שתף קטע נבחר

גולן טלקום לא תעלה את המע"מ ללקוחותיה

החברה הודיעה ללקוחותיה שלא תגלגל עליהן את עליית המע"מ ב-1% ומסלוליה לא יתייקרו. גם סלקום הודיעה שתספוג את המע"מ בחלק ממסלוליה ובתשלומים על מכשירים. בכך הן מצטרפות למפעילי הסלולר הווירטואליים שיספגו את העלייה במלואה ולפרטנר ובזק שיספגו את העלייה בכמה ממסלוליהן

חברת הסלולר גולן טלקום הודיעה היום (ג') שלא תגלגל מחר, 1 באוגוסט, את עליית מחיר המע"מ מ-16% ל-17% על הצרכן, אלא תספוג את העלייה, כך שמסלול 99 שקל למדברים "ללא הגבלה" ומסלול 9.99 שקלים למשתמשים מעט, כמו גם תעריפי השיחות, ההודעות והגלישה לא יתייקרו וימשיכו להימכר במחירים המקוריים.

 

 

במקביל, הודיעה חברת סלקום שתספוג את המע"מ ללקוחות חדשים וללקוחות ותיקים, שישדרגו מסלול לתוכניות ללא הגבלה, ל"סלקום טוטאל", לתוכנית "פשוט וקל בשבילך". כמו כן תספוג את המע"מ בתוכניות וחבילות גלישה וכן במחירון של מכשירים, טאבלטים, בשירותי אחריות ובמסלולי טוקמן.

 

אם החברה היתה מעדכנת את המע"מ לצרכן, כמו שינהגו ברוב תחומי המשק, זה אומר שמי ששילם עד כה 99 שקל בחודש היה משלם 99.8 שקל. 

 

החברות שיספגו באופן מלא או חלקי

המפעילים הווירטואליים מסרו ל-ynet כי נכון לרגע זה, הם מוותרים על העלאת המע"מ ללקוחותיהם. בהום סלולר מסרו כי החברה תספוג את עליית המע"מ ולא תייקר אותו ללקוחותיה. גם מ-YouPhone נמסר: "אנחנו לא מתכוונים להעלות את המחירים בעקבות עליית המע"מ אלא לספוג את עליית המחירים". רמי לוי מסר ל-ynet: "לא נראה לי שאעלה את המע"מ לצרכן. לא כרגע בכל אופן".

 

בפרטנר מסרו כי יספגו את עליית המע"מ בכל התוכניות "ללא הגבלה" באורנג' - התוכנית לשלושה מנויים ב-270 שקל לחודש לשנה, התוכנית ללא הגבלה ב-135-125 שקל  לחודש לשנה, תוכנית ללא הגבלה לחיילים ב-109 שקל בחודש, קליר מקס וקליר גולד. בתוכניות האלה, החברה תשלם 17% מע"מ, אך הצרכנים ישלמו את אותו המחיר כמו לפני עליית המע"מ. 

 

גם בבזק יספגו את המע"מ באופן חלקי. בשירותי האינטרנט של החברה, בזק תספוג את המע"מ ללקוחות חדשים וכן ללקוחות ותיקים שישדרגו מסלול. לקוחות ותיקים ישלמו את סכום המע"מ החדש. בטלפונייה, במסלולים המפוקחים החברה תצמיד את המחירים למע"מ החדש, אולם במסלולים הכוללים בנק הדקות - בזק לא תייקר את המע"מ והוא יישאר כשהיה.

 

מנכ"ל 018 איציק בן אליעזר אמר ל-ynet: "עוד אין החלטה סופית, אך המגמה היא חד משמעית - לספוג את העלייה בשירותים העיקריים שלנו. ללא ספק נספוג אותה באינטרנט, כבר הודענו לבזק שאנחנו סופגים את עליית המע"מ בבאנדל שיש לנו איתה. כמו כן, נספוג את העלייה בכל התשלומים הקבועים האחרים, כלומר, גם בשיחות לחו"ל באופן חלקי. ביעדים שנראה שאנחנו מפסידים עליהם כסף, לא נספוג את העלייה.

 

"התמחיר שלנו במילא עגול כי זה נכון מבחינה שיווקית, אז עליית המע"מ תהפוך אותו ללא עגול וזה לא טוב גם לנו".

  

החברות שלא החליטו והחברות שיעלו את המחיר לצרכן

בצד השני של המתרס, חברות שעדיין לא קיבלו החלטה וחברות שהחליטו לשנות את התמחור ולגלגל את המע"מ ללקוחותיהם. בנטוויז'ן מסרו כי "טרם נתקבלה החלטה. ב-HOT מסרו ש"מחכים להחלטת הממשלה". לא מן הנמנע שאם ב-HOT יחליטו שלא לגלגל את העלייה לצרכנים, זה יקרה באופן חלקי - תהיה מדיניות שונה ללקוחות השירותים השונים של החברה.

 

ב-yes ובבזק בינלאומי נפלה החלטה: שם מתכוונים לגלגל את העלייה לצרכן. "המע"מ יעלה בהתאם לחוק", נמסר מ-yes. גם בפלאפון עליית המע"מ תגולגל לצרכנים. מפלאפון נמסר "אנו פועלים בהתאם להנחיות המע"מ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים