נסטלה מביאה לארץ את מותג הגלידות סקיני קאו
החברה תשווק בארץ את חטיפי הגלידה במרקם שמנתי של המותג האמריקאי, שמכילים בין 87 ל-141 קלוריות ועד 2.9 גרם שומן ליחידה. מחיר מאגדת של 6 יחידות: 29.90 ש'. מנכ"ל גלידות נסטלה: "ברוב הקטגוריות אנחנו זולים מגלידות שטראוס"
חובבי מותגים אמריקאיים וחובבות גלידות לייט, הנה בשורה עבורכם: גלידת נסטלה תשווק בארץ את מותג הגלידות האמריקאי "סקיני קאו" (Skinny Cow), שנמכר גם בקנדה, בריטניה ואוסטרליה, ומגלגל כמיליארד דולר בשנה. מעבר לים, סקיני קאו נחשב למותג לייט, שמציע גלידות בטעם שמנתי, שלא מזכיר מוצרים דומים דלי קלוריות ושומן.
- גלידה ישראלית תתחרה בהאגן דאז ובן אנד ג'ריס
- שוק הגלידות מתחמם: הנה מה שנלקק ב-2011
- הפלישה הוורודה: רשת הלו קיטי מגיעה לישראל
תחת המותג מסתופפים מוצרים כמו חטיפי שוקולד, מארזי גלידה, שלגונים וחטיפי גלידה בטעם שמנתי, ללא ממתיק מלאכותי, שמכילים 87 עד 141 קלוריות ו-2.6-0.9 גרם שומן למוצר, לעומת כ-300 קלוריות ו-8-12 גרם שומן בשלגוני שמנת רגילים.
הסדרה שהגיעה ארצה, והחלה להימכר היום (א') בנקודות המכירה, כוללת שני שלגוני שרבט, ושלושה סנדביצ'י גלידה (קסטות).
השלגונים, בטעמי וניל-שרבט תות, ווניל-שרבט לימון, מכילים כל אחד 87-88 קלוריות, ו-0.9 ג' שומן למוצר במשקל 65 גרם. כריכי הגלידה בטעמי שוקולד, וניל עוגיות, ומסקרפונה, שמשקלם 66 גר', מכילים 129-141 קלוריות ליחידה ו-2.2 גר' עד 2.6 גר' שומן. מוצרי סקיני קאו ימכרו רק במאגדות, שיכללו שש יחידות, ויעלו 29.90 שקל.
מנכ"ל גלידות נסטלה, זאב קלימי צופה כי מכירות החברה יגיעו בקיץ הקרוב ל- 10 מיליון שקל. "בעזרת סקיני קאו, אנחנו מצפים להגדיל את נתח השוק שלנו בקטגוריית המאגדות כולה ל-36%-37%", אמר ל-ynet.
"בקטגוריית המאגדות, לייט ולא לייט, נסטלה יושבת כרגע על 31% נתח שוק, והשחקן המוביל הוא שטראוס. לכן יש לנו שם כר נרחב לפעילות".
נכון ל-2011, קטגוריית מאגדות הלייט מהווה 30.3% מסך שוק המאגדות, כשגלידות שטראוס מובילה את הקטגוריה עם נתח שוק של 66.1% (עפ"י נתוני נילסן, כספי מצטבר מאי 2011), ונסטלה אחריה עם 19%, וגלידות פלדמן עם 13% נתח שוק.
"נוק אאוט זול ממגנום ב-6%"
המותג סקיני קאו נולד בניו ג'רזי כ"סילואט". שני יזמי גלידה אמריקאיים, סבריו פוליאז ומארק ווקסלר החליטו לייצר גלידה בעלת ערך קלורי נמוך בטעם גלידת שמנת אמיתית – והשוק קיבלם בהתלהבות. הם פיתחו טכנולוגיה, רשמו פטנט, וב-1994 החלו לשווק חטיף סנדביץ' גלידה, שעל גבי אריזתו הופיע איור של פרה רזה. הצלחת המוצר עוררה את תשומת ליבה של נסטלה, שרכשה את הפטנט של השניים ב-2004, והפיצה אותו תחת שם המותג "סקיני קאו" במדינות האנגלוסקסיות.
"בנסטלה העולמית החליטו להרחיב את המותג למדינות נוספות, וישראל היא אחת הראשונות שנבחרו", מספר קלימי.
"יש פה קרקע נרחבת לקליטת הקונספט, כי התצרוכת בישראל של מוצרי לייט ומוצרי החיים הטובים גבוהה מאוד. זה מוצר לייט, אך במבחני טעימה, השווינו אותו למוצרי שמנת לא דיאטתיים, כי אין לו טעם של מוצר לייט. ויחד עם זאת, התקשורת הקלורית היא בחזית המוצרים, הכל פרונטלי".
לאור המחאה נגד מחירי הקוטג', האם תורידו מחירים?
"המחיר נמוך מראש, 5 שקלים לשלגון במאגדת. נסטלה החליטה השנה לא להעלות מחירים, למרות שגלידות שטראוס העלו מחירים לפני שבועיים בכל מוצרי האימפלס (שלגונים שנמכרים ביחידות בודדות. מ.ק). המדיניות שלנו כרגע היא לשמר את רמת המחיר לאורך העונה, ואנחנו יותר זולים. בין נוק אאוט שלנו למגנום של שטראוס יש פער של 6% במחיר. בקרח יש 4% הבדל בין המוצרים".
למה סקיני קאו יימכר במאגדות בלבד? האם תמכרו גם מוצרים בודדים?
"נמכור מוצרים בודדים עם התפתחות המותג בעתיד, אך לא כרגע. אנחנו מתמודדים עם קיץ מאוד מעניין עם גידול מאוד ניכר בנתח השוק של נסטלה בכלל המוצרים החברה הגיעה ליותר מ-35% נתח שוק, ועברה בשוק האימפלס את המתחרה עם 47% נתח שוק במאי. המוצר המנצח על המקהלה הגדולה זה שלגון דרדסים, שמוכר 6% משוק האימפלס במדינת ישראל. עכשיו המטרה שלנו היא לתת לצרכנים הבוגרים יותר מוצר שיהיה טעים כמו מוצרי שמנת, אך בלי המחיר הקלורי".