"נס" בפלאפון: הקווים המתים קמו לתחייה
לקוח שוכנע להשאיר 4 קווים לא פעילים ברשותו, וקיבל עבורם חשבוניות על סכום אפס. כעבור שנה, החל לקבל פתאום חיובים מהחברה. "חשוב שאנשים ידעו: המספרים האלה מתעוררים לחיים ודורשים כסף" פלאפון: "שלחנו לו הודעה על כך"
איגור, לקוח פלאפון , חווה את תחיית המתים, בזכות פלאפון. ארבעה קווי פלאפון שהיו ברשותו אך נותקו מכל פעילות, החלו לקבל לפתע חשבוניות פעילות מפלאפון, משמע היו זומבים.
בחברות הסלולר יודעים כמה קשה לנו לוותר על מספר סלולרי, אפילו אם סיימנו את ההתקשרות עם החברה, ו"המתנו" את המספר. לכן מתעקשים בחברות: "מה אכפת לך, תשאיר את המספר ברשותך". אנחנו ממשיכים לקבל חשבוניות על המספרים המושבתים הללו, שסכומן אפס. אבל המקרה של איגור משמש כתמרור אזהרה: אולי כדאי שתבדקו את החשבוניות שלכם, כי הן עלולות לקום לתחיה.
"עד השנה שעברה, הייתי לקוח של חברת פלאפון, אך סיימתי בהדרגה את התקשרותי איתם", סיפר איגור ל-ynet. "סיימתי את ההתחייבות על ארבעה קווים שברשותי, ובחברה אמרו לי 'אל תסגור את המספרים, תשאיר אותם ברשותך ועל שמך, זה לא עולה לך כסף, אולי בעתיד תרצה להחיותם'. הסכמתי. נשארו לי ארבעה מספרים כאלה שכמעט לא זכרתי שהם קיימים אצלי. הקווים סגורים, אך הם קיימים אצל פלאפון כמספרים מתים.
"שנה אחרי שניידתי את המספר הנוסף שברשותי לסלקום, ו'המתתי' את ארבעת הקווים, קיבלתי חשבונית מפלאפון 40 על ומשהו שקל. חשבונית שכונתה 'הודעה לפני גבייה'. אני כבר שנה לא לקוח שלכם, על מה אתם גובים ממני כסף'? הסתכלתי בחשבוניות וראיתי שכל המספרים שהיו מספרים מתים קמו לתחייה וכל אחד עולה לי 10 שקלים בחודש. חשבו שלא אשים לב.
"התקשרתי לשירות הלקוחות, ואחרי ריבים וצעקות ביטלו לי את כל החוב ושלחו טופס לפיו ניתקו לי את כל המספרים סופית. חתמתי על הטופס וחשבתי הנה נפטרתי מהם סוף סוף. אבל אז קיבלתי עוד חשבונית על 24 שקל.
"שוב הופיע שם מספר שקם לתחייה. הפעם זה היה מספר שמעולם לא היה שלי. התקשרתי לצעוק רבתי איתם. בלגן שלם. דיברתי עם מחלקת כספים והם הסכימו לנתק אותי גם את המס' האחרון הזה. בזה זה נסגר. לא שילמתי אגורה. כתבתי פוסט בפייסבוק כדי ליידע אנשים על הסיפור, שיבדקו את המספרים הלא פעילים שלהם. קיבלתי תגובות משלושה, ארבעה אנשים שגם הם חוו את אותו סיפור".
פלאפון: "הקווים נותקו לבקשתו"
איגור נלחם עד שהצליח להביס את המערכת ולקבור מחדש את מספרי הזומבי. אבל לא לכולם יש זמן ואנרגיה לבדוק חשבוניות ולהילחם כמוהו.
"אני אקדמאי בן 29, שעוקב אחר החשבונות שלי ונלחם", אמר. "אך סבי וסבתי, עולים מרוסיה, לא יודעים לקרוא עברית, וכשהם מקבלים חשבון, אז דבר ראשון הם הולכים לשלמו, כי ככה חינכו אותם. צריך לדמיין רק כמה כסף פלאפון הרוויחו במהלך הזה. חשוב שאנשים ידעו: המספרים האלה מתעוררים לחיים ודורשים כסף".
מפלאפון נמסר בתגובה: "במנויים שברשותו, הלקוח נהנה מתנאי התוכנית שנים רבות מעבר להסכם ההתקשרות. בטרם חברתנו עדכנה את תעריפי התוכנית, נשלחה על כך הודעה ללקוח בחשבונית החודשית. במקרה המדובר, הלקוח לא שילם לחברתנו תשלום כלשהו בגין התוכניות החדשות והקווים נותקו לבקשתו".