כבר לא ילד: גור בנטביץ' על "לרדת מהעץ"
כמו גיבור סרטו "לרדת מהעץ", גם היוצר גור בנטביץ' עובר תהליך התבגרות, וזה ניכר גם על הסט. הוא גייס כהרגלו חברים ומשפחה כשחקנים, אבל הפעם נאלץ ללהק גם עץ איתן במרכז העיר וכלב נינוח. איך עושים את זה? הבמאי מגלה את הסוד
אחרי "הכוכב הכחול" ו"משהו טוטאלי" המהורהרים, החליט הבמאי והשחקן גור בנטביץ' ליישר קו עם המציאות הנורמטיבית, או לפחות לעקם אותה קצת פחות, עם סרטו החדש "לרדת מהעץ". וכך, כמו בחיים, גם בסרט יצא בנטביץ' להרפתקה קולנועית חדשה בתמיכת בני משפחתו וחברים - ובסופה קומדיה ישראלית מעודכנת ומרעננת.
- כתבות, ראיונות, ביקורות וגם מבצעים מיוחדים - בעמוד הפייסבוק שלנו
עלילת הסרט מתרחשת על רקע הדי המחאה החברתית, שבאה לידי ביטוי במאבק שכונתי כנגד הקמת חניון. הגיבור ניצ (גל תורן) נקלע למאבק זה בטעות. כל שהוא רוצה זה לזכות מחדש בלבה של אהובתו (שרה אדלר), אותה עזב במפתיע בדרך לחו"ל, ולבלות קצת עם כלבם המשותף זורבה לפני סיום חייו. לצד השחקנים הראשיים משתתפים בסרט אחותו של הבמאי טליה פישמן, בת זוגו מאיה קניג (שבסרטה "אורחים לרגע" גם כיכב) ואף הוא עצמו.
במאים נוספים מספרים על סרטיהם ב-ynet :
- אייל סיבי על "חלום קוסטוריצה"
- נוני גפן על "לא בתל אביב"
- דן תורג'מן על "רימון הזהב" עודד בן נון ומיכל ברזיס על "איה"
- גיא דוידי על "חמש מצלמות שבורות"
אחד הליהוקים המסקרנים הוא זה של הבמאי דורון צברי, שנודע במאבקו האנטי-ממסדי ברשות השידור והביע תמיכה במחאה החברתית. בסרט הוא מגלם דווקא את היזם שפועל בדרכים נכלוליות לטובת לקיחת השטח מן הציבור לטובת החניון שלו. גם זוהר דינר - שותף ותיק של בנטביץ' לאורך הקריירה (השניים נפגשו בצעירותם כעובדים בפאב ומאז שיתפו פעולה ב"כוכב הכחול" וב"משהו טוטאלי") - לוקח חלק בסרט כשומר החניון, תפקיד שהוא מגלם גם בחייו.
אגב, גם לתפקיד הכלב זורבה, ליהק בנטביץ' נון-אקטור - כלבו של גל תורן, פאשה. למרות שהוא בדרך כלל פעיל ועליז - ממש לא כמו דמותו של הכלב הגוסס. אבל לפי הבמאי, מרגע שנכנס לתפקיד, התקשה פאשה לצאת ממנו והוא שמר על ארשת פנים עצובה כמצופה ממנו.
- גל תורן: "להיות מוזיקאי זה פחות בעייתי מלשחק"
- גור בנטביץ' מתחפש לאורי זוהר: שמוליק דובדבני על "לרדת מהעץ"
כדי לרדת מהעץ, נדרש בנטביץ' לחפש עץ איתן, חזק ונטוע במרכז העיר - "עץ גיבור" לפי הגדרתו. החיפושים ברחבי גוש דן העלו חרס ולא נמצא עץ מתאים שסביבו בתי מגורים. מי שנחלץ לעזרה הוא איש הארט ערד שאואט שהגיע למסקנה שבמקום ליצור עץ שעומד בדרישות העלילה, קל יותר יהיה למצוא אחד כזה אמיתי ולבנות מסביבו תפאורה המדמה בתי מגורים. וכך היה, להפתעתו של בנטביץ' שגילה פועלים רבים בונים קונסטרוקציות על הסט. על כך ועוד בהערות הבמאי.