חברת החשמל: חייבנו ריבית פיגורים בטעות
למרות שהודיעה שלא תגבה ריבית פיגורים על חשבונות החשמל של החודשים מרס-אפריל, שהתעכבו בעקבות עיצומים, כמה מהלקוחות קיבלו חיוב כזה בחשבון. בחברת החשמל מתנצלים ומוסרים: "מי שחוייב יזוכה אוטומטית"
למרות הודעות של חברת החשמל, כי לא תגבה ריבית פיגורים על חשבונות שנשלחו באיחור בשל עיצומי העובדים, ישנם לקוחות שקיבלו חשבונות חשמל, שכללו חיוב על ריבית פיגורים על תקופת העיצומים.
חברת החשמל הודיעה היום (ג') שמדובר בטעות.
"לצערנו, חלק מהלקוחות קיבל חשבונות שוטפים חדשים, בהם נכלל בטעות חיוב בריבית פיגורים", נמסר מחברת החשמל. "מי מהלקוחות שקיבל חשבון כזה, יזוכה באופן אוטומטי על סכום הריבית בחשבון השוטף הבא.
"חברת החשמל מתנצלת בפני הלקוחות החיוב המוטעה ועל אי הנוחות".
בחודשים מרס-אפריל חברת החשמל שלחה לחלק מלקוחותיה את חשבונות החשמל באיחור ולחלק מהלקוחות לא נשלחו כלל חשבונות שוטפים. הדבר נבע מעיצומים בהם נקטו עובדי החברה, שגרמו לשיבושים ולעיכובים במערך הפקת חשבונות החשמל ובגביית התשלום עבורם. כיוון שהחשבונות נשלחו באיחור בגלל העיצומים, חברת החשמל אינה יכולה לטעון שהאיחור נגרם בעטיו של הלקוח.
ואכן, כשנסתיימו העיצומים ועובדי החברה חזרו לעבודה סדירה, חברת החשמל הודיעה כי חשבונות שנשלחו באיחור לא יחויבו בריבית פיגורים.
המועצה לצרכנות שלחה ב-22 באפריל מכתב לחברת החשמל ובו ביקשה מהחברה להרגיע את הציבור על אי חיוב בתשלום קנסות וריביות בשל האיחור בתשלום.
בחברת החשמל אמרו אז כי "ברור מאליו כי לקוחות שלא נשלחו אליהם חשבונות ו/או לקוחות שהוראת הקבע שלהם לא נסלקה על ידי החברה, לא יחוייבו בריבית פיגורים או בקנסות".
החשבונות שלא אמורים היו להיות מחוייבים בריבית פיגורים הם אלה שתאריך עריכת החשבון המצוין בהם הוא מ-9 במרס עד 24 במרס, ושולמו עד ל-14 באפריל, ובחשבונות שתאריך עריכת החשבון המצוין בהם הוא מ-25 במרס עד 6 במאי והם שולמו עד ל 25 במאי. לכן טוב יעשה מי שחוייב בטעות בריבית פיגורים על חשבונות אלה, אם יבדוק שאכן זוכה על ריבית זו בחשבון החשמל הבא.