ברוח המחאה: הום סנטר פתחה חנות זולה
הרשת פתחה חנות ראשונה שנקראית הום סנטר דיל, שאם תצליח תהפוך לתת רשת זולה חדשה. הום סנטר מצהירה שהפריטים בחנות, שממוקמת בסגולה, יהיו זולים ב-15%-30% משאר חנויות הרשת, ללא מבצעים. "ננסה לתת פתרון לצרכן שהופך בימים אלה להיות מוטה מחיר"
לנוכח המחאות נגד יוקר המחייה והגעת קיקה לארץ, רשת הום סנטר פתחה באזור התעשייה סגולה חנות דיסקאונט תחת שם מותג חדש "הום סנטר דיל", ובכך מוכיחה שוב - שהרשתות יכולות להוריד מחירים. בהום סנטר מבטיחים שהמחירים בחנות הזולה יהיו נמוכים בעד 30% לעומת מחירי חנויות הום סנטר, כשבמוצרים כמו רהיטים ומבטחים ההנחה תהיה נמוכה יותר, כ-15%.
- יו"ר תנובה למוחים מול ביתה: "המחאה צודקת"
- מגה החרדית או מגה בול? נחשו איזו זולה יותר
- מצומת ספרים לרמי לוי: מותגים כנגד כל הסיכויים
מדובר בחנות ללא מבצעים, שתציע מחירים נמוכים קבועים (שיטת every day low price), לעומת שאר חנויות רשת הום סנטר, שמציעות מבצעים תקופתיים.
הום סנטר דיל, שנפתחה במתחם דפרון ב-9 בספטמבר, משתרעת על פני 3,200 מ"ר ויש בה אולמות אמבטיה וקרמיקה, ריהוט, מטבחים ומוצרי עץ, טקסטיל, כלי בית, ומחלקות לעיצוב הבית ועשה זאת בעצמך. היקף ההשקעה בחנות: כ-10 מיליון שקל. החנות אמורה לשמש את תושבי פתח תקווה, ראש העין והסביבה.
מוצר | מחיר בהום סנטר | מחיר בהום סנטר דיל |
ערכת מגש לצבע +רולר | 29.99 | 20.99 |
סופרקריל 2000 פסטל 5 ליטר | 169.99 | 129.99 |
צבע ספריי שחור מאט | 12.99 | 8.99 |
נורה פלפון דון קוטר 25 ז.חלבית E27 | 39.99 | 19.99 |
ארון שרות 6280 | 379.99 | 319.99 |
פטישון 11254.76BOSCH | 1,549.99 | 1,384.99 |
* נתונים: הום סנטר
"אנחנו רוצים לבדוק את השיטה הזאת של רשת זולה ללא מבצעים או תווי שי", אמר ל-ynet מנכ"ל הום סנטר רביב ברוקמאייר. "ננסה לתת פתרון לצרכן שהופך להיות מוטה מחיר יותר ויותר, בתוספת מוצרים יעודיים ומיוחדים אותם הוזלנו בעד 30%. כרגע אנחנו בוחנים את הקונספט, ואם נראה שאנחנו עומדים ביעדי המכירות והרווחיות שהצבנו לעצמנו, ושהצרכנים פוקדים את החנות שוב ושוב, נרחיב את הפורמט לחנויות קיימות או חדשות".
למה לא להוריד מחירים בהום סנטר? למה ליצור תת רשת?
"אתה לא הולך למהלכים כשאתה לוקח סיכונים ומשנה במהירות קונספט מצליח. בימים האלה בהם ההתמודדות עם הצרכן מורכבת, והמחירים הופכים להיות אישיו מרכזי בגלל ההאטה בכלכלה, עדיף ללמוד ולהתנסות ורק אז לקבל החלטות".
יש ירידה במכירות בגלל המחאה?
"ההשוואה לשנה קודמת קשה, משום שמועדי החגים השתנו: בשנה שעברה הם נפלו בתחילת ספטמבר והשנה בסוף החודש. אך אין ספק שיש לחץ בשוק. אנחנו פותחים בבוקר את העיתון ורואים את המבצעים, הורדות המחירים והמאמצים השיווקיים שכולם עושים. כל אחד נלחם לכבוש את נתח השוק הכי גדול שהוא יכול. הימים הבאים הם המכריעים - שבועיים לפני החג זה שיא הפעילות שלנו. אבל אנחנו ערוכים עם קולקציות יפות ובטוחים שננצח".
מהי הצלחה?
"הצלחה זה לגדול במכירות אל מול שנה קודמת, להצליח להביא יותר קונים לחנות. בחודש חגים מגיעים להום סנטר למעלה מ-750 אלף לקוחות, כשהחג החזק יותר הוא פסח. הצלחה בחג הנוכחי משמעה שנביא לחנויות למעלה מ-700 אלף לקוחות".
"הום סנטר דיל זולה מהמתחרים אך המתחרים ודאי יגיבו"
בהום סנטר טוענים שערכו בדיקות שוק גם מול רשתות מתחרות וגם מול השוק הפרטי, וכך תמחרו את החנות. "אני מניח שבעקבות פתיחת החנות והמתודה המתחרים יגיבו בהתאם, אך אנו מתחייבים שהסל שלנו יותר זול", מסביר המנכ"ל. "יש לקחת בחשבון שלפעמים מבצעים ספציפיים בהום סנטר יהיו זולים יותר ממוצרים בהום סנטר דיל, אבל לאורך זמן ובאופן חוצה קטגוריות - הדיל יהיה זול יותר".
הום סנטר ואייס מהוות 25% מהענף, שכולל גם לא מעט עסקים פרטיים. גם איקאה נוגסת במכירות של הום סנטר, ואין ספק שבהום סנטר לא התעלמו מכניסתה של קיקה לארץ. הום סנטר חידשו לאחרונה את החנות בעכו ופתחו חנויות בחולון ות"א. לפ"ת עמוסת הרשתות, הום סנטר חוזרת אחרי היעדרות של 8 שנים. אם הום סנטר יפתחו עוד סניפים תחת מותג תת רשת הזולה, הם מן הסתם יקומו באזורי תחרות גבוהה.
"מדינת ישראל מאופינת בתחרות גבוהה כמעט בכל האזורים", מסביר ברוקמאייר. "בסך הכל התחרות הולכת ומחריפה, ואנחנו פועלים בהתאם".