שתף קטע נבחר

שוק הגלידות מתחמם: הנה מה שנלקק ב-2011

היצרניות הגדולות מכריזות על פתיחת עונת הגלידות. בין החידושים: מארזים אישיים של ג'ויה, מגנום פרלינים, שלגון יובל המבולבל, והשלגון הרשמי של ג'סטין ביבר. שטראוס עדיין מובילה את השוק, אבל נסטלה היא זו שצמחה ב-2010

נפתחה עונת הגלידות: יצרניות הגלידה מחממות את המקפיאים ושולפות את החידושים שלהן לקיץ 2011. נסטלה תנסה לכבוש את חיך הנערות עם שלגון ג'סטין ביבר, וגלידות שטראוס פונה ללב של הילדים עם שלגון "יובל המבולבל".

 

 

ובמגרש של הגדולים: ג'ויה של נסטלה תנסה להילחם במגנום של גלידות שטראוס עם מארזים אישיים, קטגוריית קרמיסימו מתרחבת לתחום הפרימיום, וגם מבחר שלגוני הלייט גדל. עוד בתפריט: נוק אאוט מסקרפונה לימון, קרחון ליקריץ ומגנום פרלינים ותפוז לגדולים; והילדים יהנו השנה גם משלגוני דרדסים של נסטלה, ושלגון קופיקו של גלידות פלדמן, על שם סדרת ספרי הילדים הקלאסית.

 

צילום: אבי כהן

 

כדי להגיע לליבנו דרך קיבתנו, החברות ישקיעו עשרות מיליונים בעונה הקרבה ובאה. גלידות שטראוס תשקיע בהשקות ובמתיחות המותגים 30 מיליון שקל, נסטלה תשקיע 20 מיליון שקל וגלידות פלדמן תשקיע 2.7 מיליון שקל. זה ישתלם להן, משום שלפי הערכות גלידות שטראוס, שוק הגלידה הישראלי מגלגל במונחים קמעונאיים 1.4 מיליארד שקל.

 

ג'ויה שינתה את השוק

לפני שנגיע למפרט הגלידות של 2011, נסיים את המנה העיקרית: סיכום השנה החולפת. 2010 היתה שנה טובה לגלידות, בעיקר משום שהקיץ שלה טפטף לחודשים שחוסים בדרך כלל תחת הכותרות: סתיו וחורף. התוצאה: ב-2010 היתה עלייה במכירות (13%) והשוק צמח ב-11% לעומת 2009, בעיקר ביולי-ספטמבר שהיו חמים מהרגיל.

 

שוק הגלידות מאופיין בצריכה ביתית וצריכה חוץ ביתית. שוק האימפלס (השלגונים שנקנים ברחוב), הכולל גם גלידריות, מהווה 63% מהמכר ואילו שוק הצריכה הביתית מהווה 37%. על פי נתוני נילסן, שוק הגלידה הביתית צמח ב-15% יחסית לשנה קודמת, ככל הנראה בשל כניסת המותג ג'ויה. חלק מהצמיחה מפצה על ירידות של קרוב ל-4% שנרשמו בשוק בשנה קודמת.

 

בשנה החולפת, הוציא משק בית ישראלי 185.8 שקל בממוצע על גלידות, לעומת 180.8 שקל ב-2009, עלייה של 2.8%.

 

מובילת השוק היא גלידות שטראוס, ובגדול, אבל נסטלה היא המנצחת של 2010. בשנה החולפת, נתח השוק של גלידות שטראוס ירד ב-3.6%, מ-61.8% ב-2009 ל-58.2% ב-2010 (נילסן מצטבר כספי 2010), ואילו נתח השוק של גלידות נסטלה עלה ב-4.1% מ-22.2% ל-26.3%. נתח השוק של השחקנים האחרים בשוק, ירד מ-16.1% ל-15.5%.

 

למרות הירידה בנתח השוק, גלידות שטראוס מובילה את שוק צריכת הגלידות בתוך הבית, וקרמיסימו הוא המותג החזק ביותר בתחום הגלידה הביתית, שמהווה 44.5% משוק מארזי הגלידות והקינוחים. ברוב הקטגוריות יש לשטראוס נתחי שוק של פי 2 מנסטלה.

 

נסטלה פרצה השנה לקטגוריית הסופר פירמיום, עם ג'ויה, וחולשת על 34% נתח שוק שם. 49% משוק הסופר פרימיום, שייך לבן אנד ג'ריס והיא המובילה בו. גלידות שטראוס כלל לא נמצאת בקטגוריה הזאת.

 

"שטראוס לא לא נכנסת ביודעין לתחום הסופר פרימיום", מסבירה שרון בר-אורן, מנהלת השיווק של גלידות שטראוס, "כרגע זה לא נכון עבירוינו. עיקר המאסה היא בשוק הפרימיום וחבילות הבית (מותגים כמו מגנום וקרמיסימו)".

