שתף קטע נבחר

קסטרו משיקה: חזיות ב-79.90 שקל

רשת האופנה תמכור קו הלבשה תחתונה במחירים נוחים: החזיות יתומחרו ב-149-79.90 שקל ותחתונים ב49.90-19.90 שקל. גבי רוטר: "זה עוד אמצעי להתמודד בשוק הרווי. הביקושים לאופנה התמתנו ועלינו לשרוד את התקופה הקשה"

קסטרו השיקה קו הלבשה תחתונה בהשקעה של כמיליון שקל, שיימכר, החל ממחר (ד'), בפינות ייעדיות ב-50% מחנויות הרשת. המטרה: מנוע צמיחה לרשת, בשוק אופנה שנמצא בהאטה.

 

  • "חרם הצרכנים לא יגיע לאופנה"

  • דלתא: "נמכור חזיות בזול כולל מידות גדולות"

 

בקולקציה 24 סטים של חזיות ותחתונים – הנחלקים ללנז'ריי אופנה (קו COLOR) ולנז'ריי קלאסי (קו MUST), העשויים מבדי ניילון אלסטן וכותנה אלסטן. החזיות מגיעות בגזרות שונות: פוש-אפ, בלקונט, סטרפלס, דמי-ברה, ספורט, חזיות מרופדות ולא מרופדות וחזיות מובנות - עם כל סוגי הכתפיות. טווח המידות: 75A עד 75DD. החזיות יתומחרו ב-149-79.90 שקל והתחתונים ב-49.90-19.90 שקל. הרשת כבר השיקה לאחרונה, קו של גוזיות וגופיות.

 

המחירים נוחים מאוד ובהחלט נמוכים, אם כי לא הנמוכים בשוק: ב-H&M לדוגמא, החזיה הכי זולה נמכרת ב-59.9 שקל ושלישיית תחתוני בריף מוכרים שם ב-59.9 שקל. יש גם חזיות של פיקס (FIX) שנמכרות ב-79.90 שקל, אם כי בקסטרו נמכרות חזיות שאינן רק לנערות, בניגוד לפיקס.

 

קסטרו לנז'ריי. זול? (צילום: דודי חסון) (צילום: דודי חסון)
קסטרו לנז'ריי. זול?(צילום: דודי חסון)

  

"קשה לי לומר לאיזה נתח שוק נגיע בעולם ההלבשה התחתונה, משום שאין נתוני נילסן בשוק הזה" אמרל-ynet מנכ"ל משותף ומבעלי החברה, גבי רוטר. "זה מהלך שמטרתו לחזק אותנו, לא מהלך שבא ליצור עוד מותג הלבשה תחתונה בשוק. מה גם שאנחנו מוסיפים הלבשה תחתונה רק ב-50% מהחנויות, כי בחלק מהמיקומים אין מספיק שטח".

 

בכמה תגדילו את מכירות הסניפים? יש יעד?

 

"יש יעד, אך אני לא רוצה לחשוף אותו".

ב-50% מהחנויות תהיה פינת הלבשה תחתונה. קסטרו (צילום: דודי חסון) (צילום: דודי חסון)
ב-50% מהחנויות תהיה פינת הלבשה תחתונה. קסטרו(צילום: דודי חסון)

 

במותגים אחרים - המחיר בא על חשבון האיכות

לפי רוטר, בגלל צמצום ההוצאות של הצרכן הישראלי ורוחות המחאה שנשבו כאן בחוזקה בקיץ שעבר, וכן בשל הסטגנציה בשוק האופנה המחירים ברשת - במגמת ירידה.

 

"בפירוש הבחנו בשנה האחרונה שעלינו לתמחר במחיר הנכון כדי שהלקוחה תיכנס לחנות ולא תרגיש שהיא צריכה לקנות במבצע כדי לקנות את המוצר", מסביר רוטר. 

 

"זו הסיבה שחזיות האופנה מתומחרות ב-79.90 שקל בלבד. החזיות האחרות ב-149 שקל. אנחנו רוצים לתת ערך עבור הכסף – על זה היתה המחאה, אבל אנחנו לא מבליטים את המחיר, הדגש הוא על אופנה".

