שתף קטע נבחר

ארומה: מכירות הקפה זינקו; מוזילה עוד מוצרים

מהלך הוזלת הקפוצ'ינו של ארומה ישראל בעקבות קופיקס, הביא לעלייה של 24% במכירות הקפה ההפוך ברשת. ארומה תוזיל בשבועות הקרובים גם אספרסו ואמריקנו בעד 20% ושלושה חצאי כריכים ב-9%. גם בארומה ת"א המכירות עלו. "הוזלת הקפה היתה צעד חכם, עכשיו הצרכנים יכולים לקנות קפה כל יום"

הורדת המחירים השתלמה: ברשת ארומה ישראל מדווחים על עלייה של 24% במכירות קפה הפוך (קפוצ'ינו) בגודל רגיל "לקחת" ו"לשבת", בעקבות הורדת המחיר של ההפוך בגודל רגיל "לקחת" מ-11 ל-8 שקלים (הוזלה של 27%) והוזלת ההפוך הגדול מ-13 ל-12 שקל (הוזלה של 7%). ברשת ארומה ת"א אמרו לזכיינים שמכירות הקפה ברשת עלו ב-14% בעקבות הוזלת הקפה.

 

 

"ערכנו השוואה של מכירות נובמבר של כוסות קפה לעומת התקופה המקבילה אשתקד בסניפים קיימים ומכירות הקפוצ'ינו בגודל רגיל 'לקחת' עלו בקיצוניות", אמר ל-ynet סמנכ"ל הכספים של הרשת דני מישל. לטענתו מהלך ההוזלה בטייק אוויי השפיע גם על מכירות הקפה בישיבה.

 

"גם מכירות הקפוצ'ינו הרגיל בישיבה עלו מעט. מכירות הקפוצ'ינו הגדול לקחת (שגם מחירו ירד מ-14 ל-13 שקל) עלו גם הן - אבל הרבה פחות. מכירות הקפה ההפוך הגדול לשבת לא השתנו כמעט. כלומר לא היתה לנו אף ירידה במכירות בקטגוריות האלה".

 

איך אתה מסביר את זה? לקוחות קנו יותר קפה הפוך כי מחירו ירד? עברו אליכם לקוחות חדשים מרשתות אחרות?

 

"אנחנו לא יודעים עדיין לומר. נראה שנוצרה קטגוריה חדשה, אנשים כנראה נכנסים יותר לבתי הקפה".

 

הבעלים של המשביר לצרכן רמי שביט אמר שהייתם צריכים להוריד את המחיר ל-5 שקלים .

 

"אין לי מה להגיב על זה".

 

למרות שחיקת הרווחיות, אם נמכור יותר - נרוויח יותר

יריב שפע בעלי הרשת אמר: "הוזלת הקפה היתה צעד חכם, לא עשינו זה לפני שידענו לאן אנחנו נכנסים, אבל בדיעבד זה יצא מוצלח מאוד. לא היה לנו ציפיות מיוחדות וזה עלה על הציפיות. יותר אנשים כנראה קונים קפה. זה הופך להיות מחיר שעושה להם שכל לקנות יותר מפעם-פעמיים בשבוע. עכשיו הם יכולים לקנות קפה כל יום. הרווחיות נשחקה, אבל אם נצליח להעלות את המחזורים, זה לא ישנה לנו אם נרוויח פחות אחוזים מהמחזור. בסוף היום אתה מפקיד בבנק כסף, לא אחוזים של רווח".

 

קופיקס כבר הגיעה לשלושה סניפים. מה אתה חושב על הרשת?

 

"לא יודע, עוד מתחרה. תמיד היתה תחרות מאוד אגרסיבית בשוק הזה. אנשים לא יאמינו, אבל בסך הכל אני אוהב תחרות".

 

כל אחד אוהב תחרות כל עוד הוא מנצח.

 

"עד היום ניצחנו".

 

תוך שבועיים-שלושה: עוד פריטים יוזלו

בארומה ישראל הבטיחו להוריד מחירים של מוצרים נוספים. לפי הרשת, ההבטחה הזאת תקויים בתפריט החורף, שיגיע לסניפים בעוד כשבועיים שלושה. גובה ההוזלה 5%-9% בכריכים ו-12.5%-20% באספרסו.

 

"מחיר אספרסו כפול לקחת ירד מ-10 שקלים ל-8 שקלים. גם אמריקנו יוזל באותו האופן. מחיר אספרסו ירד ב-12.5% מ-8 ל-7 שקלים וספל תה יעלה 8 שקלים במקום 9 שקלים. בנוסף, נוזיל שלושה חצאי כריכים קלאסיים מ-11 ו-12 שקל ל-10 שקלים ומ-19 שקל ל-18 שקל: כריך יווני שאנחנו מחזירים לתפריט, כריך גבינה צהובה וכריך סלט ביצים. המחירים נמוכים בעוד 10% למי שמשתמש בארומה כארד.

 

"תפריט החורף עוד לא סגור, עוד עובדים עליו ויתכנו שינויים. כמדי החלפת תפריט, הוספנו פריטים והורדנו פריטים. ריעננו את סלט המוצרלה וסלט החלומי. אנחנו מוסיפים כריך קורנביף ומורידים את כריך הפטריות, אך מוסיפים כריך חביתה טבעונית וסלט דגנים מלאים שגם הוא טבעוני וכמובן שאנחנו לא גובים תוספת כסף על חלב סויה".

 

הורדת המחירים העלתה את המכירות, היא גם פגעה ברווחיות?

 

"עשינו מהלכים בשביל להוזיל את עלות הקפה לזכיינים, כלומר ספגנו אנחנו חלק מהירידה- הרשת משתתפת בעצמה בחלק מההפחתה על ידי הוזלת הקפה שאנחנו קולים. בנוסף, הפחתנו את תקציב הפרסום שלנו ב-33%. אנחנו מאמינים שעם העלייה בכמות הקפה שאנחנו מוכרים, שיעורי אמנם הרווחיות נשחקו אך הרווחיות האבסולוטית עלתה".

 

אתה חושב שרשתות קפה אחרות ילכו בעקבותיכם?

 

"אין לי מושג. אנחנו מתעסקים בצלחת שלנו, יש מספיק עבודה בצלחת שלנו. יש לנו 124 סניפים, הסניף ה-125 נפתח היום, יש לנו 38 סניפים בחו"ל, יש לנו הרבה עבודה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
ארומה ישראל. הרווחיות ירדה אך אם המחזור גדל - ירוויחו יותר
מומלצים