 

לדברי זאב קלימי, מנכ"ל גלידות נסטלה, בעקבות השקת ג'ויה, שנת 2010 היתה שנת מפנה עבור גלידות נסטלה. "כבשנו איתו 8% נתח שוק בסגמנט המשפחתיות", הוא טוען. "בסגמנט זה עלה נתח השוק של גלידות נסטלה מ- 23% ב- 2009 ל- 31% ב- 2010. במהלך הקיץ הקרוב נמשיך לחדש ולהשיק מוצרים וטעמים חדשים שימשיכו את מגמת העלייה בנתח השוק של החברה".

 

הטעמים החדשים: קרמיסימו

שטראוס מותחת את המותג קרמיסימו לקטגוריית פרימיום עשירה וגם יקרה יותר: קרמיסימו & MORE – באריזת 1.33 ליטר. ואלה טעמיו:

 

שוקולד פרלינים - גלידת שוקולד בתוספת ריפל שוקולד, פרלינים בטעם קינמון וצ'אנקים של שוקולד מריר.

 

ונילה פירות יער - גלידת וניל בתוספת ריפל פירות יער, חתיכות אוכמניות וצ'אנקים של שוקולד מריר.

 

גלידת קרמל נאטס - גלידת וניל בתוספת ריפל ריבת חלב, שקדים מקורמלים ושבבי שוקולד מריר.

 

גלידת בננה ספליט - גלידה בטעם בננה בתוספת ריפל שוקולד, שקדים מקורמלים ושבבי שוקולד מריר.

 

קרמיסימו 2% - בטעם שוקולד מריר.

 

קרמיסימו 2% שומן - בטעם קפוצ'ינו.

 

המחיר המומלץ לצרכן של קרמיסימו & MORE הוא 29 שקל לאריזה 1.33 ליטר, בדומה לג'ויה של נסטלה. זה לעומת  24.70 שקל לקרמיסימו רגיל ו-2%.

 

מגנום, יובל המבולבל, ושלגוני לייט

תחת המותג מגנום DESIRE מסתופפים שני מוצרים חדשים, שהתוסף העיקרי בהם הוא פרלינים שלמים.

 

מגנום DESIRE פרלינים ואגוזים - שלגון שמנת משובחת בטעם וניל עם פרלינים בטעם קינמון, ריפל בטעם אגוז, שקדים ואגוזים, בציפוי שוקולד חלב ושבבי אגוזי לוז. מוצר זה מושק גם במאגדת מיני. מחיר מומלץ לצרכן לשלגון: 9.4 שקלים, מחיר מומלץ לצרכן מאגדת מיני מגנום 5 יח' – 33.5 שקל.

 

מגנום DESIRE פרלינים ותפוז - שלגון שמנת משובחת בטעם שוקולד עם פרלינים בטעם נוגט, ריפל בטעם תפוז וקוביות תפוז, בציפוי שוקולד מריר ושבבי אגוזי לוז. מחיר מומלץ מומלץ לשלגון: 9.4 שקלים.

 

קורנטו שוקולד אגוז עם לבבות שוקולד לבן - יושק אחרי הפסח.

 

שלגון "יובל המבולבל" - בטעם ענבים ולימון, עם צבע מאכל טבעי כחול. על מקלות שלגוני יובל המבולבל יודפסו קודים ואיסוף שלהם יזכה את הילדים במתנות. מחיר לשלגון: 5 שקלים. מחיר למאגדת – 30 ש'.

 

שפיץ - שלגון מפוספס חלבי בטעמי משמש וענבים ובציפוי כפול מכיל שוקולד. מחיר מומלץ: 5.20 שקלים.

 

שלגון אסקימו פרי יוגורט - שלגון יוגורט בציפוי אסקימו, 30% פרי, בטעם אפרסק ובטעם תות. השלגון מכיל גלידת יוגורט 2%, צבעים טבעיים, וכ-70 קלוריות ליחידה. מחיר מומלץ: 4.60 שקלים לשלגון, 27.60 שקל למאגדת של 6 יחידות + 2 מתנה.

 

מאגדת שטראוס לייט מיני יוגורט אוכמניות - לראשונה בגלידת הלייט פרי שלם במוצר - יוגורט עם אוכמניות וריפל דובדבן. 26 קלוריות ליחידה. מחיר מומלץ לצרכן 26.90 שקל.

 

מאגדת לייט מיני שוקולד- גלידה בטעם שוקולד עם ריפל שוקולד, 33 קלוריות ליחידה, 25.40 שקל.

 

שלגון לייט וניל ריבת חלב - שלגון לייט בטעם וניל עם ריפל ריבת חלב, 37 קלוריות. מחיר מומלץ: 7.30 שקלים.

