סופר-פארם השיקה חיתולים ב-42.90 שקל
הרשת השיקה חיתולים תחת המותג הפרטי שלה, בשם Life Baby's. מדובר במחיר קבוע ללא מבצע. "נהיה החיתולים הכי זולים בסופר-פארם במבצעים", מבטיחים ברשת. כרגע הוא נמכר ב-35.9 שקל בקופון. "המותג יעזור לנו לצמצם הפסדים במכירת חיתולים ברשת"
אחרי שסופר-פארם טענה בשנים האחרונות שהיא מפסידה כסף על מכירת חיתולים במחירי הפסד, הרשת השיקה היום (ד') חיתולים של המותג הפרטי לייף בשם Life baby's (לייף ביייביז). המחיר לאריזה, ללא מבצע, יהיה 42.90 שקל (נמוך יותר ב-30% ממחיר לצרכן ללא מבצע של חיתולי האגיס ופמפרס) ובמבצעים, כך נטען, מחירו יהיה נמוך יותר. כרגע אריזה נמכרת ב-35.9 שקלים למציגי קופון דרך האפליקציה של הרשת. לפי סופר-פארם, חצי מיליון לקוחות לייף סטייל יקבלו החזר על קניית החיתולים בחודש הבא.
סופר-פארם 2013: הורדות המחירים התמתנו
חיתול בזול: חיתולי בייביסיטר נכנסו לשופרסל
החיתולים הם מתוצרת חברת אונטקס (ontex) הבלגית, שמייצרת ב-15 מפעלים ברחבי העולם ל-120 מדינות ולרשתות כמו אסדה ואלדי. בארזת חיתולי ניו בורן (גודל 1) יש 33 חיתולים באריזת מיני (גודל 2) - 72 חיתולים, באריזת מידי (גודל 3) 62 חיתולים ואריזת מקסי (4) - יש 52 חיתולים. אריזה בגודל מקסי פלוס כוללת 48 חיתולים ואריזה בגודל ג'וניור (גודל 5) כוללת 44 חיתולים.
במקביל, כל מוצרי התינוקות של לייף, שמהווים 30% ממכירות מצרי התינוקות של סופר-פארם, יכונסו תחת המותג Life Baby's.
"מתחייבים שהחיתולים יהיו הזולים ברשת"
המשנה למנכ"ל סופר-פארם, דני לוזון אמר במסיבת עיתונאים שערכה הרשת: "אנחנו מתחייבים שלייף בייביז יהיה החיתול הזול ביותר על המדפים בסופר-פארם. עד סוף השנה נשיג 10% משוק החיתולים. פרסנו אתמול אחה"צ מאות יחידות על המדפים והן נמכרו ללא כל פרסום. אנחנו צופים שב-2015 נגדל ב-20%".
למרות ההצהרות האלה, יש לקחת בחשבון שהמותג לא יימכר ברשתות השיווק האחרות, שמוכרות לעיתים בזול יותר מסופר-פארם (תלוי במבצע). מכאן שהחיתולים של סופר-פארם לא בהכרח יהיו החיתולים הכי זולים בשוק.
סופר-פארם סירבה למכור את חיתולי בייביסיטר
בישראל שולט בשוק חיתולי הפרימיום המותג האגיס של חוגלה קימברלי שלפי נתוני נילסן מחזיר ב-44% מהשוק, כשבסופר-פארם נתח השוק שלו עומד על 54%. האגיס נמכר לרוב במבצעים. מתחרים בו פמפרס של פרוקטר אנד גמבל, עם 23% משוק החיתולים וחיתולי בייביביסר של DPL שנמכרים גם ב-39 שקל ללא מבצעים.
למרות מחירם הנוח, סופר-פארם סירבה להכניס את חיתולי בייביסיטר הזולים יותר לסניפיה, בטענה שהם לא מספיק זולים ולא מספיק טובים. לצד מותגים אלה, נמכרים מותגים זולים יותר שממוצבים כמותגים פשוטים יותר, כמו טיטולים (24% משוק החיתולים), גם הוא של חוגלה קימברלי, מותגים פרטיים ומותג של סנו.
"Life Baby's יעזור לנו לצמצם הפסדים"
סופר-פארם היא שחקן משמעותי בשוק מוצרי התינוקות ושולטת ב-35%-45% ממנו. בחיתולים היא מחזיקה ב-30% מהשוק, שמוערך ב-580 מיליון שקל. באירופה, 40% מהשוק זה מותג פרטי. לפי לוזון, "שוק החיתולים התאפיין עד היום בחוסר סימטריה בין יצרנים לקמעונאים. אנחנו מפסידים מדי שנה מיליוני שקלים ממכירת חיתולים, "Life Baby's יעזור לנו לצמצם את ההפסדים והיצרניות יאלצו לשנות את התנהלותן ותהיה לכך השפעה על השוק כולו", כלומר בסופר-פארם טוענים שהרשת תרוויח על המותג הזה וגם תמכור אותו בזול לצרכנים.
ואיך המוצר? "עד שלא מצאנו שותף פרימיום, עם מחיר אטרקטיבי לא פעלנו", אמר מנכ"ל הרשת ניצן לביא. "75% מהאימהות אמרו לנו בסקרים שיהיו מוכנות להתנסות בחיתול חדש, בתנאי שהוא באיכות גבוהה ובמחיר נוח. חיתולים זה שוק של מבצעים חריפים. הצרכנים הפכו לסופר צרכנים. יש לנו 960 אלף הורדות באפליקציה שלנו ואנחנו רואים את מימושי הקופונים. המחירים ירדו, כיום 95% מהחיתולים שנמכרים בסופר-פארם הם האגיס או פמפרס לעות 65% בכלל השוק ומחיריהם נעים בין 45 שקל לחבילה במבצע ל-59.90 שקל. תמיד נמכור יותר נמוך ב-30% משני המותגים האלה וגם במבצעים נהיה יותר זולים מהם".