חיתולי האגיס: בקשה לייצוגית ב-1.2 מיליארד ש'
אם לתינוקת בת שנה וחצי הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד חוגלה קימברלי, בעקבות התקלה בחיתולי האגיס שגרמה להם לדלוף. היא דורשת שהחברה תפצה כל הורה שקנה את החיתולים ב-2,750 שקל על הטעיה, רשלנות ועוגמת נפש
סאגת חיתולי האגיס נמשכת: בקשה לתביעה ייצוגית על סך 1.2 מיליארד שקל הוגשה לבית-המשפט המחוזי מרכז נגד חוגלה קימברלי בעקבות התקלה בחיתולי האגיס שגרמה להם לדלוף. המבקשת היא אם לתינוקת בת שנה ו-3 חודשים, שדורשת מהחברה לפצות את ההורים על הנזק הכספי שנגרם להם בעקבות קניית חיתולים פגומים, ועל עוגמת הנפש.
הבקשה לתביעה מתייחסת לחיתולים שמכילים כותנה אורגנית, שהחברה החלה לשווק לפני מספר חודשים, והחליפו את דור החיתולים הקודם של החברה - האגיס פרידום. בכתב הבקשה טוענת האם כי קנתה כ-20 חבילות חיתולים (7 במחיר מבצע של 40 שקל, ו-13 במחיר של 60 שקל), שתוארו בפרסומי החברה כדגם משופר. אולם החיתולים, לטענת האם, לא ספגו, הרטיבות גרמה לפריחה אצל התינוקת, ולרטיבות בבגדים, במיטה ובעגלה.
האם לא היתה היחידה שסבלה מהבעיה. מהר מאוד, הורים החלו להתלונן ב-ynet ובעמוד הפייסבוק של האגיס שהחיתולים אינם סופגים כיאות, אולם קיבלו לטענתם תשובות מהחברה שהבעיה היא אצלם. רק מאוחר יותר החברה הודתה שהיתה תקלה בייצור, והחליטה לפצות את לקוחותיה בשתי חבילות על כל חבילה פגומה.
בכתב הבקשה נאמר אף כי בראיון שנערך עם מנכ"ל חוגלה קימברלי, מר ארי מלמוד, ב-16 במרס, נמסר כי "הגיעו לפתחה של החברה כ-10,000 תלונות בארבעה ימים", בעקבות התקלה בייצור החיתולים. לפי כתב הבקשה המנכ"ל אף אמר: "אני מקווה שבסוף נרוויח לקוחות בגלל מה שקרה".
הדרישה: פיצוי ל-250 אלף בתי אב
גם בהליך הפיצוי, כך טוענת האם, חלו תקלות. "על אף ניסיונותי הרבים ליצור קשר עם הנתבעת", כתבה בתצהיר שלה, "לא זכיתי בכל מענה. חוסר המענה לפניותיי בגין הפגם במוצר, מבזה וגורם לעוגמת נפש רבה". היא מביאה הבקשה מביאה כנספח כתבות שפורסמו ב-ynet ובהן תלונות של הורים על אי מענה טלפוני ואי התייחסות לדואר אלקטרוני.
בבקשה שהוגשה על-ידי עו"ד אפרת קינן, האם מבקשת לאשר את התביעה כייצוגית ולהורות לחוגלה קימברלי לפצות קבוצת הורים המוערכת לפי מספר של 250 אלף בתי אב (50% מהתינוקות שנולדו בין 2008 ל-2011), שקנו 5 חבילות חיתולים בכ-250 שקל. לסכום זה יתווספו 2,500 של על עוגמת נפש, חוסר נוחות כללית ותסכול: סך הכל 2,750 שקל.
הפיצוי, אם יינתן, יהיה על הנזקים שנגרמו להורים משימוש בחיתולים הפגומים וכן בגין הטעיה, רשלנות, ניצול מצוקת הצרכן, הפרת חובת הגילוי לצרכן, הפרת חוק המכר, החובה לקיים חוזה בתום לב,עשיית עושר וגרימת עוגמת נפש.
כמו כן היא מבקשת מבית-המשפט להורות לחוגלה קימברלי בצו עשה, לספק את רשימת הלקוחות שהתלוננו, נתוני המכירות של המוצר מאז תחילת שיווקו, מידע מלא על מקום הייצור של המוצר ועלויות ייצורו ונתונים על שיווק המוצר והפצתו.
מחוגלה קימברלי נמסר בתגובה: "התביעה שהוגשה היא תביעה קנטרנית, העושה שימוש ציני בהודעה שפרסמה החברה עצמה.
"חברת חוגלה קימברלי, יצרנית חיתולי האגיס, פעלה בשקיפות ובאחריות כשהודיעה ללקוחותיה על התקלה הנקודתית שהתגלתה בקו ייצור מסוים. החברה קראה מיוזמתה לכל לקוחותיה שחוו את התקלה לפנות אליה, ופיצתה כל לקוח שהתלונן על התקלה בפיצוי נדיב".