 

יש חשש מהורדת מחיר שתשבור שחקנים בענף?

 

"השוק רווי באופן טבעי. בשנים האחרונות נכנסו מותגים מחו"ל שמשכו את השוק כלפי מטה לטובת הצרכנים. לכן מחיר הפך לאחד הדגשים אצלנו, אך בחזיות כמו בכל דבר, השתדלנו שזה לא יבוא על חשבון האיכות ונעזרנו בייעוץ מקצועי. במותגים אחרים, זה בפירוש בא על חשבון האיכות".

 

בכמה ירדו המחירים בקסטרו בשנה האחרונה?

 

"אני לא יודע. אני יכול להגיד שמי שנכנס לחנויות שלנו רואה רמת מחירים מאוד אטרקטיבית ביחס לשנים עברו, כחלק מאסטרטגיה שלנו להתמודד בשוק רווי ולשמר על נתח השוק שלנו".

 

במי תתחרו? ב-H&M ואמריקן איגל שמוכרות הלבשה תחתונה או באינטיטמה וטריומף?

 

"אנחנו לא מסתכלים על זה בצורה הזאת, אלא בונים הצעת ערך נוספת בקסטרו כדי להתמודד מול התחרות הקשה בשוק האופנה הרווי. לא בנינו מותג הלבשה תחתונה חדש, אלא ליין שישלים את הקולקציות שלנו, כמו כל מותג מוביל בעולם. חשבנו שכיוון שיש לנו הרבה לקוחות נשים, כדאי לנו להציע הלבשה תחתונה שתהיה תואמת להלבשה העליונה, דבר שנראה לנו מאוד טבעי. האיכות מדהימה והמחירים אטרקטיביים מאוד".

קסטרו לנז'ריי. אמצעי להתמודד בשוק האופנה הרווי (צילום: דודי חסון) (צילום: דודי חסון)
קסטרו לנז'ריי. אמצעי להתמודד בשוק האופנה הרווי(צילום: דודי חסון)

 

המצב בשוק קשה אך קסטרו זו לא חברה ממונפת

מכירות  רשתות האופנה ביוני היו לא טובות בכל השוק. איך המכירות ביולי? בקסטרו עדיין לא חושפים נתונים."בסוף החודש אנחנו מפרסמים דו"חות כך שאסור לי להתבטא במספרים, אך אני יכול לומר שהחורף היה מעולה והקיץ היה קצת קצת יותר רגוע", אמר רוטר.

 

"יש התמתנות בביקושים בכל השוק. לכן עלינו לעבוד קשה כדי למצוא פתרונות גם בתנאי שוק יותר קשים, לבדוק איך יוצרים ביקושים, איך מביאים בשורות וחדשנות ואיך גורמים ללקוחות לקנות יותר גם בתנאי השוק הנוכחיים. זו משימה לא פשוטה אך אנחנו אופטימיים. קסטרו זו חברה לא ממונפת ויש לנו משאבים כספיים גם בשביל לעבור את הזמנים הקשים, כך שאנחנו מסוגלים להתנהל גם בתקופה של מים יותר סוערים".

  

יש מקום לרשתות נוספות שיכנסו?

 

"יש מקום, ויכנסו רשתות חדשות חלקן יצליחו וחלקן לא. אך צריכה להיות נקודת איזון בשוק. השוק רווי ויש בו בכל זאת התמתנות בביקושים ברמה הכלכלית. בתור קסטרו, אנחנו מרכזים את מירב המאמצים להפוך את הרשת לחזקה מאוד, למספיק אטרקטיבית ונחשקת על ידי הלקוחות, כדי שיעדיפו אותנו על פני האחרים. זו משימה לא קלה בבואנו להתמודד עם מותגים בינל – תמיד הדשא של השכן נראה ירוק יותר, עלינו להוכיח שהדשא שלנו ירוק יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: דודי חסון
קסטרו לנז'ריי. הורידו מחירים בכל הרשת בשנה האחרונה, כדי לשמור על נתח שוק
צילום: דודי חסון
מומלצים