נסטלה: שלגוני קיטי, פיניאס ופרב ועליית מחירים
אחרי ההצלחה של שלגון "אנגרי בירדס", שיירד מהמדפים בפסח הקרוב, גלידות נסטלה משיקה את העונה עם 20 טעמים חדשים. לכבוד 2013, נסטלה גם ייקרה את רוב הגלידות בכ-3%. לפי נתוני 2012, גלידת שטראוס עדיין מובילה את השוק, אך נסטלה מצמצמת פערים וגם לבן אנד ג'ריס היתה שנה טובה
בגלידות נסטלה מתכוננים לקיץ, עם עליית מחירים של רוב המוצרים ב-2.5%-3% וכ-20 מוצרים חדשים. בחברה מקווים שהשלגונים החדשים לילדים בקיץ 2013: פיניאס ופרב והלו קיטי, ישחזרו את ההצלחה של שלגון אנגרי בירדס ושלגון דרדסים לפניו. בקיץ 2012, אנגרי בירדס היה השלגון הנמכר ביותר אי פעם, עם כ-8.5 מיליון יחידות - כמעט פי 3 מכל שלגון אחר, ומכירות של 40 מיליון שקל.
- גלידת שטראוס: קרמבו ומגנום יתייקרו ב-4%
- 2012: שוקולד השחר נכנס לגלידה ומגנום התייקר
שלגון פיניאס ופרב, דמויות מסדרת הטלוויזיה של דיסני, זה בדיוק אותו שלגון אנגרי בירדס פרווה בטעם ענבים ופטל - רק שהצבעים שלו שונים ו-9 הבובות לאיסוף שיצורפו לשלגונים, הן של צמד אחים החורגים וחבריהם לסדרה. המוצר יימכר בבודדים ובמאגדות של 5 יחידות + 5 בובות.
השלגון בדמותה של הלו קיטי, הוא שלגון חלבי בטעם תות-וניל. "אנחנו צופים ששני אלה יהיו להיטים היסטריים", אמרה ל-ynet סמנכ"ל שיווק, ופיתוח אסטרטגי סיגל פרוז'נסקי, "כמה מהמוצרים החדשים יחלו להימכר בנקודות המכירה לקראת השבוע הבא - כשכל חודש תתווסף עוד קבוצה למגוון. "השיא יהיה בסוף אפריל, אחרי פסח, אז נשיק את שלגון פיניאס ופרב. זה הזמן בו באמת תתחיל העונה".
מחירי הלהיטים: גבוהים
לטענת החברה, שלגון הלו קיטי ניחן ברמות סוכר נמוכות, אך אין לכך אינדיקציה ברורה בערכים התזונתיים: פחמימות 22.2 גרם ל-100 גרם ו-10.7 גרם ליחידה של 48 גרם.
המחירים המומלצים לצרכן: שלגון פיניאס ופרב יעלה 8-7 שקלים והלו קיטי - 7-6 שקלים. אלה מחירים גבוהים מדי לשלגוני פרווה/שומן צמחי שמשקלם מ-50 גרם. בשלגון פיניאס ופרב ניתן לתרץ את המחיר (בקושי) בבובה שמצורפת לשלגון.
עדיין זולים משטראוס אבל פחות
מה התייקר? הכל חוץ מג'ויה, סקיני קאו ופינוקים. לדוגמא: שלגון בוב ספוג התייקר מ-3.30 שקלים ל-3.36 שקלים. אם עד כה היו, כאסטרטגיה, זולים מגלידת שטראוס (של יוניליוור) ב-6%-8%, בעונת הגלידות הנוכחית הפער בין החברות הצטמצם וגלידות נסטלה תהיה זולה מגלידת שטראוס רק ב-3%-4%, זאת למרות שיוניליוור העלתה את מחירי מוצרי גלידת שטראוס, בנובמבר 2012, ב-4%.
