דאבוש: "פרסום בכבלים ובלוויין יהרוס את התרבות"
יו"ר מועצת הרשות השנייה יוצאת למאבק בסעיף בחוק ההסדרים המאפשר ל-yes ול-HOT לשלב פרסומות בכמה מערוציהם. לטענת הרשות, בראש ובראשונה ייפגעו תוכניות העילית הנחשבות איכותיות יותר
הרשות השנייה וזכייני הטלוויזיה המסחרית יוצאים למאבק נגד החלטת האוצר לכלול בחוק ההסדרים סעיף המאפשר ל-HOT ו-yes לשלב פרסומות בערוצים שלהן. יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, תכנס ביום חמישי הקרוב ישיבת חירום בהשתתפות נציגי זכיינייות הטלוויזיה, רשת, קשת וערוץ 10, וכן זכייני תחנות הרדיו האזוריות.
"פרסום בכבלים ובלוויין יביא להרס התרבות הישראלית. תחרות חזקה מדי על עוגת הפרסום, תגרום לירידה באיכות השידורים", אמרה דאבוש, שנפגשה אתמול עם שר התקשורת, אריאל אטיאס, והציגה בפניו את עמדתה.
ברשות השנייה הביעו חשש כבד לגורלן של תחנות הרדיו האזוריות, המתפרנסות מפרסום שמקורו בעסקים קטנים ובינוניים הפועלים באזור הכיסוי שלהן. חברות הכבלים והלוויין צפויות להציע פרסום אלטרנטיבי בעיקר לעסקים אלו.
לטענת הרשות השנייה, אין לכרוך בין שילוב פרסום בכבלים ובלוויין לבין שינוי שיטת ההסדרה בערוצים המסחריים לרישיונות. ברשות סבורים כי הפרסום בכבלים יחייב מתן הקלות במחויבויות התוכן המוטלות על הערוצים המסחריים, כדי לאפשר להם להתמודד עם ירידה בהכנסות מפרסום; טענתם היא כי בראש ובראשונה ייפגעו תוכניות העילית, היצירה התרבותית הישראלית החשובה ביותר.
בהצעת חוק ההסדרים שאושרה בממשלה ביום ראשון, נקבע כי החל מאפריל 2010 יוכלו חברות הכבלים והלוויין לשלב פרסום בכמה מערוציהם. מנגד, חויבו הכבלים והלוויין לבטל את חבילת הבסיס שלהם, ולבסס את התמחיר על תשלום חודשי קבוע עבור נגישות ותשלום משתנה נוסף שייקבע על פי הערוצים שיבחר כל מנוי.