קופיקס החלה למכור שלגוני נסטלה ב-5 ש'
הרשת מוכרת ב-5 שקלים את מותגי גלידות נסטלה: שלגוני בוב ספוג, גומיגם, טילון, פרילי קראנץ' בר וג'ויה. שלגון "מצופה" וקרחון נמכרים 2 ב-5 שקלים. "הצרכנים תופסים את השלגונים האלה כיקרים, על חלקם הם משלמים 15-8 שקלים"
כמו לפני שנים קופיקס מוכרת טילון ב-5 שקלים: הרשתשמוכרת מוצרים ב-5 שקלים, החלה להציב מקררים של חברת נסטלה בסניפיה ומוכרת שלגונים וקרחונים במחיר זה. בוב ספוג, גומיגם, טילון, פרילי, קראנץ' בר וג'ויה נמכרים ב-5 שקלים, בעוד שארטיק מצופה (שוקו שוקו ושוקו וניל) וקרחונים שונים ("קרטיב") נמכרים 2 ב-5 שקלים. לא ניתן יהיה לקנות קרחון או מצופה אחד - אלה נמכרים רק בזוגות.
- שלגוני נסטלה לייט הוקטנו בפסח ולא הוזלו
- שיגעון הגומיות - נסטלה תמכור שלגון גומילום
- קיץ 2013 יקר: עוד שלגונים עם בובות לפלדמן ונסטלה
עשה עלייה: היוגורט היווני הקפוא של בן אנד ג'ריס
קופיקס החלה למכור את המוצרים כבר באמצע מאי בחלק מ-17 הסניפים ברשת ומהשבוע תמכור אותם בכולם. מקופיקס נמסר כי "ברשת צופים כי במהלך חודשי הקיץ ימכרו בסניפי הרשת למעלה מ-50 אלף גלידות ושלגונים".
אלה מחירים טובים. לרוב
מדובר בבשורת מחיר בעיקר בג'ויה, שמתחרה בשלגון השמנת מגנום - לשם השוואה, בתל-אביב מוכרים מגנום ב-12 שקלים (ברכבת), ב-10 שקל וב-6.40-6.90 שקלים ברשתות כמו סופר יודה. במקומות תיירותיים מוכרים מגנום גם ב-16 שקל. ג'ויה (ה"מגנום" של נסטלה) נמכר במחירים דומים והוא נפוץ פחות ממגנום. כמו כן, זה מחיר אטרקטיבי באופן יחסי לשלגונים לילדים גומיגם ובוב ספוג (שהוקטן השנה ומחירו לכאורה ירד בהתאם לפי נסטלה, אך לא בהכרח בנקודות המכירה) שמחירם נוסק גם ל-10-8 שקלים במיקומים מסוימים.
המחיר של הקרחונים פחות טוב: אמנם במקומות רבים מוכרים קרחון בודד ב-5-3 שקלים, אך בבני ברק מצאנו קרחונים ב-2.5 שקלים. כמו כן אפשר לקנות במרכולים מסוימים 7 קרחונים ב-10 שקלים. בנוסף יש מותגים אחרים כמו ריאו או הגלידות של פלדמן שנחשבים זולים יותר.
המהלך הזה עוזר גם לקופיקס, שמכניסה לסניפיה מותג מוכר, אך גם לגלידות נסטלה, שמובילה את השוק בפריטים בודדים לילדים, אך לא בשלגוני שמנת.
"זה מחיר הוגן לצרכן"
"מבחינתי, ברגע שהצלחתי להכניס את נסטלה לקופיקס, הצרכן ישלם 5 שקלים במקום 15-8 שקל שגובים על חלק מהשלגונים האלה ויקבל את המוצר האיכותי במחיר הוגן", אמר ל-ynet אבי כץ, מקים הרשת.
למה נסטלה?
"אם אנחנו יכולים לעשות זאת עם חברה איכותית, זה עדיף, כי זה מסמן את הערך האמיתי של המוצר והופך את המחיר למשתלם יותר. במקרים בהם אין ערך אמיתי למותג, נעדיף יצרן קטן".
"התחילו לקחת אותנו ברצינות בשוק"
מנהלת הרכש של קופיקס חגית שינובר, שהיא גם אחת מהבעלים ובתו של כץ, אמרה ל-ynet: "קודם כל, פנינו לכל החברות. מצד נסטלה היתה היענות והיה רצון לשתף פעולה. הלכנו על מוצרים שהלקוח תופס אותם כיקרים: בוב ספוג, גומיגם, טילון אקסטרים - אלה מוצרים שעולים הרבה בעיני הצרכנים. יש לנו תשובה גם למבוגרים וגם ילדים".
למה אתם לא מוכרים את שלגון הגומילום של נסטלה?
"לא רצינו להתפרס על מגוון מוצרים גדול מדי. אנחנו מעדיפים למכור 3-2 מוצרים דומים וזהו".
בכמה אתם צופים שזה יעלה את המכירות?
"אנחנו רשת חדשה וזה למעשה הקיץ הראשון שלנו. עשינו מה שיכולנו ואנחנו מצפים שזה יעלה מאוד את המכירות. הכנסו עוד מוצרי קיץ, קינוחים כמו מלבי, עוגות גבינה וברד, שנתנו דחיפה מאוד גדולה לכל החנויות. אנחנו מצפים שכולם יידעו שיש לנו נסטלה בסניפים. אנחנו מקווים למכור 200 ארטיקים ביום בקלות וכבר עכשיו זה קורה".
עדיין כועסים עליכם בשוק שהורדתם את מחירי הקפה?
"אני לא יודעת כי לא באים אלי ואומרים לי את זה, אבל ספקים אמרו לי שלפחות החלו לקחת אותנו ברצינות, מה שבהתחלה לא קרה, חשבו שניעלם. אני מאמינה שמי שהיה טוב, יהיה עוד יותר טוב, תחרות רק דוחפת למצוינות והלקוח מרוויח מזה".