לגבי עליית המחירים אמרה פרוז'נסקי, "לצרכן, זו עליית מחיר של כ-5 אג' לשלגון. לקמעונאי זה כשקל לארגז. לא רצינו להתפרע במחירים, אבל לא העלנו מחירים שנתיים, וגלידת שטראוס כן העלו מחירים בשנה שעברה. אבקות החלב, הפקאנים, השוקולד והדלק התייקרו וכל תשומות הייצור התייקרו. כדי להקל על הצרכנים העלינו את המחירים בגובה עליית התייקרות המוצרים".
מה עוד חדש ומה בוטל?
בטילונים, החברה הוסיפה טילון עם מטבע שוקולד, בלה קרמריה נוספו טעמי מרשמלו לילדים, שוקולד קוקוס, (מחווה לכדורי שוקולד), וטעם טירמיסו עם חתיכות שוקולד מריר ועוגיות. לג'ויה התווסף סורבה מנגו ופסיפלורה עם 50% פרי וכן טעם וניל עם חתיכות בראוניז וטעם וניל עם סירופ ריבת חלב ושקדים בקרמל. עוד מוצרים חדשים לילדים שלגון חלבי מסטיק בננה וטילון "מסיבה" עם סוכריות.
בסקיני קאו נוספו 2 מאגדות חדשות: מאגדת טילון פקאן וסנדביץ' קוקוס עם ריפל שוקולד, במקום טעם המסקרפונה שירד מהמגוון. למאגדות לייט נוספו וניל עוגיות, יוגורט עם חמוציות ויוגורט עם אוכמניות. בשלגון היוגורט של פרילי שונה טעם הציפוי מתות לפירות יער (30% פרי בציפוי) ולקרחונים יתוסף קרחון לימונענע.
ומה לגבי שלגון אנגרי בירדס? החברה תמשיך למכור אותו עד אפריל ואז הוא ייעלם מהמגוון. "המותג יצא מהאופנה", מסבירים בחברה. גם שלגון הקופיקו (אסקימו מאנקי, בצורת בננה עם גליפת ג'לי) בוטל. למרות שבעולם הוא נחשב להצלחה היסטרית ואחד המוצרים הנמכרים של נסטלה, בארץ הוא הצליח פחות. בגלל שטח מדף מצומצם בנקודות המכיה, נסטלה נוהגת לשמור על מספר קבוע של פריטים בסדרות המוצרים, ולכן בכל שנה מוציאים מהמגוון את המוצרים שהגיעו לתחתית טבלת המכר ומכניסים במקומם מוצרים חדשים.
לנסטלה אין עדיין תשובה הולמת למגנום - נוקאאוט לא מספק את הסחורה עם, בגלל ענייני כשרות. ב-2014, מבטיחים בחברה, "ניתן פייט גם בזירה הזאת".
2012: שנה טובה לנסטלה ובן אנד ג'ריס
לפי סיכום 2012 בגלידות: נסטלה התחזקה ברוב החזיתות והחלה להוביל את קטגוריית הגלידות האישיות, אחרי שנים שגלידת שטראוס הובילה אותה. דווקא במארזים לבית, נסטלה בירידה ושטראוס ממשיכה להוביל את השוק. שטראוס מובילה גם במאגדות.
השוק גלגל ב-2012 - 813.1 מיליון שקל לעומת 735.03 מיליון שקל ב-2011. גלידת שטראוס ירדה מ-50.9% נתח שוק כספי ב-2011 ל-49.2%. גלידות נסטלה שיפרו את נתח השוק מ-34% ב-2011 ל-36.4% ב-2012. מאז 2009 - שטראוס איבדה 8.3% נתח שוק ונסטלה הוסיפה 9% נתח שוק. במכר המצטבר, שטראוס הוסיפה 10.6% מאז 2009, אז השוק גלגל 630 מיליון שקל ונסטלה הוסיפה 6.8%.
זו היתה שנה טובה גם לבן אנד ג'ריס במארזים לבית, עלו מ-12.6% ל-14.2% נתח שוק כספי בחבילות לבית, ככל הנראה בשל עלייה במכר בזכות מבצעים. פלדמן צומחת במאגדות, וריאו נמצאת בירידה בכלל השוק.