שתף קטע נבחר

ירידה של 10% בשכר בפרסום וביחסי ציבור

על פי נתוני ADMAN, מדובר בירידה לראשונה זה שבע שנים - שנרשמה בד בבד עם ירידה בדרישה לעובדים שהחלה במחצית השנייה של 2008

בראשונה זה שבע שנים: שחיקה של 10% ברמות השכר בענפי הפרסום ויחסי הציבור.  כך עולה מנתוני חברת ADMAN למשאבי אנוש בענפי הפרסום, השיווק והתקשורת. הנתונים מבוססים על חשבוניות שהמשרד מוציא ללקוחותיו. לפי גינגי פרידמן, מנכ"ל ADMAN - ובעל הטור "מותר לפרסום" ב-ynet - כל הסכומים מבוססים על נתוני אמת, ולא על ממצאי סקר או משאל.

 

הירידה בגובה השכר באה בד בבד עם ירידה בדרישה לעובדים שהחלה במחצית השנייה של 2008, והסתכמה ב-20%.

הירידות בשכר ובדרישה לעובדים עומדות בסתירה לנתון של חברת יפעת, שלפיו סך כל "עוגת הפרסום" עלה ב-2008 בכ-2.6% בהשוואה לשנה שקדמה לה. 

 

פרסום

השחיקה בשכר ב-2008 ניכרת בעיקר בשכרם של הבכירים.

 

מנכ"ל משרד פרסום הרוויח אשתקד שכר ברוטו של 40 אלף שקל, לעומת 45 אלף שקל ב-2007. סמנכ"ל לקוחות הרוויח 30-25 אלף שקל ב-2008, בה בעת שב-2007 שכרו הממוצע נע בין 30 אלף שקל ל-35 אלף שקל.

 

שכרו של ארט בכיר ירד ב-2008 ל-16-14 אלף שקל מ-18-16 אלף שקל. שכרו של קופי בכיר ירד ל-14-12 אלף שקל מ-16-14 אלף שקל, ופלנר בכיר השתכר ב-2008 16-14 אלף שקל, לעומת 17-15 אלף שקל ב-2007. עם זאת, שכרם של סמנכ"לי הקריאייטיב נותר כשהיה: 35-25 אלף שקל, אולי מפני שהמצאי האנושי בתחום זה נדיר יחסית לשאר התחומים.

 

בדרגות הביניים, ארט מנוסה ממשיך להרוויח בין 8,000 ל-12 אלף שקל, וגם בשכרו של ארט מתחיל (5,000 שקל) לא חלה שחיקה. כך גם בשכר הסופרוויזרים (15-12 אלף שקל). שכרו של פלנר אף עלה במקצת, מ-6,000-5,000 שקל ב-2007 ל-6,000 שקל ב-2008.

 

הנתונים עולים בקנה אחד עם קיצוץ שכר הבכירים בגיתם BBDO ב-10%, קיצוץ של 15% בשכר מנכ"ל מקאן אריקסון לצד קיצוץ של 12% בשכר המנהלים הבכירים במשרד, ופיטורי עובדים במשרדים אחרים.

  

אינטראקטיב

בתחום זה, נראה שחלה ירידה בקצוות, כלומר שחיקה בדרגות הנמוכות ובשכר המנכ"ל, אבל לא בשכר הסמנכ"ל. ב-2008, מנכ"ל אינטראקטיב הרוויח 30-25 אלף שקל לעומת 35-30 אלף שקל ב-2007. ירידה ניכרה גם בשכרם של סופרווייזרים, תקציבאים מתחילים, ארט וקופי. סמנכ"לי האסטרטגיה, הלקוחות והקריאייטיב שמרו על שכרם.

 

יחסי ציבור

בתחום זה אין ל-ADMAN נתונים על משכורת המנכ"ל, משום שהוא בדרך כלל הבעלים של משרד יחסי הציבור. אבל כל שאר בעלי המקצוע בענף סבלו מירידה בשכרם ב-2008 לעומת 2007. שכרו של סמנכ"ל לקוחות ירד מ-24-20 אלף שקל ל-18-20 אלף שקל. שכרו של תקציבאי ירד מ-10,000-6,000 שקל ל-8,000-6,000 שקל. משרדי יחסי הציבור בדרך כלל קטנים ממשרדי הפרסום, ולכן נראה שהירידה בשכר המשולם בהם גורפת יותר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: גבי מנשה
שחוק ונשחק. תלוש משכורת
צילום: גבי מנשה
מומלצים