שתף קטע נבחר
 

משרד פרסום ישראלי גוייס לסייע לפורטוגל

C102, סוכנות פרסום בינלאומית שבסיסה בישראל, נתבקשה לגייס כספים עבור המדינה שבמשבר. הבקשה לסיוע באה מקרן הכישרונות הפורטוגלית שנשיאה הוא גם נשיא פורטוגל. מנכ"ל הסוכנות, אלעד שניאור: "הרי היהודים יודעים לגייס כסף"

המשבר באירופה מכה ללא רחם בפורטוגל, והפורטוגלים גייסו את מנכ"ל סוכנות הפרסום הבינלאומית C102 אלעד שניאור כדי להשיק קמפיין גיוס כספים בפורטוגל ובעולם כולו למען החברה בפורטוגל.

 

הבקשה לסיוע באה מקרן הכישרונות הפורטוגלית – The Talent Foundation, שנשיא פורטוגל, פרופ' קוואקו סילבה, הוא נשיאה. היו"ר שלה, טיאגו פורטס, איש הייטק שהקים רשת חברתית באינטרנט ששמה לה למטרה לאתר כישרונות פורטוגליים ברחבי העולם שיוכלו להעצים את ההון האנושי במדינה דלת המשאבים, לשעבר אימפריה חובקת עולם.

 

 

"בסיועם נחזיר את פורטוגל למקום לו היא ראויה" מסביר פורטס. "הבחירה שלנו לעבוד עם משרד ישראלי בינלאומי היא ברורה - אני מכיר את שניאור הרבה שנים ויש לי הרבה מה ללמוד ממנו על גיוס כספים אפקיטיבי בעולם - יהודים הם עם שתורם המון ויש לו מודעות גדולה לעזרה לקהילה".

 

באירופה חוששים כי בעקבות יוון - גם פורטוגל תקרוס. ממשלת פורטוגל מעריכה כי החוב הציבורי של המדינה עלול להגיע ל-142 מיליארד אירו, או 86% מהתמ"ג שלה השנה. זאת אחרי שבשנה שעברה הגיע החוב הציבורי ל-126 מיליארד אירו, שהיווה 76.6% מהתמ"ג.

 

יש דימיון בין ישראל לפורטוגל

C102 הינה סוכנות מיתוג ופרסום, המפתחת ומטפלת במותגים דרך משרדיה בת"א ובניו יורק. הסוכנות, שלה קשרים עסקיים עם הקרן, תנהל מהלך כולל של מיתוג הקרן והשקת קמפיין גיוס כספים בפורטוגל ובכל הארצות בעולם בהם ישנה קהילה פורטוגלית ענפה. "מדובר בקמפיין עולמי, בכל תחומי המדיה, שיושק במדינות שניזונות מהתרבות ומהשפה הפורטוגלית", שניאור מוסר ל-ynet.

 

"במיוחד בתקופה כזו, בה פורטוגל נמצאת תחת משבר כלכלי יש למקסם את היתרונות של המדינה והאנשים המדהימים האלה ולהעניק להם את התשתית לה הם ראויים כדי לפרוח. יש דימיון בין ישראל לפורטוגל - מדובר בשני שווקים מאוד קטנים, עם מנטליות של חוסר רשמיות ואימוץ מהיר של חידושים. המסר של הקמפיין הוא, "אם נאחד כוחות ונפעל יחד למרות שאנחנו מפוזרים בעולם נהיה במקום טוב יותר'. בפורטוגל לא השכילו לחבר את הכישרונות לכוח אחד שיניע את הכלכלה. רק ההון האנושי יוכל להחזיר אותה לתהילת העבר".

 

מטרת הקמפיין, לפי שניאור, היא לגייס בין 10 ל-20 מיליארד דולר ב-20 השנים הבאות שיושקעו בקידום החברה בפורטוגל, אחת המדינות הפחות חזקות בגוש האירו היום. "עשינו זאת עם גופים כמו ויצ"ו ונעמ"ת", הוא מסביר, "ובפורטוגל שמחו להתחבר אלינו, הרי היהודים יודעים לגייס כסף". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים