שתף קטע נבחר

הקו של אורנג' התעורר לחיים אחרי 8 שנים

לקוח ברשת אורנג' שהתנתק משירותיה ב-2003 ולא השתמש בהם מאז, החל לקבל ממנה חיובים של אלפי שקלים ב-2011, בטענה שהקו קם לתחייה והחל לערוך שיחות לרשות הפלסטינית. פרטנר: "ניתן ללקוח כמחווה זיכוי מלא בגין החיוב"

שוב תחיית המתים בעזרתן הנדיבה של חברות הסלולר, והפעם באדיבות פרטנר. אחרי שסיפרנו לכם כאן השנה על לקוח פלאפון שארבעה קווי פלאפון רדומים שלו התעוררו לחיים עצמאיים, הסיפור חוזר על עצמו והפעם עם עופר, לקוח ברשת אורנג' שהתנתק מהחברה באופן מוחלט ב-2003, וכעבור למעלה משמונה שנים החל לקבל ממנה חיובים של אלפי שקלים.

 

 

עד כניסת ynet לתמונה, באורנג' לא התנצלו על הטעות בגבייה, אלא דרשו את חובם בטענה שעופר מעולם לא התנתק ובהתעלמות מהעובדה שבמשך למעלה משמונה שנים לא עשה כל שימוש בקו.

 

החיוב המסתורי הראשון מהקו המנותק הגיע בחודש יוני האחרון, אז נדהם עופר לגלות כי חויב בכרטיס האשראי ב-2,300 שקל עבור חברת פרטנר, למרות שלטענתו התנתק משירותי החברה כדת וכדין בקיץ 2003. עופר טוען שהקו נותק לגמרי ולא הושאר רדום.

 

רוב השיחות היו לרשות הפלסטינית

"בפנייה לנציג החברה נאמר לי שהחיוב על סך 2,300 שקל הוא עבור שיחות שנעשו במאי, וכן שקיים חיוב נוסף על שמי עבור שיחות שנעשו ביוני-יולי, בסכום כולל של למעלה מ-4,000 שקל", הוא מספר.

 

"איני מנוי ברשת אורנג' מאז יולי 2003. בחודש זה הודעתי לנציג אורנג' על סיום ההתקשרות עמם, בהתאם לתנאי החוזה עליו חתמתי, שהיה חוזה לשלוש שנים ופג באותה עת. מאותו חודש הפסיקה פרטנר לחייב אותי ולאחר מכן לא התקיים כל קשר ביני לבין החברה. מכשיר הסלולרי שרכשתי דרכה לא נמצא מאז ברשותי, והשיחות שנערכו בקו לטענת פרטנר, לא נערכו על ידי. מפירוט השיחות עולה בכלל כי רוב השיחות היו למספרים בתחומי הרשות הפלסטינית.

 

"נציגת אורנג' עמה שוחחתי הצדיקה את החיוב בטענה שהמנוי לא בוטל אלא רק הועבר לתוכנית שבה אין חיוב חודשי קבוע. אם אכן כך, הרי שהדבר נעשה ללא ידיעתי והסכמתי ובניגוד מוחלט לבקשתי המפורשת להתנתק מהשירות, תוך הפרה חמורה של תנאי הרישיון של אורנג' ובניגוד לחוק".

 

תיק בהוצאה לפועל

עופר שב וטען כי חוזה ההתקשרות המקורי היה לתקופה של 3 שנים ולכן טענותיה של פרטנר בדבר אי ביטול המנוי תלושות מהמציאות וחסרות סימוכין, ודרישת התשלום שהעלתה הינה חסרת תוקף חוקי. למרות כל זאת בחברה המשיכו להתעקש לחייב את עופר.

 

"ביטלתי את ההרשאה לחיוב בכרטיס האשראי", הוא מספר, "ופרטנר הודיעה לי על תחילת הליכים נגדי בהוצאה לפועל. בנוסף לכך, מדברי הנציגה עולה כי אין בידי אורנג' מסמך בחתימתי, או כל ראיה אחרת לכך שהסכמתי לשינוי תנאי ההתקשרות כאמור לעיל וכי אורנג' אף לא רואה צורך בקיומה של הוכחה כזאת לצורך החיוב. מדובר בפגיעה בהגינות העסקית והפרה של מחויבויות החברה כלפי לקוחותיה".

 

אחרי פניית ynet נציגת החברה יצרה קשר עם הלקוח וסיכמה עמו על החזר. "היא אמרה שהם מוכנים לוותר על 60% מהחוב, כך שאני עדיין אמור לשלם 1,700 שקל", טוען עופר. "אמרתי לה שאני לא מבין למה אני צריך לשלם להם בכלל ושזה לא מקובל עליי. אחרי רבע שעה היא התקשרה שוב ואמרה שהם מוותרים על הכל. אני אמור לקבל מכתב מעו"ד על ביטול החוב תוך 7 ימים".

 

מפרטנר נמסר בתגובה: "במשך כל התקופה לא התקבלה בקשה לניתוק הקו. בנוסף, יש לציין כי לא דווח על אובדן/גניבה, מקרה בו החברה חוסמת את הקו מיידית. למרות זאת וכיוון שלא בוצעו שיחות מהקו במשך שנים ניתן ללקוח כמחווה זיכוי מלא בגין החיוב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
אורנג'. קו זומבי?
צילום: יוגב עמרני
מומלצים