עומס ב-HOT מובייל: "תתקשר ביום א'"
חברת הסלולר החדשה HOT מובייל הפסיקה את פעילות המכירות במוקד השירות הטלפוני ב-16:00 בגלל עומס. נציג אמר ללקוח: "אנחנו לא מוכרים יותר" וגם: למה השיחה באמצעות הסים של גולן טלקום מתנתקת אחרי שעה?
אחרי שהאתר של גולן טלקום קרס וחייב כרטיסי אשראי פעמיים, גם HOT מובייל לא עומדת בעומס המתעניינים. שירות הלקוחות הטלפוני של החברה הפסיק את פעילות המכירה שלו היום (ד') ב-16:00.
האותיות הקטנות של המפץ הסלולרי הגדול
חברות הסלולר: מבול של תלונות ותהיות תלונות על גולן טלקום ועומס בחברות הסלולר
"32 דקות חיכיתי על הקו וכשהנציג ענה, הוא אמר לי: אנחנו לא מוכרים יותר בגלל עומס. תתקשר ביום א'", כתב ל-ynet אחד המתקשרים. לקוחה אחרת שהתקשרה לחברה הופנתה לנקודות המכירה, שהמו מתעניינים, בעיקר בשעות הבוקר והערב. לא ברור אם המכירות דרך הטלפון יחודשו מחר ואם זו דרך למשוך את המתעניינים למרכזי המכירות.
מ-HOT מובייל נמסר בתגובה: "אנו מחוייבים לרמת שירות גבוהה ועושים את מירב המאמצים לתת מענה מיטבי לביקושים חסרי התקדים שיש במוקדי המכירות של החברה".
זמני המתנה ארוכים מהרגיל היו היום גם אצל חברות הסלולר. המתנות של בין 20 דקות לשעה בחברות הסלולר פלאפון, פרטנר וסלקום, כמו גם המתנה של 17 דקות ב-HOT מובייל וחוסר מענה בשירות הלקוחות של גולן טלקום. לקוחה שגלשה באתר האינטרנט של פלאפון כדי לקבל שירות, כתבה ל-ynet שחיכתה למעלה מחצי שעה לנציג צ'אט של החברה.
למה גולן טלקום רשאית לנתק שיחה שאורכה עולה על שעה?
במקביל, מסתבר שאצל גולן טלקום, השיחה עלולה להתנתק אחרי שעה. בסעיף 45 בחוזה ההתקשרות של החברה נכתב: "החברה תהא רשאית לנתק שיחות שאורכן עולה על 60 דקות ובמקרה זה לא תשמע כל טענה או תביעה בקשר לניתוק".
יש לציין שגם אצל חברות סלולר אחרות השיחה לעיתים מתנתקת אחרי שעה. בחבילת האנלימיטד של פלאפון, יש לחברה אפשרות לניתוק שיחה אחרי 120 דקות, אולם מדובר באופציה בלבד שהחברה שולטת בה.
כל החברות שמציעות "חבילות ללא הגבלה" משאירות לעצמן את האופציה להגביל משתמש שעושה שימוש "בלתי סביר" בשיחות ללא הגבלה, למשל, משתמש בטלפון כמרכזייה. ההגבלה תהיה רק במקרים נדירים בהם החברה מזהה דפוס כזה וגם אז תישלח הודעה מראש. פלאפון היא היחידה שהצהירה על הגבול של השיחות ללא הגבלה: 15 אלף הודעות SMS, ו-2,000 שיחות (לא דקות), כך שמדובר בגבול רחוק למדי.
מיכאל גולן מסביר: "זו תכונה של המערכת, אנחנו לא מנתקים את השיחה בכוונה. אם זה קורה, וזה לא תמיד יקרה, אפשר להתקשר שוב מיד אחרי הניתוק".