שתף קטע נבחר

החל מצעד התביעות נגד סלקום

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד סלקום לבית-המשפט המחוזי מרכז. סכום התביעה נקבע על 1,181,600,000 שקל - פיצוי על עוגמת נפש ורשלנות. גם לבית-המשפט המחוזי בפ"ת הוגשה תביעה ייצוגית נגד החברה על 60 מיליון שקל

יום אחרי הסערה: סלקום מתמודדת עם שתי תביעות ייצוגיות גדולות. התביעה הראשונה הוגשה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בפתח תקווה על סכום כולל של 1,181,600,000 שקל, בעקבות התקלה אתמול (ד'), שגרמה להשבתת הטלפונים הסלולריים של רוב לקוחות החברה, במשך רוב שעות היממה. התביעה השנייה הוגשה אף היא לאותו בית משפט - על סך 60 מיליון שקל.

 

תקלה חמורה בסלקום: 

  

בבקשה הראשונה, המבקשים טוענים לרשלנות של סלקום, בכך שלא מילאה אחר חובת הזהירות המוטלת עליה, וכן הפרה של החוזה. בבקשה השנייה, המבקשים טוענים לאי גילוי נאות של סלקום על מלוא גודל ועוצמת התקלה, התמהמהות בתיקון ואי מתן פיצוי.

 

מוסד התביעה הייצוגית טוב לכלל הצרכנים שנפגעו, אך לא יתבעו כל אחד בנפרד את סלקום מפאת חוסר משאבים, זמן ומוטיבציה, אם כי פעמים רבות מדי בקשות לתביעה ייצוגית לא מאושרות בבתי המשפט או מסתיימות בפשרה.

 

את הבקשה הראשונה הגישו לקוחות סלקום ישי וטובה ברסלויער. בא כוחם, עו"ד יוסי פוקס, מעריך את הנזק שנגרם להם ולעוד למעלה משלושה מליון לקוחות של החברה, כתוצאה מהתקלה, בסכום של 350 שקל לכל מנוי של סלקום.

  

השניים טוענים שמכשיר הטלפון הנייד, הפך בשנים האחרונות להרבה יותר ממכשיר טלפון, וחשיבותו אינה נופלת מכלי הרכב שבו הוא נוסע או מכרטיס האשראי איתו הוא עושה את קניותיו. יעדר המכשיר הזה, פוגע בשגרת חייו של כל אדם, ולכן הצרכנים מוכנים לשלם סכומים משמעותיים עבורו.

 

לפי כתב הבקשה, אחרי שקרסה הרשת אתמול: "למעלה משלושה מיליון לקוחות של החברה מצאו עצמם מנותקים משגרת חייהם במשך יום שלם, עד השעה 21:00 בקירוב. הנזק המשותף לכלל המנויים, אשר לא יכלו להשתמש במכשיר יום שלם, הינה עגמת נפש המוגדרת בחוק ובפסיקה, כ'נזק לא ממוני'... עגמת הנפש הזו מוערכת בסכום של כ-350 שקל ליום. מספר מנוייה של המשיבה עומד כאמור על 3,376,000, כך שגובה הנזק לכלל חברי הקבוצה הינו 1,181,600,000 שקל".

 

את הבקשה השנייה לתביעה הגישו אריה אזואלוס משערי תקוה ומשה אלמוג מרמת השרון, באמצעות עורך הדין טל לביא מתל אביב. הם מבקשים מבית-המשפט לדרוש מסלקום פצות כל לקוח של החברה ב-18 שקל, סך הכל - למעלה מ-60 מיליון שקל.

 

הסיבה לדרישה הזאת מפורטת בכתב הבקשה: "למרות שסלקום גילתה את התקלה בשלביה הראשונים לא ניסתה היא למצוא פיתרונות אלטרנטיביים ולהודיע על כך לציבור הלקוחות באמצעי התקשורת. כן יודגש, כי העירפול הנ"ל התבטא גם בראיונות החוזרים ונשנים של מנכ"ל המשיבה בתקשורת".

 

עוד נאמר בכתב הבקשה כי סלקום הציגה מצג כולל לפיו "עסקים כרגיל". "כך למעשה, נגבה מחיר מלא בגין שירות בשוק החופשי למרות שלא ניתן שירות זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מטה סלקום אתמול
צילום: עידו ארז
ניסיונות החיוג שעלו בתוהו
צילום: דלית שחם
מומלצים