שתף קטע נבחר

קולנוע: למה הזמנה דרך האינטרנט יקרה יותר?

קניות דרך האינטרנט הן בדרך כלל זולות יותר, אבל בקולנוע זה דווקא הפוך. הזמנת כרטיס דרך האינטרנט עולה 4 שקלים לכרטיס, כך שאם תזמינו 5 כרטיסים תשלמו עמלה של 20 שקל, למרות שחסכתם לרשת בתי הקולנוע כוח אדם, תור בקופות והותרתם בידיה כסף בטוח. למה? מישהו צריך לכאורה לשלם על הפעלת אתרי האינטרנט האלה והמישהו הזה הוא אתם

מחירם של כרטיסי הקולנוע אינו נמוך במיוחד, והתורים בבתי הקולנוע לפעמים משתרכים עד מאוד, במיוחד עבור להיטים כמו אווטאר. אז למה מי שמזמין כרטיס דרך אתר האינטרנט של רשתות בתי הקולנוע לא חוסך כסף, אלא דווקא משלם עמלה של 4 שקלים פר כרטיס?

 

דנה, שהלכה לצפות באווטאר ב-yes פלאנט עם 4 חברים לפני שבועיים מתלוננת: "קניות באינטרנט הן בדרך כלל זולות יותר, אבל לא כאן. יכולתי לשלם 225 שקל על 5 כרטיסים שעולים 45 שקל, אבל כיוון שהזמנתי את הכרטיסים דרך האינטרנט, שילמתי 245 שקל, כלומר, 20 שקל יותר.

 

"אני לא מבינה למה אני צריכה לשלם יותר על הזמנה באינטרנט? אני חוסכת להם תור בקופה, מבטיחה להם כסף מראש ובעצם מייעלת את כל ההליך, אז למה אני צריכה לשלם עמלה"?

 

התשלום המעיק הזה על הזמנה דרך האינטרנט הוא נוהג ישן, אבל לטענת דנה, חוסר הצדק כאן מתחדד כשעל המסכים מרצד סרט כמו "אווטאר", שהביקוש לצפייה בו גדול ולכן רבים הם הצופים שמזמינים כרטיסים מראש.

 

בסרט כמו אווטאר - חייבים להזמין מראש

"הם יכולים לומר עד מחר שמדובר באופציית הזמנה שניתנת לבחירה, שאני יכולה לקנות כרטיס בקופה ולא לשלם עמלה", היא מסבירה, "אבל אני מרגישה שבמקרה הזה זה לא מדויק. כשמדובר בסרט כמו 'אווטאר' ממש מכריחים אותנו להזמין כרטיסים מראש, וגם בהזמנה דרך הטלפון יש עמלה דומה. הרי אין סיכוי שאבוא לקופה ואמצא שם כרטיס ל'אווטאר' במקום סביר.

 

"בקיצור, אני מרגישה שאני צריכה לקנות משהו כדי לקנות משהו אחר - אני צריכה לקנות פעמיים כדי לצפות בסרט. זה מרגיז ומרתיח מאוד".

 

דנה לא לבד בתלונתה. גם צרכן אחר, עמרי שמו, מתלונן: "אני לא מבין למה לקחת כסף על שירות שעושה חיים קלים יותר לרשת? כמה מפעילים כבר יש לאתר אינטרנט הזה? כולם יודעים שצריך אולי בן אדם אחד בשביל זה. והכי מעצבן: למה אני משלם עמלה על כל כרטיס ולא על כל ההזמנה, הרי מדובר בפעולה אחת גם אם אני מזמין 10 כרטיסים".

 

הרשת חוסכת תור ומקבלת צרכן שבוי

אז מה באמת העילה לעמלה הזאת? הרי רשתות הקולנוע ממליצות לנו לרכוש כך כרטיסים, כדי לחסוך תור וזמן המתנה ולבחור את מיקום הישיבה שלנו מראש. אנחנו חוסכים את כל אלה לעצמנו, אבל גם לרשתות. אל תאמינו לרשת שאומרת: "על מקום מוזמן - תשלמו יותר". זה לא רק נוח יותר לכם - זה גם נוח יותר לרשת.

