רמי לוי מבקש להיכנס לשוק הסלולר
בעל רשת המרכולים הגיש בקשה לקבלת רישיון מפעיל סלולר וירטואלי - כזה שאמור להשתמש ברשתות של המפעילים הסלולריים הקיימים, ולהתחרות בהם במחירים. זו הבקשה התשיעית שמגיעה למשרד התקשורת
רמי לוי, האיש והמחירים הנמוכים, רוצה למכור שירותי סלולר: לוי הגיש היום למשרד התקשורת בקשה לקבלת רישיון לפעילות סלולרית וירטואלית במודל MVNO, באצעות חברת הבת רמי לוי שיווק השקמה תקשורת.
לוי הוא הגוף התשיעי שמגיש בקשה לרישיון סלולר וירטואלי - מפעיל שעושה שימוש ברשת סלולרית של אחד המפעילים הקיימים. מטרת משרד התקשורת: להוריד את המחירים לצרכן בשוק בו שולט ביד רמה שלוש חברות סלולר שרווחיהן נספרים במיליארדים. לא ברור אם המטרה אכן תושג בשוק ישראלי הקטן, אבל כניסתו של רמי לוי למירוץ, אדם שלא בוחל בהורדות מחירים דראסטיות, בהחלט הולמת את כוונת המשרד.
בין החברות שכבר קיבלו את הרישיון: טלקום 365 של המשביר לצרכן, איתוראן וחברת פרי טלקום. עוד הגישו בקשות: דואר ישראל, הום סלולר של הום סנטר, גלי פון, T2T ובינת.
אחרי קבלת רישיון כזה, חברה אמורה להתחיל לנהל מו"מ מול סלקום, פרטנר ופלאפון, כדי לעשות שימוש ברשתות שלהן. אם החברות לא יגיעו להסדר עד דצמבר, שר התקשורת, משה כחלון, הוא שיקבע את תנאי השימוש של המפעיל הווירטואלי ברשת החברה הסלולרית המארחת.
זו לא הפעם הראשונה שרמי לוי מבקש דריסת רגל בשוק התקשורת. הוא התמודד בעבר על רכישת 018 אקספון. לוי הוא גם חבר במועצת העיר ירושלים, מבעלי מפעל עוף העמק ומחזיק בנכסי נדל"ן בארץ ובמזרח אירופה. ההכנסות של שיווק השקמה ברבעון הראשון של 2010 הן כ-368 מיליון שקל. החברה דיווחה על עלייה של 29% ברווח הנקי לכ-18.8 מיליון שקל.