המפעיל הסלולרי הום סלולר: "19 אג' לדקה"
המפעיל הווירטואלי שהחל לפעול היום, ללא חבילות, יתחרה ברמי לוי על משתמשים קלי שיחה וגלישה. המחיר לדקה - הנמוך ביותר למשתמש פרטי: 19 אג', אולם דמי השימוש החודשיים גבוהים מרמי לוי: 17.90 שקל. "נגיע ל-200 אלף לקוחות תוך 4 שנים. חברות הסלולר לא ירוויחו יותר מיליארד ש'"
מפעיל וירטואלי נוסף מצטרף לשוק הסלולר: הום סנטר השיקה היום (א') שירותי סלולר. במסיבת עיתונאים בנוכחות מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, הודיעו ראשי פישמן רשתות על השקת "הום סלולר" - שירותי שיחות, הודעות וגלישה בשני מסלולים: פוסטפייד ופריפייד - ללא חבילות.
- קנית טלפון מספק פרטי? חברות הסלולר מקשות
שירותי הום סלולר, שירכבו על האנטנות של רשת סלקום במודל full MVNO (כשמערכת הבילינג והמתגים בבעלות הום סלולר), ימכרו בשלב הראשון ב-17 דוכני hmobile בהום סנטר ובשלב מאוחר יותר ב-25 נקודות, מתוך 44. הום סנטר שייכת לפישמן רשתות ששייכת לקבוצת פישמן.
נראה שהום סלולר נוקטת במהלך דומה לרמי לוי: פנייה למשתמשים קלים, אולם בניגוד ללוי, הום סלולר לא מציעה חבילות גלישה, אלא גלישה בתשלום לפי מגה בייט. הגלישה בתשלום זולה יותר מזו שמציע לוי, אולם להום סלולר אין חבילות גלישה, כך שההצטרפות לא מתאימה למרבים לגלוש ולא בהכרח מתאימה למחזיקים בסמארטפון: אפילו המשתמשים הקלים שצורכים מעט שיחות והודעות SMS, גולשים יותר ויותר בשל החדירה הנרחבת של הסמארטפונים.
יותר זול מרמי לוי למדברים מעל 350 דקות
החברה תציע שירותים במודל "לא דיברת לא שילמת", אך עם דמי שימוש חודשיים בסך 17.90 שקל - 3 שקלים יותר מרמי לוי. המחיר לדקת שיחה נמוך מרמי לוי תקשורת באגורה ועומד על 19 אגורות, כך שמעבר מרמי לוי להום סלולר ישתלם ללקוח המשוחח מעל ל-300 דקות בחודש.
הודעת SMS מתומחרת ב-15 אגורות ומגה בייט גלישה עולה 12 אג' - מחיר נמוך לעומת רמי לוי. הלקוח הממוצע (כולל לקוחות עסקיים) משתמש ב-600 מ"ב והעסקה של הום סלולר מכוונת ללקוחות שגולשים מתחת לממוצע. לדוגמא, לקוחות שגולשים בנפח של 1 ג'יגה ישלמו 120 שקל על גלישה - כך שהמחיר לא בהכרח משתלם לגולשים כבדים.
לקוחות פריפייד, ללא דמי שימוש חודשיים, ישלמו 39 אג' לדקת שיחה ול-SMS ו-69 אג' למ"ב גלישה. כרטיס סים עולה 29 שקל, לשני המסלולים. מחירי נדידה לחו"ל יהיו בעוד מספר שבועות.
3,000 הלקוחות הראשונים שיצטרפו להום סלולר יקבלו מכשיר נוקיה 100 בשקל אחד בלבד, תמורת התחייבות להישאר מנויי החברה במשך 4 חודשים, או לשלם 99 שקלים אם יחליטו לעבור חברה קודם לכן.
חשבונית ממוצעת: בין 60 ל-90 שקל
"מטרת המינימום שלנו היא 200 אלף לקוחות תוך 4 שנים", אמר יו"ר הום סנטר אהרון מידן. "אני מדבר על עשירון שביעי - תשיעי, לא חבר'ה של גמ"חים שמחפשים כל מיני מציעס", אמר ברומזו ללקוחות של רמי לוי.
"בשנים הראשונות נפנה למשתמשים הקלים. יש לא מעט כאלה, השוק הקל מוערך ב-10 מיליון משתמשים והפוטנציאל מאוד גדול. כמו כן נפנה לאלה שנכוו מהשירות של החברות הקיימות. ההערכה שלנו שלקוח ממוצע שלנו יקבל חשבונית חודשית בסביבות 60 שקל, ואם הוא גולש – החשבונית שלו תעמוד על 90 שקל.
"שוק המפעילים הווירטואליים יכול להגיע לגודל של בין 800 אלף למיליון לקוחות, כש-25% מהשוק יהיה שלנו, תלוי כמה MVNO נוספים יכנסו. אנחנו יודעים שעוד גורם רציני עומד להיכנס לשוק הזה, ואני חושב שנוביל את העסק - יש לנו מה שאין למפעילים אחרים: רשת קמעונאית ונקודות מכירה שפועלות כבר 7 שנים".
"חברות הסלולר כבר לא ירוויחו מיליארד שקל"
מנכ"ל הום סלולר אודי מרצי, התחייב לחשבונית פשוטה: "נציע את המחיר הנמוך ביותר לדקת שיחה בישראל וכל המחירים שלנו כוללים מע"מ, לצד מסלול פשוט קל ונוח להבנה. החשבונית תהיה פשוטה, הלקוחות לא צריכים להיות רו"ח כדי להבין אותה".
על חבילות גלישה אמרו בחברה כי אין כוונה למכור כאלה כרגע, בניגוד לרמי לוי, אולם: "אם השוק ילך לדאטה, נשנה את הכיוון, אלה לא מחירים סופיים", מסרו.
יו"ר פישמן רשתות אייל פישמן, טען כי החזר ההשקעה יהיה מהיר "משום ש אין פה השקעה", טען. "נעבוד על מוצר מדף, שההוצאות הקבועות שלו נמוכות. יש לנו עמדות קיימות של hmobile, שלא היינו צריכים להשקיע בהן. עכשיו מוכרים בהן עוד מוצר. ההבדל בינינו לחברות הסלולר הוא שלנו יש עלות שיווק זולה ולהן יש עלות ייצור זולה. אנחנו לא הולכים להרוויח מיליארד שקל כמו חברות הסלולר, אבל בזכות התחרות בשוק, גם הן לא הולכות להרוויח יותר מיליארד שקל".