שטראוס מייקרת את מוצרי החלב ב-3%-5%
החברה הודיעה לרשתות שתייקר בנובמבר כמה ממוצרי החלב שלה: גבינות יתייקרות בכ-5%, כולל קוטג' ב-6 אג' משקאות יטבתה בכ-4%, דני וגמדים בכ-3.5% וחלב מועשר בכ-3%. עם זאת תימנע מהעלאת מחיר של מוצרי שטראוס-עלית שאינם מוצרי חלב
חברת שטראוס הודיעה לרשתות המזון שהיא מייקרת את מוצרי החלב שלה ב-3%-5% ב-1 בנובמבר. בכך היא מצטרפת לחברות המזון יוניליוור, אסם, החברה המרכזית למשקאות וחברות נוספות שהודיעו על העלאת מחירים ב-1 בנובמבר. ההתייקרות היא במחיר לרשתות וכל רשת תגלם אותה באופן שונה במחיר לצרכן.
נובמבר השחור בסופר:
- עליית המחירים נמשכת: חיתולי האגיס מתייקרים
- עליית המחירים הגיעה לבשר ולעוף
- עוד התייקרות: מחירי קוקה קולה עולים
- משבר הפיצריות: מחסור בגבינה ועליות מחירים
גבינות סקי, קוטג' וסימפוניה יתייקרו בכ-5% - חלב מועשר של יוטבתה יתייקר בכ-3%, דני וגמדים יתייקרו בכ-3.5% -(כ-6 אג') משקאות חלב בכ-4%. מחירי מעדן מילקי ויוגורטים נותרים ללא שינוי, למעט שמיניית יוגורט דנונה לבן שמתייקרת. שטראוס הודיעה לרשתות שלא תייקר את מוצריה שאינם מוצרי חלב - בין היתר, מוצרי עלית (שוקולד, וופלים, עוגות וקפה), יד מרדכי וסלטים מצוננים. שטראוס יכולה להרשות לעצמה לא להעלות מחירים בקטגוריות אלה גם משום שבעת האחרונה יש ירידה במחירי קפה וקקאו בבורסת הסחורות.
בכך, שטראוס הופכת למחלבה הגדולה הראשונה שמעלה את מחירי מוצרי חלב, מאז עודכן בראשית אוקטובר מחיר החלב הגולמי בכ-9%. שטראוס הקדימה בכך את משרד החקלאות שצפוי להודיע בסוף החודש או בתחילת נובמבר על התייקרות מוצרי החלב בפיקוח, התייקרות שבעקבותיה גם תנובה וטרה צפויות להעלות מחירים בקרוב.
חברה | המוצרים שיתייקרו | בכמה? | מתי? |
פרוקטר אנד גמבל | חיתולי פמפרס, סכיני גילוח וקצף גילוח ג'ילט, מברשות שיניים אורל בי, מוצרי ההיגיינה הנשית טמפקס, אולווייז ואולדייז | 6%-4.2% | דצמבר |
נטו | המאפים הקפואים של שלושת האופים, קצפת, עוגות ושמנת צמחית של ריץ', גבינת מון בלאן ומוצרי העגבניות המשומרים של פריניר | דצמבר | |
סנו | בין מוצרי החברה: מוצרי הכביסה סנו מקסימה ופסגה, חיתולי ליטופים, אקונומיקה סנו ז'אוול, קוטל החרקים K-300, מוצרי ניקוי, מוצרים חד פעמיים ושקיות אשפה סנו סושי, נייר טואלט סופט ואורן, תכשיר נגד יתושים סנו די, סנו אנטי קאלק, מטליות ומטהרי אוויר וכן את מוצרי קרמה, נטורל פורמולה, קרליין, כיף ואורביטול | 6% | דצמבר |
טרה | כל מוצרי החלב, למעט מוצרים בפיקוח שיתייקרו מאוחר יותר, כולל קוטג' טרה, גבינות לבנות וצהובות, יוגורט מולר ומעדני חלב כמו מו. | 4% בממוצע | במהלך נובמבר. מוצרים בפיקוח: כנראה אחרי הבחירות |
תנובה | כל מוצרי החלב של החברה (חלב מועשר, יופלה, גבינה לבנה, גבינות עמק וגלבוע ארוזות ועוד) למעט מוצרים בפיקוח שיתייקרו מאוחר יותר ולא כולל גבינת קוטג'. יתייקרו גם מוצרי החברות הבנות: מאמא עוף, אוליביה, סנפרוסט. | 2.5%-4.8% | בשבוע-שבועיים הראשונים של נובמבר. מוצרים בפיקוח: כנראה אחרי הבחירות |
שטראוס | גבינות סקי, קוטג' שטראוס, סימפוניה, משקאות חלב של יטבתה, דני, גמדים וחלב מועשר. לא יתייקרו: מוצרי עלית, סלטי אחלה, מוצרי יד מרדכי ומילקי. | עד 5% | בשבוע-שבועיים הראשונים של נובמבר |