 

נסטלה: גלידות יוגורט, וג'ויה גבינה ותת עם עוגיות

לה קרמריה יוגורט - נסטלה מרחיבה את משפחת לה קרמריה ומשיקה את "סדרת היוגורט של לה קרמריה". אחרי השקת שלגוני "פרילי יוגורט" תות ואננס בשנה שעברה, החליטו בנסטלה להשיק את הסדרה גם לצריכה ביתית, בטעמי יוגורט תות ויוגורט אננס. מחיר מומלץ לצרכן: 20.90 ש'.

 

ג'ויה - בטעם עוגת גבינה ותות עם עוגיות.29.90 ש'.

 

סדרת ג'ויה אישית - באריזות של 130 מ"ל, שכוללת 3 טעמים: וניל מייפל פקאן, וניל פירות אדומים ושוקו אגוז. המחיר המומלץ לצרכן: 9.20 שקלים.

 

נוק אאוט - נסטלה מגדילה את מגוון הטעמים מ- 4 ל- 6 נוק אאוט מסקרפונה לימון, מצופה שוקולד לבן עם עוגיות, ונוק אאוט מייפל פקאן. מחיר: 9.20 שקלים.

 

אקסטרים תות - חבר חדש בסדרת הטילונים של נסטלה. גלידת וניל עם חתיכות תות, בתוספת סירופ תות ואגוזים מסוכרים בתוך גביע פריך מצופה שוקולד. מחיר: 6 שקלים.

 

דרדסים וג'סטין ביבר

דרדסים לילדים - שלגון שרבט בצורת פטרייה בטעם פירות הכולל בובת דרדסים אחת בכל אריזה, ליצירת אוסף של 10 בובות. שלגון הדרדסים מוצע גם במאגדת 5 שלגונים + 5 בובות. מחיר מומלץ: 6.70 שקלים. מאגדת: 28.90 שקל.

 

"פיצוץ" - טילון לילדים בטעמי שוקו בננה עם כדורוני שוקולד מנוקדים בסוכיות מתפוצצות. מחיר מומלץ: 6 שקלים.

 

שלגון ג'סטין ביבר - לבני נוער, נסטלה מציעה את השלגון הרשמי של ג'סטין ביבר, בטעם וניל מצופה שרבט פטל, שהושק לקראת ההופעה שלו בארץ. מחיר מומלץ: 4.80 שקלים.

 

סדרת קראנץ' רולס - שלגון וניל עם ליבת נוגט וציפוי שוקולד חלב או לבן עם פצפוצים. מחיר מומלץ: 7.70 שקלים.

 

דה לוקס -  שלגון וניל מצופה, עם חתיכות פירות מסוכרים, ב-5.90 שקלים.

 

גלידות פלדמן: ליקריץ, יוגורט רימונים ועינוגים מנטה שוקולד

גם גלידות פלדמן הוותיקה, מציגה קולקצייה של טעמים חדשים לקיץ הקרוב.

 

קרחון ליקריץ - קרחון בטעם ליקריץ בצבעי שחור ולבן, שיזכיר לילדים את ממתק הליקריץ ולמבוגרים את טעם האניס והעראק.

 

שלגון יוגורט רימונים - שלגון שמכיל פרי טבעי ואנטיאוקסידנטים , בטעם יוגורט ורימונים 0% שומן.

 

קופיקו – שיתוף פעולה עם מותג הילדים המצליח "קופיקו" של הסופרת תמר בורשטיין לזר, החזיר למקפיא את השלגון הנוסטלגי. זה שלגון בטעם וניל שוקו, מצופה בשוקולד בדמותו האהובה של קופיקו.

 

עינוגים - סדרת פרליני הגלידה המוכרת, מתכווצת למארז קומפקטי -30 יחידות. השנה מצטרף טעם חדש: מנטה עדינה בציפוי שוקולד, לטעמים המוכרים חטיפי וניל צרפתי בציפוי שוקולד, וחטיפי שוקולד בציפוי שוקולד מריר .

 

סדרת בליסימו - מתרחבת ומציעה השנה טעמים חדשים: קסטה נפוליטן פרווה, בטעמי שוקו-וניל-דובדבן בתוספת דובדבנים, גלידת שוקו רום וצימוקים בתוספת עוגיות קוקימן, וגלידת קרם דובדבן - גלידה בטעמי וניל ודובדבן בשילוב דובדבנים.

 

5X5 - לחבילות המשפחתיות מצטרף מארז חדש של אגוז, בננה, שוקו, וניל נטיפים ומוקה -פרווה.

 

1/2 כדור וניל מעוטר בשוקולד - מיועד לשוק המוסדי, לחתונות ואירועים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
עדיין מבולבל. יובל
צילום: אבי כהן
מתקמבק. לוקס
ג'ויה במארז אישי
מומלצים