הפופ אפ של Adika: "מחכים ל-15 אלף בנות"
החנות האינטרנטית תפתח בשבוע הקרוב חנות זמנית במתחם התחנה בת"א, על פני שטח של 800 מ"ר ובהשקעה של חצי מיליון שקל. בין היתר יוצעו למכירה פריטים חדשים לגמרי, פריטים בייצור מצומצם ועודפים. "אני חושב שיהיו תורים, יש לנו פי 4 כניסות מאתר האינטרנט של קסטרו"
בתוך מתחם אורוותי למראה, על פני שטח של 800 מ"ר, תיפתח ביום רביעי חנות פופ אפ של תופעת האינטרנט עדיקה (Adika). החנות הזמנית של אתר האופנה, שכוללת 17 תאי מדידה ותהיה פתוחה שבוע ימים בלבד, הוקמה בהשקעה של למעלה מחצי מיליון שקל.
בכניסה, מתחם צילום שעוצב בדמות השקית הידועה של עדיקה (יתכן שאם אתם לא בנות עשרה עד 30 לא תבינו במה מדובר) שגם תימסר לקונים בעיצוב שעוצב במיוחד לחנות. יומיים לפני הפתיחה, כל עובדות ועובדי החברה פותחים ארגזים, תולים בגדים על מתלים ומסדרים אותם בסטנדים של פריטים מקופלים. המחירים: כמו באתר, לעיתים גבוהים מדי (150 שקל לחולצה, 300 שקל לבלייזר), לעיתים טובים מאוד (שמלות ב-80 שקל, נעליים ב-140 שקל). בחברה מבטיחים שיהיו גם מחירי סייל.
פריט | מחיר |
ג'ינס | 279-179 |
שורטס | 199-89 |
טופים | 189-49 |
שמלות | 299-79 |
חצאיות | 229-49 |
נעליים | 399-99 |
אביזרים | 139-19 |
"אני חושב שיהיו תורים בכניסה"
זו לא הפעם הראשונה שמותג האונליין הישראלי פותח חנות ממשית, עם בגדים שאפשר למשש ולמדוד, אבל זו הפעם הראשונה שבעדיקה עושים זאת בגדול ולשבוע ימים. "בפעם הראשונה זה היה במחסנים שלנו ברחוב שפר, על פני שטח של 100 מ"ר. צפוף", אמר ל-ynet דדי שוורצברג, אחד משני היזמים שעומדים מאחורי האתר (השנייה היא עדי רונן).
"השבוע, חנות הפופ אפ שלנו תהיה גדולה פי 3 מהחנות שהקמנו בשנה שעברה וגדולה פי 15 מהחנות מלפני שנה וזו פעם ראשונה שנמכור בחנות כזאת גם קולקציות שעדיין לא הגיעו לאתר.
"בפעם הקודמת היו תורים בכניסה לחנות. בנות הגיעו מדימונה. הפעם נכניס 300-350 איש בו זמנית ואני חושב שגם הפעם יהיו תורים. הלקוחות שלנו מגיעות מכל הארץ, בעיקר מהמרכז כמובן, אבל גם מהצפון. קצרין, כרמיאל, קיבוצים. אנחנו צופים שיגיעו 15 אלף בנות, לא כולל האנשים שבמילא מסתובבים פה במתחם".
אלו פריטים יוצעו בחנות?
בחנות הזמנית, יוצעו למכירה 1,500 דגמים ועשרות אלפי פריטים, חלקם דגמי יצור עצמי וחלקם פריטי רכש. רבים מהם פריטים שנמכרים במקביל באתר, אך יהיו שם גם שלושה סוגי פריטים שלא נמכרים באתר: פריטים חדשים, שלראשונה יימכרו בחנות הפופ אפ לפני הגעתם לאתר; וואן פיסים (דגמים חד פעמיים שיש מהם מידה אחת או פריט לכל מידה); ופריטים שלא הגיעו להימכר באתר, בגלל פגם זעיר (לדוגמא בלייזר עם תפר עודף, או חולצה עם חוט שיצא ויצר "שריטה") או מפני שהפריט לא תאם את הציפיה מההזמנה (ג'ינס עם קרעים שהגיע במידות קטנות מדי, או ז'קט דמוי עור שהיה מבד דק מדי לטעמי היזמים, לא בהתאם להזמנה שלהם שהיתה מבד עבדה. הז'קט שנמכר באתר, תומחר ב-400 שקל, בעוד שהז'קט הדק יימכר בחנות הפופ אפ ב-89 שקל).
"הבאנו גם יותר אקססוריז לחנות", אומר שוורצברג. "200 פריטים שונים, נעליים ומשקפי שמש. עד עכשיו לא הקפדנו על אקססוריז, הם מהווים רק 5% מהמחזור ויש לאן לצמוח. קל למכור אביזרים באינטרנט".
מזמינים בכוונה מעט פריטים
כששאלנו את נציג עדיקה בצ'אט באתר, אם המבצעים בחנות הזמנית יהיו זהים למבצעים באתר, התשובה היתה לא. שוורצברג טוען אחרת: "אנחנו לא עושים אפליות בין החנות לאתר. לא יהיה פה מחיר יותר נמוך. אין דבר כזה שנפלה את האתר. כן יהיו פריטים שלא נמכריםב אתר, אבל החנות נגישה לכולם.
"בנוסף, יש המשכיות בין האתר לחנות הפופ אפ. בנות שיש להן קרדיט באתר יוכלו להשתמש בו פה. אפשר להחזיר פריטים פה ואפשר דרך האתר. באתר, אנחנו מאפשרים קבלת כסף בחזרה עד חודש. פה זה יהיה יותר צמוד לחוק, אבל עדיין לא נתעקש אם מישהי תרצה להחזיר ולקבל את הכסף בחזרה".
לא מעט פעמים יש מחסור במידות באתר.
"אנחנו מזמינים מעט פריטים, כדי לייצר את החוויה הזאת, שזה אוזל מהר. כשנגמר המלאי, אפשר ללחוץ: 'לחץ לעדכון'. אני מקבל רשימה שמית של כמה אנשים רוצים את הפריט. זה אחד העדכונים הכי טובים עבורי".
בקרוב: בגדי ים ומידות גדולות
עדיקה הוקמה כאתר אינטרנט ב-2011 וזוכה לחיבת סלבריטאים כבר רפאלי ואסתר רדא, וגם לחיבתן של בנות 35-15, שהובילה ל-58,478 עוקבים באינסטגרם. במאי, תחל למכור בגדי ים בעיצוב אישי. בחודשיים הקרובים, תשיק תת אתר למידות גדולות, בעתיד תמכור בגדי הריון ויש לה גם שת"פ עם חברת נעליים מפורסמת, שיוצג לצרכניות בקרוב.
כפלטפורמת מכירה אינטרנטית, עדיקה מיומנת מאוד בשימוש באינסטגרם כפלטפורמה שיווקית משומנת, מעלה 3 פוסטים ביום בפייסבוק ועושה שימוש ב-dynamic retargeting - הפריט שהתעניינת בו באתר "יעקוב" אחרייך כפרסומת כשתגלשי לאתרים אחרים, מה שמייצר עבור עדיקה עלייה גדולה במכירות.
יחד עם זאת, כרגע, אין לחברה אפליקציה, אלא אתר מותאם לסלולרי ממנו נעשות 35%-40% מהקניות ("הלקוחות שלנו צעירות, הן קונות בשיעור"). המכירות ממחשבי הטבלט שלה לא גדולות: רק 5%. החברה עובדת בימים אלה על אתר חדש שיהיה רספונסיבי, יותאם לגודל המכשיר ממנו גולש הלקוח, בין אם זה סמארטפון ובין אם זה מחשב גדול מסך.
20 אלף כניסות ביום
"אנחנו האתר העצמאי הגדול ביותר לבגדי נשים ואקססוריז, יש לנו כ-20 אלף כניסות ביום, פי 4 מקסטרו למשל. 2%-3.5% מהכניסות הן מכירתיות", טוען שוורצברג.
כמו קסטרו ו-S.Wear, גם רנואר תשיק בקרוב אתר אינטרנט והצרכנים קונים בכלל גם באתרים מחו"ל. אתה לא חושש?
"להיפך, אשמח שזה יקרה כי זה יעלה לי את המכירות. כשקסטרו השיקו את האתר שלהם המכירות אצלי קפצו. בנוסף, אצל רשתות זה שונה. הן לא יודעות למכור דרך האינטרנט כמונו. עבורן, אתר אינטרנט זו לעיתים דרך להיפטר ממלאי. אמנם בעולם יש רשתות שעושות דברים מדהימים, כמו אורבן אאוטפיטרס, אבל יש אתרים כמו אסוס שהם הדבר האמיתי. יש DNA לאתר אינטרנט והוא שונה משל רשת, לא יעזור.
"לנהל חנות אינטרנט, זה ניהול זמן שונה. בחנויות רגילות הם מצטיידים חצי שנה מראש, אצלי גלגול המלאי זה חודשיים. אצלם, יש קולקצייה אחת עם אלפי פריטים ואז סייל. ואני, מאמין בלקנות הרבה פריטים ולא הרבה מהפריטים. אני יכול להגיע ל-600-500 יחידות מפריט. אני מנצל את זה שאני אינטרנט ויש לי אינדיקציות מה נמכר טוב. כשאני מעלה פריט – תוך 3 שעות אני יודע אם אני צריך לקנות אותו שוב. לפי הקניות של הבנות, אני יכול לדעת את הקצב שהן אוהבות את זה. פתאום כולן מתלבשות על גופייה כלשהי, למרות שלא פרסמתי אותה ספציפית".
למה בכלל למכור בחנות ממשית?
"כדי לאסוף לקוחות חדשים ולגרום לאנשים לא לפחד לקנות באינטרנט. זו דרך לקידום האתר".