מחקר גנטי אבד. FedEx: המשלוח הבא חינם
5 דגימות עליהן התבסס מחקר שלם, נשלחו למעבדה בסיאטל, באמצעות FedEx. החוקר מביה"ח רמב"ם בחיפה, שילם 270 שקל לחברה והיא בכל זאת הצליחה לאבד את המשלוח ולחרב את המחקר. הפיצוי? "המשלוח הבא שלך יהיה בחינם", כתבו לו. ל-ynet מסרו: "מתנצלים. למרות שהושקעו מאמצים, המשלוח לא אותר"
חוקר גנטי מביה"ח רמב"ם לא יצליח להשלים את המחקר שלו, מפני ש-FedEx (פדאקס) ישראל איבדה את הדגימות ששלח לבדיקות שהיו אמורות להכריע את כיוון המחקר ולנפק את מסקנותיו.
כתבות נוספות בערוץ הצרכנות :
- סופרמרקטים: איפה הכי זול והכי יקר בארץ?
- איקיוטק: "צעקת אלפים נותרה ללא מענה"
- גבינה לבנה ושמנת מתוקה הוכנסו לפיקוח; יוזלו ב-20%
"זו מחלה גנטית מאוד נדירה, הגן שגורם לה לא ידוע", סיפר ל-ynet. "שהיתי 3 שנים בארה"ב עבור המחקר והצלחתי במרפאה לאתר משפחה של חולים, מקליפורניה. המחלה גורמת לבעיות בלב, בכלי הדם, ובעיות קשות מאוד במפרקים - החולים סובלים מאוד. אספתי מהם דגימות כדי לנסות למצוא את הגן.
"את 5 הדגימות האחרונות שנותרו לי, שלחתי למעבדה בסיאטל כדי לערוך בדיקות קריטיות למחקר. כיוון שרציתי להית בטוח שהן יגיעו ליעדן, שילמתי 270 שקל ל-FedEx. אלה דגימות קטנטנות, אפשר לשלוח אותן במעטפה ב-5 שקלים, אבל רציתי להיות בטוח.
"תשובה שחצנית ודי מזלזלת"
באתר האינטרנט של FedEx, החוקר ראה שהמשלוח עלה לטיסה, אך לא ירד ממנה. נעלם. "התקשרתי לחברה והם אמרו לי שהם לא יודעים מה קרה למשלוח. הם נפנפו אותי ורק אחרי כמה ימים התחילו להתייחס אלי יותר ברצינות והודו שהמשלוח אבד".
כיוון שהמשפחה כבר לא נמצאת במעקב רפואי ויהיה קשה לאתר אותה בארה"ב ומאחר ששלח את כל הדגימות שעוד נותרו לו - המחקר של החוקר לא יושלם. "אחרי ש-FedEx הודו באובדן, ביקשתי גם הסברים וגם פיצוי עבור בית-החולים", אמר. "יש פה פגיעה ביוקרה של בית-החולים ויש פה חולים שמנסים לעזור להם. אני לא יכול להשלים את המחקר, הוא נעצר, אני מנסה לאתר את המשפחה כדי לראות אם יסכימו שניקח מהם דגימות נוספות, אבל הסיכוי לכך קלוש.
"שלחנו מכתב ל-FedEx מטעם ביה"ח רמב"ם. הם כתבו לנו בחזרה: 'אנחנו באמת מצטערים, המשלוח הבא שלך יהיה חינם'. אז לא רק שהם גרמו לי עוגמת נפש אלא שגם התשובה שלהם מאוד שחצנית ודי מזלזלת".
תגובת החברה: "לא אותר המשלוח עד יום"
מחברת FedEx Express ישראל נמסר בתגובה: "חברת FedEx Express ישראל מתנצלת על עוגמת הנפש שנגרמה לפרופ' במקרה הנ''ל.
"מדובר במקרה חריג ביותר בפעילותה של החברה של חבילה במשקל כחצי ק''ג שנשלחה בתאריך 17.11.2013, שאכן הלכה לאיבוד ולמרות מאמצים מרובים שהושקעו לא אותר המשלוח עד היום.
"במהלך חודשים נובמבר ודצמבר לקראת השנה האזרחית החדשה, FedEx מתמודדת עם התקופה העמוסה ביותר של החברה במהלך השנה בה היא משנעת מיליוני חבילות ברחבי העולם ולכן נוצרת אפשרות לתקלה מצערת שכזאת.
"חברת FedEx הינה חברת השילוח הבינלאומי המובילה בעולם והיא משקיעה משאבים אנושיים וטכנולוגיים מתקדמים במעקב ומסירת משלוחים במהירות ברחבי העולם, לכן היא בעלת אחוז מסירת המשלוחים הגבוה ביותר בין כל החברות בתחום זה.
"יודגש בזאת, כי החל מה-17 לנובמבר 2013 ועד ה-12 לדצמבר 2013 נציגי החברה היו בקשר רציף עם הפרופ' ועדכנו אותו בשלבי הטיפול, החיפוש, והפעולות המבוצעות על מנת לאתר את החבילה.
"אנו מכבדים מאוד את פעילותו הברוכה של הפרופ', שוחחנו עימו והבענו את התנצלותנו על המקרה המצער והובטח לו שהחברה תעשה כל שביכולתה לסייע בהשבת האבידה".