נילסן: רמי לוי נושפת לחצי חינם בעורף
על פי נתוני נילסן, הרשת לא מפסיקה לצמוח והשיגה נתח של 4.7% מהשוק ביוני, לעומת הרשת הוותיקה, שנותרה עם נתח של 5.2%. שופרסל וריבוע כחול שומרות על כוחן
שוק מוצרי הצריכה השוטפת רשם בחודש יוני השנה ירידה של 3.5% והסתכם ב-2.491 מיליארד שקל, לעומת 2.582 מיליארד שקל ביוני 2008. מדובר בהאטה משמעותית ביחס לחודשים הראשונים של 2009: במחצית הראשונה של השנה כולה רשם השוק גידול קל של 0.8% והסתכם ב-15.871 מיליארד שקל.
רשת רמי לוי שיווק השקמה ממשיכה במגמת התחזקות, זה החודש השישי ברציפות. על פי נתוני נילסן לחודש יוני 2009, עמד נתח השוק של הרשת בחודש שעבר על 4.7%, לעומת נתח שוק של 4.5% בחודש מאי. מתחילת השנה הנוכחית, הגדילה רמי לוי את נתח השוק שלה בקרוב ל-50% וצמחה ב-1.5% נוספים (לעומת 3.2% בינואר).
נתח השוק של רשת שופרסל, הרשת המובילה בישראל, נותר ביוני על 36.7%, בדומה לחודש מאי 2009. עם זאת, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, מתברר כי שופרסל הגדילה את כוחה, שכן אז עמד נתח השוק שלה על 35.7%. רשת רבוע כחול, הרשת השנייה בגודלה, שמרה אף היא על כוחה, ונתח השוק שלה עומד ביוני על 19.9%, בדומה לחודש שקדם לו. עם זאת, בהשוואה ליוני 2008, רבוע כחול מאבדת מכוחה, שכן אז עמד נתח השוק שלה על 21.8%.
עוד עולה, כי הרשתות העצמאיות האחרות ורמי לוי שיווק השקמה מתחזקות על חשבון המינימרקטים הפרטיים ורשתות הפארם. נתח השוק שלהן הסתכם ביוני השנה ב-19.3%, לעומת נתח שוק של 19% במאי 2009 – אם כי בהשוואה ליוני 2008, מדובר דווקא בהיחלשות לעומת השיא שרשמו אז: 20.2%.
מאי 2009 | יוני 2009 | |
שופרסל וריבוע כחול | 56.8% | 56.7% |
רשתות עצמאיות | 19.0% | 19.3% |
מינימרקטים פרטיים | 11.1% | 10.9% |
חצי חינם | 5.2% | 5.2% |
רמי לוי | 4.3% | 4.7% |
רשתות הפארם |
3.6% | 3.2% |
מקור הנתונים: דוח נילסן, השוק המבורקד, מוצרי צריכה שוטפת, ינואר 2009 - יוני 2009 (שנתי)
המינימרקטים הפרטיים מאבדים ביוני 0.2% מנתח השוק הכולל שעומד על 10.9%, לעומת נתח שוק של 11.1% במאי 2009. רשת חצי חינם, הרשת השלישית בגודלה בישראל, שומרת אף היא על כוחה ביוני: 5.2%, כמו בחודש מאי. עם זאת, בהשוואה ליוני 2008 היא נחלשת, שכן נתח השוק שלה עמד אז על 5.5%.