שתף קטע נבחר

ייצוגית נגד שופרסל: מחייבת ביתר דרך האינטרנט

שופרסל גובה סכומים גבוהים מדי מלקוחות אתר המכר האינטרנטי שלה "שופרסל ישיר", כך לפי בקשה לתביעה ייצוגית בסך 144 מיליון שקל. הטענה: קיימים פערים של 10%-20% בין הזמנה באתר, לבין מחירה ביום קבלת המצרכים

בקשה לתביעה ייצוגית נגד שופרסל על סך 144 מיליון שקל הוגשה היום (א') לבית-המשפט המחוזי בת"א באמצעות עו"ד עמירם טפירו, בטענה שהרשת גובה סכום מסוים מלקוחותיה המזמינים מצרכים באמצעות אתר האינטרנט "שופרסל ישיר" אך בפועל, בעת קבלת המצרכים גובה מהם  סכום אחר, גבוה יותר.

 

  • מגה: "אין מכירת סיגריות עד שהמחיר יעלה"

  • הרשתות לא יספגו העלאת המע"מ - אנחנו נשלם

  • חברות התקשורת: מי יגלגל את עליית המע"מ על הצרכנים?

 

הבקשה שהגישו שני לקוחות שופרסל באמצעות עו"ד עמירם טפירו מתבססת על חשבוניות של קונים שקנו ב"שופרסל ישיר" וגילו ששילמו מחיר גבוה מסיכום החשבון שקיבלו כשהזמינו דרך האתר. המבקשים טוענים להטעיה, הפרת חובת הגילוי והפרת חובת סימון מוצרים, לפי חוק הגנת הצרכן.

 

המבצעים מתחלפים מהר מדי?

לפי חשבונית של קונה אחד, הוא קנה ב-871.83 שקל ביולי, כשבקנייתו עשה שימוש במבצעי כמות שהרשת מציעה. בקבלו את החשבונית למחרת, נדהם לגלות שסכומה 974.2 שקל - פער של למעלה מ-100 שקל. בהזדמנות אחרת, הזמין מצרכים ב-225.69 שקל, (כך לפי סיכום החשבון שהופיע באתר האינטרנט של שופרסל, הכולל דמי משלוח) וקיבל יומיים אחרי כן חשבונית בגובה 258.66 שקל. ביום אחר הזמין ב-499.42 שקל ונדרש כעבור יומיים לשלם 570.18 שקל.

 

לפי כתב התביעה ולפי נספחי החשבוניות המצורפים, ההפרשים בחשבונית לא נבעו מהבדלי משקלי ירקות או בשר, אלא ממחירים של מוצרים במבצעי כמות, שהשתנו פתאום, ככל הנראה בשל שינוי במבצעים שמציע האתר. ההשערה של מגישי הבקשה היא שהמבצעים שבאתר מתחלפים במהירות וכך המבצע ביום בו הזמנת, כבר לא תקף מספר שעות מאוחר יותר, או יומיים אחרי כן.  כך למשל, הלקוח טוען שהזמין נביעות בטעם אפרסק ב-3.19 שקלים ליחידה וקיבל את המוצר ב-6.99 שקלים.

 

לקוחות שקנו דרך האתר או במייל בשבע השנים האחרונות

לקוחה אחרת של שופרסל, שגילתה בסוף יולי 2012 פער של 17% בין מחיר הקנייה המקורי לבין המחיר החדש (61.15 שקל הפרש) פנתה למוקד השירות של שופרסל מיד עם קבלת המשלוח. לטענתה, הנציגה התנצלה בפניה והודיעה לה כי חשבונה יזוכה בפער וכי קיימת "תקלה טכנית באתר ההזמנות".

 

עקב כך המבקשים לתבוע דורשים משופרסל לשנות נוהג זה ולהתאים בין סכום ההזמנה לסכום הקנייה, בכך שהמבצעים שהוצעו ביום הקנייה יישארו בתוקף גם ביום החשבונים ואם יש תקלה במערכת - שתתוקן. עוד הם דורשים: פיצוי ללקוחות.

  

לפי כתב הבקשה לתביעה, הלקוחות היכולים להצטרף לתביעה הם כלל לקוחות שופרסל שערכו קניותיהם ב"שופרסל ישיר" או ב"נט-סל", או בהזמנה טלפונית, או באמצעות אפליקציה, או באמצעות פקסימיליה, או דוא"ל בשבע השנים שקדמו לתביעה. 

 

מספר הלקוחות אינו ידוע וחישוב סכום התביעה נעשה על דרך האומדן. לטענת המבקש, המכירות של שופרסל דרך אתר שופרסל ישיר עומדות על 1.5% מכלל המכירות של הרשת ושוויין המוערך: כ-200 מיליון שקל בשנה. לפי כתב הבקשה לתביעה, באמצעות הפער בין החשבון באתר האינטרנט לחשבון בפועל, שופרסל גורפת למעלה מ-10% מרווחי ההאינטרנט שלה, סך של 20 מיליון, לכן בקשת הפיצוי ללקוחות עומדת על 140 מיליון שקל. בקשת הפיצוי על נזק לא ממוני עומדת על 4 מיליון שקל.

 

משופרסל נמסר בתגובה: "שופרסל קיבלה את התביעה ותגיב אליה בבית-המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
ייצוגית: פערים של עד 20% בהזמנה דרך שופרסל
צילום: מור כוכבי
מומלצים