולים יותר.
אופטימיות לא זהירה
בדלק נשמעים אופטימיים בנוגע לנתוני מכירות עתידיים. "נמכור כמה מאות יחידות בכל שנה", אומר ל-ynet המשנה למנכ"ל דלק מוטורס, שחר שמש. "אנחנו לוקחים בחשבון שאנחנו עשויים להיות מופתעים לטובה עוד יותר", הוא מוסיף. "אנחנו נכנסים לשוק שצמא לכלי רכב מסוג זה. בנוסף, האדג' יעניק לנו ייצוג בקטגוריה בה לא היינו עד היום".
כאשר נשאל מדוע אם כך לא מייבאת דלק מוטורס גם דגמים אחרים של פורד מארה"ב, כמו למשל המוסטנג המאוד מצליחה, הסביר שמש כי מדובר בחישובי עלות תועלת בסיסיים. לדבריו, השקעה בעלויות תקינה יקרות הופכת כדאית רק כאשר פוטנציאל המכירה גבוה מספיק. עם האדג' זה כך, עם פורד GT זה שונה...