בקשה לתביעה ייצוגית נגד פלאפון: 450 מיליון ש'
בעקבות תקלת הענק אמש, התובע הייצוגי טוען שנגרם לו נזק של 150 שקל ודורש מהחברה לפצות את כלל לקוחותיה על נזק כספי ועוגמת נפש: "ניתוק כפוי מהסלולרי זו פגיעה במרקם החיים"
בקשה לתביעה ייצוגית נגד פלאפון, בעקבות תקלת הענק אמש, הוגשה הבוקר לבית-המשפט המחוזי בנצרת על-ידי לקוח חברת פלאפון, עו"ד במקצועו, שטוען כי ניזוק מהתקלה ב-150 שקל - 100 שקל נזק כספי ו-50 שקל על עוגמת נפש. הוא מבקש מפלאפון לפצות את לקוחותיה ב-450 מיליון שקל.
התקלה הארצית, שהחלה אתמול ב-19:00 ונמשכה עד 23:00, פחות או יותר, גרמה לחוסר אונים לתובע, כך לפי כתב הבקשה לתביעה "משום שהטלפון הנייד נהיה לחלק בלתי נפרד ובעל חשיבות בחיינו היומיומיים, וכל דקה ללא יכולת לקבל או להוציא שיחות, מהווה פגיעה קשה במרקם החיים של לקוח פלאפון שנפגע מהתקלה".
עוד טוען הלקוח, באמצעות עורכי-הדין נג'אר ריחאן, טנוס האני ואבו דריס באסל, כי לא יכל להמשיך בעבודתו בעטייה של התקלה. "נכפה עליו ניתוק כפוי ללא רצון וללא הסכמה", כך נטען, זאת למרות שהוא משלם לחברה מדי חודש על שירות ומכשירים.
התביעה היא על רשלנות, הפרת חוזה, הפרת הרישיון, עשיית עושר ולא במשפט. לפי כתב התביעה הקבוצה מוערכת בכ-3 מיליון מנויים - רוב מנויי פלאפון, רמי לוי ומנויי הוט מובייל, שלכל אחד מהם נזק המוערך בכ-150 שקל.
סלקום פיצתה והשתיקה את התביעות
מפניות שהגיעו ל-ynet עולה כי למרות שהתקלה אירעה בערב, לקוחות פלאפון נפגעו מחוסר התקשורת, במיוחד עצמאים, עובדי בתי"ח, אנשים שציפו לשיחות מחו"ל וחיילים.
בפלאפון עדיין לא הודיעו באופן רשמי על הסיבה לתקלה. בחברה צפויים ככל הנראה לפצות את המנויים על התקלה, כפי שעשתה סלקום אחרי התקלה שלה בדצמבר 2010. התקלה של סלקום היתה ממושכת יותר מזו של פלאפון: 12 שעות לעומת 4, אך פגעה רק ב-60% מלקוחות החברה, בעוד שבפלאפון שיעור הפגיעה גבוה יותר. הנהלת סלקום התנצלה על התקלה וזיכתה את לקוחותיה בדיעבד על כל השיחות שערכו והודעות ה-sms ששלחו בשבוע התקלה.
הפיצוי הזה שמט את הקרקע מתחת אי אלו תביעות ייצוגיות שהוגשו, אך היו בו הגבלות לא נעימות: לא ניתן החזר על שיחות לחו"ל, יעדי שיחות נתונים, שירות גוביינא, מספר המהווה גישה לשימוש מסחרי, מספר המוביל לשירותי מידע ותוכן, בין היתר ולמי שנמצא בחבילה ההחזר עמד על 25% ממנה.