מהיום: אפשר להתנתק מערוצים דרך השלט
עד היום אפשר היה להזמין ערוצים ושידורי VOD ב-HOT ו-yes דרך השלט, אך לבטל את ההזמנה - רק דרך שירות הלקוחות. הניתוק נעשה כעבור 3-2 ימי עבודה, כך שלקוחות שילמו יותר, למרות שהזמינו צפייה בודדת. חלק ממנויי yes יוכלו לבטל הזמנות דרך השלט רק בעוד שבועיים
קל להתחבר לערוץ ספורט עבור צפייה חד פעמית במשחק כדורגל, אך קשה להתנתק? לא עוד. מהיום ניתן לבטל התחברות לערוצים ושידורים באמצעות שלט הטלוויזיה: כפי שפורסם ב-ynet, מועצת הכבלים והלוויין החליטה לחייב את חברות הכבלים והלווין לאפשר למנויים להתנתק בלחיצת כפתור מערוצי הטלוויזיה מבלי לפנות למוקד השירות.
- HOT ו-yes יידרשו להוריד את מחיר תיקון השלט
עד כה, מנויים יכלו לרכוש ערוצים ושידורי VOD שמספקות yes ו-HOT באמצעות השלט או בשיחה עם מוקדי שירות הלקוחות של HOT ו-yes. אך ניתוק מהשירות, ביטול הזמנת הערוץ או השידור, נעשה אך ורק באמצעות שיחת טלפון או פקס ואורך 3-2 ימים.
לאחר חצי שנת היערכות, החלטת המועצה שהתקבלה בנובמבר האחרון, נכנסה לתוקף. לפיה, מנויים יוכלו להתנתק באמצעות השלט מערוצים ומשידורים שעד כה ניתן היה רק להתחבר אליהם באמצעות השלט. חלק ממנויי חברת yes יוכלו לבטל כך הזמנות רק בעוד שבועיים, בעקבות בקשה של yes לפרק זמן נוסף לצורך היערכות מלאה.
הזמן ערוץ מייד, אך התנתק כעבור 3 ימים
בנובמבר, לקוח yes פנה ל-ynet בתלונה: הוא רכש ערוץ ספורט ליום אחד בגלל משחק כדורגל, אך הניתוק נגרר במשך 3 ימים. כמובן שהעיכוב בניתוק ניפח את התשלום על הערוץ.
"השיטה להזמנת ערוץ מאוד יעילה", סיפר ל-ynet. "ניתן להזמין ערוץ ישירות דרך השלט בערוץ 100, או באמצעות אתר הבית באינטרנט, או טלפונית. בכל האמצעים האלה לוקח בדיוק שתי דקות מרגע ההזמנה עד שהערוץ מחובר. אבל ברגע שאתה רוצה להתנתק ברור שהסיפור משתנה.
"בערוץ מצוין שמרגע הבקשה לניתוק הבקשה תטופל בתוך 2 ימי עסקים. מדוע? להתחבר לוקח שתי דקות להתנתק 2 ימי עסקים? וכמובן, כשבקשתי להתנתק, פתאום היומיים הפכו לשלושה ימי עסקים, וזה למרות בקשות חוזרות ונשנות לניתוק מיידי. מיותר לציין שהחיוב יהיה גם עבור אותם ימי המתנה לניתוק. אותם יומיים שבעצם אין לי צורך בערוץ הזה, משום שכל מה שרציתי היה לצפות במשחק כדורגל".
הלקוח שילם 10 שקלים עבור צפייה במשחק, שהתנפחו ל-40 שקלים, לטענתו. "10 שקלים זה מחיר ריאלי עבור צפייה במשחק", אמר. "אך 40 שקלים זה כבר מוגזם. אין לי בעיה שייקח להם גם שבוע לנתק אותי מרגע הבקשה, אבל למה לחייב אותי על אותם ימי המתנה? זה לא שירות משתלם ללקוחות שרוצים בסך הכל ליהנות באופן חד פעמי מצפייה במשחק".
ניצן חן, יו"ר המועצה מסר: "תפקידה של המועצה כמגינה על הצרכנים בא לידי ביטוי ביתר שאת בהחלטה זו, אשר באה לדאוג לכך כי חברות הכבלים והלווין יעשו שימוש בפיתוחים טכנולוגיים חדשניים לא רק לצורך יצירת הכנסות נוספות, אלא גם על מנת להקל על הממשק עם המנויים בשלב ההתנתקות".