האם גולן טלקום מפרה את תנאי הרישיון?
החברה גובה את התשלום החודשי מראש, למרות שבמשרד התקשורת קבעו כי "אין זה ראוי לגבות תשלום טרם אספקת השירות בפועל" ובודקים אם הדבר מהווה הפרה. מצטרפים לשירותי החברה ממשיכים להתלונן על שירות לקוחות בעייתי
- לקוחות גולן טלקום: "עדיין לא מצליחים להתנייד"
- עומס ב-HOT מובייל: "תתקשר ביום א'"
- האותיות הקטנות של המפץ הסלולרי הגדול
לפי נוהל הגבייה של גולן טלקום, המפורט בחוזה ההתקשרות עם המנויים, (המתואר שם כ"prepaid - תשלום מראש עבור מחזור החיוב השוטף") - בתחילת החודש תקבלו חיוב על החודש הבא, ולא על החודש שחלף. בשוק התקשורת נהוג לגבות תשלום בסוף החודש (למעט גבייה על כרטיס סים), ולא בתחילתו לפני שהשירות ניתן. זאת לאור הוראות משרד התקשורת, שביקש למנוע מצב בו לקוחות שמתנתקים מחברה מסוימת, יצטרכו לרדוף אחריה כדי לקבל החזר. גבייה בסוף החודש הגיונית יותר כשמדובר בתשלום בכרטיס אשראי, וכן משום שלתשלום החודשי עשויות להתווסף עלויות "על הדרך" כמו שיחות מחו"ל למשל.
בתיקונים צרכניים לרישיון החברות, שהעביר משרד התקשורת לאחרונה נאמר (סעיף י'): "המשרד סבור כי אין זה ראוי שבעלי הרישיונות יגבו ממנויהם תשלום מראש טרם אספקת השירות בפועל. המשרד סבור כי לאור העובדה שהחברות מחייבות את מנויהן לתת להן את פרטי כרטיס האשראי, או הוארת קבע, הרי שהדבר מהווה בטוחה סבירה עבור קבלת התשלום עבור השירותים אשר יסופקו למנוי".
"אם נרשמים ב-15 לחודש הגבייה בדיעבד"
במשרד התקשורת מסרו ל-ynet בתגובה: "משרד התקשורת עורך בדיקה כללית לגבי חברת גולן טלקום כמו שנהוג לגבי כל שחקן חדש בשוק, ועל כן גם הנושא הנ"ל בין יתר הנושאים, נמצא בבדיקה. כאשר המשרד יסיים לערוך את בדיקותיו ישקול לפרסם המסקנות".
מייקל גולן מסר ל-ynet: "אם מצטרפים בתחילת החודש זה תשלום מראש, אבל אם נרשמים ב-15 במאי ומקבלים את הסים ב-20 במאי, אז מדברים חופשי עד יוני, כי הגבייה מתחילה רק ביוני - אז זה פוסט פייד".
עדיין קשה להשיג את שירות הלקוחות
החיוב מראש בעייתי גם לנוכח הבעיות בשירות הלקוחות, שעדיין מקרטע. אם לקוח לא מרוצה מעוניין להתנתק מגולן טלקום באמצע החודש, עליו לרדוף אחרי החברה כדי לקבל החזר על הגבייה מראש. זה נעשה קשה הרבה יותר כשבשירות הלקוחות מתקשים לעמוד בפרץ הפניות.
לקוחות רבים אינם מצליחים להשיג את החברה במספר הטלפון *0058, שלא מופיע באתר האינטרנט של גולן ולא מכירים את כתובת המייל של החברה: gtpniyot@golantelecom.co.il. אחד הלקוחות שנתקל בבעיה בניוד הצליח להשיג מענה מהחברה בטוויטר. לקוחות אחרים מנסים לפנות לחברה דרך עמוד הפייסבוק שלה, בהצלחה חלקית בלבד. בקבוצת הפייסבוק "ריכוז מנויי גולן טלקום שנותרו ללא מענה מהחברה" יש כבר למעלה מ-700 חברים, אם כי נראה שבגולן טלקום מתחילים להתעשת ולחזור ללקוחות.
במקביל לבעיות בשירות הלקוחות, נמשכות בעיות הניוד. פלאפון עצרה בשלב מסוים את הניוד לגולן טלקום, אך הלקוחות עדיין מתלוננים על כשלים בניוד לגולן טלקום מכל חברות הסלולר: סים שלא פועל שבוע, בעיה בהוצאת שיחות, בעיה בגלישה ועוד. בעיות הניוד התמעטו, אך עשרות עדיין מתלוננים על ניוד שלא צלח והותיר אותם ללא קו טלפון ועל קושי רב להשיג את שירות הלקוחות של החברה.
הום סלולר חסמה את המספר של גולן טלקום?
בין היתר, טוענים לקוחות שמבקשים לעבור לגולן טלקום כי הום סלולר חסמה את ההתקשרות למספר הכוכבית של גולן טלקום, "כדי שלא לאפשר מעבר של לקוחות מהום סלולר לגולן טלקום", כך נטען. בהום סלולר מכחישים בתוקף.
מנהל ההנדסה של הום סלולר מסר בתגובה: "גולן טלקום מעולם לא פנו אלינו בבקשה לפתיחת הכוכבית- על אף שיש לבקש זאת לפני עלייתם לאוויר. למרות זאת, מכיוון שאנחנו מעוניינים לאפשר ללקוחות שלנו להתקשר לכל יעד שיבחרו, פנינו אנחנו אליהם וביקשנו את הנתונים שיש להעביר אלינו לצורך הפתיחה, וזאת למרות שמחובתם לפנות אלינו (בדיוק כמו שאנחנו פנינו לכל המפעילים כדי שיפתחו אצלם את הכוכבית שלנו).
"בכל מקרה, עד שגולן טלקום העבירו לנו את הנתונים פתחנו מספר זמני ללקוחות הום סלולר - אשר חיוג אליו מביא אותם למוקד של גולן- עד אשר יפתח הכוכבית, וזאת לפנים משורת הדין. כבר כמה ימים שהכוכבית של גולן עובדת אצלנו ברשת באופן מלא".
במשרד התקשורת מצטברות פניות על החברות החדשות, אולם המשרד נוקט יד קלה ככל הנראה כדי לאפשר לחברות החדשות כניסה חלקה לשוק. רבות מהתלונות הן בבחינת חבלי לידה ויתכן כי במשרד מחכים שהחברות יפעלו מספיק זמן, כדי לבדוק אם סטו מדרך הישר.