קנס של 90 אלף שקל ל-HOT ו-yes
מועצת הכבלים והלווין הטילה על החברות HOT ו-yes עיצום כספי בגובה 90,300 שקל לכל אחת, בגין חיוב המנויים בדמי מנוי לאחר בקשת הניתוק והשבת כספים אלו, שנגבו ביתר, באיחור
חייבו אתכם בדמי מנוי אחרי ההתנתקות בתואנה ש"אין מה לעשות, זה חיוב לחודש, בוסף החודש תקבלו החזר"? מסתבר שגם במועצת הכבלים והלווין חשבו שמדובר בנוהג פסול.
המועצה הטילה על החברות HOT ו-yes עיצום כספי בגובה 90,300 שקל לכל אחת, בגין חיוב המנויים בדמי מנוי לאחר בקשת הניתוק והשבת כספים אלו, שנגבו ביתר, באיחור.
- HOT ו-yes מציגות: התנתקות בלתי אפשרית
- מצטרפים למבצע? שימו לב לקנסות היציאה
- בירור ל-HOT: אפשרו תיקון שלט חינם, כל הזמן
- yes תשיב כסף שגבתה מלקוח שרצה להתנתק
- "סבתא גוססת - אבל מ-yes מנתק רק המוות"
על פי תנאי הרשיון של החברות, הן אמורות לנתק את הצרכנים המבקשים לעשות כן בתוך ימים ספורים, ולהפסיק את החיוב במועד הניתוק. למרות זאת, בשנתיים האחרונות חל גידול בתלונות שהתקבלו במועצה מצרכנים אשר חויבו בתשלום דמי מנוי, גם לאחר שנתקבלה אצל החברות הודעת הניתוק.
באשר לסכומים שנגבו ביתר, הרי שאלו מוחזרים לצרכנים שהתנתקו לאחר פרקי זמן ממושכים, וזאת למרות שיש להשיבם לאלתר. מאוד יתכן שצרכנים הפסידו בשל כך ריבית. למועצה הגיעו תלונות בעניין זה, שטופלו כך שהצרכנים שהתנתקו קיבלו החזרים כספיים מלאים, בעקבות התערבות מנהלת תחום ההגנה על הצרכן במועצה, מירב שטרוסברג-אלקבץ.
יו"ר המועצה ניצן חן: "המועצה מבקשת לשים את הצרכן בראש סדר העדיפויות, והיא מתייחסת ברצינות רבה לתלונות הצרכנים המתקבלות במשרדיה. הצעדים שננקטו כעת על ידי המועצה הינם שלב נוסף בשורה של צעדים שנוקטת המועצה בתחום ההגנה על זכויות הצרכן. אני מקווה שחברות הכבלים והלווין יעמדו במחויבויות המוטלות עליהן בכל הקשור לזכויות הצרכנים, וישפרו את השירות הניתן גם לאותם הלקוחות המבקשים להתנתק משירותיהן".