 

אופן ההזמנה הזה חוסך לה כוח אדם ובלגן בקופות, מאפשר לרשת להסתמך על לקוחות שבויים, כלומר כאלה שגם אם לא יגיעו לסרט, במילא שילמו, ומאפשר ריכוזיות והתארגנות נוחה יותר.

 

לפי ההזמנות האלה שנעשות מראש, רשת בתי קולנוע יכולה לבדוק כמה הסרט באמת מצליח, כמה מקומות חסרים באולם ומכך להסיק האם להמשיך ולהקרין אותו באולם זה או אחר וכמה זמן להריץ אותו בהקרנות. אז למה הצרכן צריך לשלם על כל המתנות האלה ששיטת ההזמנה באינטרנט מפילה בחיקה של הרשת? 

 

למעשה, הצרכנים משלמים על האתר

באחת מרשתות בתי הקולנוע אמרו לנו שקולנוע הוא עסק פרטי שמטרתו להרוויח. ברשת אחרת אמרו שבכסף העמלות שנגבות מאיתנו - הרשת משלמת כסף לחברה שהקימה ומתפעלת את האתר.

   

כלומר, רשת קולנוע מגלגלת את התשלום על האתר אל כיסו של הצרכן. למעשה, רשתות הקולנוע מרוויחות אתר שאת משכורת המפעיל שלו לרוב לא הן משלמות, ולצרכן זה עולה יותר.

  

מי שרוצה להזמין כרטיסי קולנוע דרך האינטרנט ולא לשלם עמלה יכול למצוא מפלט במנוי שמציעים בתי הקולנוע לב -מי שאוחז במנוי כזה מקבל פטור מעמלה. ללא מנוי, התשלום על קנייה כזאת מכה בצרכנים ללא רחם, בכל רשתות בתי הקולנוע.

 

הכל זול יותר באינטרנט - חוץ מכרטיסים

מדובר בתופעה משונה, שכן כל צרכן יודע שקנייה ברשת אמורה להיות משתלמת יותר - ישנם אתרי קניות רבים שהקנייה דרכם לא עולה יותר אלא פחות.

 

היפוך התצורה הזה נפוץ בעולם הכרטיסים באשר הוא - עובדה, רשתות הקולנוע אינן היחידות בעניין הזה. גביית עמלה על רכישות כרטיסים דרך אתר אינטרנט הן עניין שבשגרה פה ואיש לא מהסס להפקיע מחירים.

 

מי שקנה כך כרטיס למופע של מדונה למד זאת על בשרו. צרכנית אחרת סיפרה שלאחרונה נגבתה ממנה עמלה על הזמנת כרטיס למופע סטנד אפ, באמצעות אתר אינטרנט. הכרטיס עלה 80 שקל העמלה: 10 שקלים.

  

yes פלאנט: "יש לנו הוצאות אחזקה רבות"

מ-yes פלאנט נמסר בתגובה: "מערכת הזמנת כרטיסי הקולנוע באמצעות האינטרנט הותקנה בבתי הקולנוע בהשקעה רבה.

 

"הפעלת המערכת כרוכה בהוצאות חודשיות קבועות של תקשורת נתונים בין מרכז ההזמנות לבתי-הקולנוע, אחזקה שוטפת של עשרות קווים נכנסים ועלויות אחזקת תוכנה ותמיכה מסביב לשעון, כולל בשישי ובשבת.

 

"ולכן נגבית עמלה בסך 4 שקל עבור כל כרטיס. השימוש בשירות זה עוזר ללקוח לבחור את מקומות הישיבה באולם ולשריין לעצמו אותם מראש (כולל מקומות לנכים), וכמובן נתון לשיקול דעתו.

 

"ברשת yes פלאנט קיימים בסמוך לקופות המאויישות גם מסופים שדרכם אפשר לרכוש כרטיסים מראש ללא עמלה ולבחור את מקום הישיבה. לידיעתך, גביית העמלה נהוגה בכל בתי הקולנוע בארץ ובעולם".

 

בגלובוס סירבו להגיב, ומסינמה סיטי לא נתקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
תסתכנו ולא תזמינו מראש? אווטאר
מומלצים