יפאורה תבורי | תפוזינה, רוב סוגי ספרינג, RC קולה, RC קולה דיאט, מיץ פז, משקאות קריסטל ושוופס | 5% בממוצע | במהלך נובמבר או לכל היותר עד סוף דצמבר |
החברה המרכזית למשקאות | קוקה קולה, ספרייט, פריגת ונביעות
|
עד 5.7% | " |
טמפו | בירות גולדסטאר, מכבי והייניקן. ג'אמפ, פפסי, פפסי מקס, ו-7UP | 4%-6% | " |
יוניליוור | בין היתר: מרקי תלמה, קנור, מיונז, דגני בוקר, תה ליפטון, פתית, סירופ מייפל, תמצית רום אפיכל, מזולה, מחמאה, כפלי, קונפיטורות, בייגל בייגל, מרכך הכביסה בדין, סיף, אקס, דאב ומוצרי דאב ופינוק. עוד יתייקרו קרמבו, מגנום, קרמיסימו ושאר מותגי גלידת שטראוס | 5% בממוצע | במהלך נובמבר |
אסם | דגני בוקר, סלטי צבר, במבה, ביסלי, טייסטרס צ'ויס, טבעול | 2.3%-6.1% | " |
ריגלי | אורביט, מסטיק FIVE ו-AIRWAYS
|
3%-5% | " |
סידס | שוקולד סניקרס, M&M, מארס, באונטי וטים טאם | כ-5% | " |
זוגלובק | נקניקיות, המבורגרים, פסטרמות, נקניקים ותחליפי בשר | 4% בממוצע | " |
מעדני הטלה | בשר, עוף ודגים | 10% | " |
מנעמים | ופלים וגביעי גלידה, כולל למותג הפרטי | 7% | " |
אחווה | חלבה, טחינה ומוצרי מאפה, כולל למותג הפרטי | כ-7% | " |
ויטה פרי הגליל | שימורים וירקות קפואים, כולל למותג הפרטי | 3%-6% | " |
דיפלומט | סוללות דורסל, קטשופ חרדל ומיונז היינץ, טחינה הנסיך, בונזו, מאיר בייגל, שיבולת שועל קוואקר | 5%-10% | " |
חוגלה קימברלי | חיתולי האגיס, נייר טואלט מולט ולילי, קלינקס, מטליות ניקול, תחבושות היגייניות לילי וטמפוני קוטקס | 3%-6% | " |
מנכ"ל שטראוס ישראל, ציון בלס מסר בתגובה: "אילולא העלייה במחיר החלב הגולמי, לא היינו מעלים כעת את המחירים באף קטגוריה של שטראוס. בשנה החולפת ביצענו עשרות תהליכים בכדי להתייעל ולשמור על רמת מחירים קבועה, זאת למרות העליות החדות במחירי מרבית חומרי הגלם והאנרגיה. העלייה במחיר המטרה מחייבת אותנו לבצע התאמות מסוימות במחיר מוצרי החלב, יחד עם זאת בשלב זה אנו נמשיך לספוג את עליות מחיר תשומות הייצור וחומרי הגלם האחרים בכל שאר הקטגוריות בהן פועלת החברה ולא נעלה בהן מחירים".
הכל מתייקר בנובמבר
יוניליוור היתה הראשונה להודיע, עוד לפני החגים, שתייקר בנובמבר מאות מוצרים כמרקי תלמה, קנור, מיונז דגני בוקר ומוצרי דאב ופינוק בשיעור ממוצע של 4%-5%. בחגים, אסם הודיעה שתייקר במבה ומוצרים רבים נוספים בשיעור ממוצע של כ-5%. החברה המרכזית למשקאות שמייצרת את משקאות קוקה קולה, פריגת ונביעות הודיעה שתעלה מחירים ב-5.7% ויפאורה מבקשת לייקר משקאות אר סי קולה, תפוזינה, ספרינג, קריסטל, שוופס ומיץ פז ב-5%.
בשבועיים האחרונים הודיעו מעדני הטלה, זוגלובק, טמפו וריגלי על העלאת מחירי בשר, עוף, דגים, גולדסטאר, היינקן, פפסי, ג'אמפ ומסטיק אורביט ב-4%-9%. נראה שבעוד חברות המזון אוזרות "אומץ" ומייקרות מחירונים בזו אחר זו, הצרכנים יוותרו חסרי אונים מול המדפים המתייקרים בנובמבר. בשבוע האחרון הצהירה מנעמים שתייקר וופלים ב-7%, אחווה הודיעה שתייקר חלבה, טחינה ומוצרי מאפה בשיעור דומה, דורסל הודיעה שתייקר סלולות ב-10% וגם קטשופ היינץ יתייקר.
חברת חוגלה קימברלי הודיעה בשבוע שעבר שתעלה את מחירי רוב מוצריה ב-15 בנובמבר בשיעור ב-3%-6.3%. כל מוצריה יתייקרו למעט טיטולים וחיתולי האגיס בנים בנות. בין המוצרים שמחירם יעלה: חיתולי האגיס, נייר טואלט, טמפונים, תחבושות היגייניות ומטליות ניקוי. כל זאת, לצד ההתייקרות בלחם ועליית המע"מ ב-1%.